ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

بازگشت اسطوره؛ طوفان G POWER با ب ام و M3 قدیمی

ب ام و M3 E92 یکی از بهترین و محبوب ترین نسخه های M سری سه است که توسط باواریایی ها تولید شده؛ این خودرو به دلیل قابلیت های فوق العاده بالای خود در بین ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۴۵

ب ام و M3 E92 یکی از بهترین و محبوب ترین نسخه های M سری سه است که توسط باواریایی ها تولید شده؛ این خودرو به دلیل قابلیت های فوق العاده بالای خود در بین تیونرها نیز از جایگاه خاصی برخوردار بوده و شرکت های زیادی پروژه های هیجان انگیزی را بر روی این مدل پیاده کرده اند.

یکی از بارزترین نقاط قوت این نسل از M3 موتور شگفت انگیز آن است. این موتور تنفس طبیعی که جوایز متعددی را نیز در طول حیات خود کسب نموده، مرزهایی از قدرت و کارایی را پشت سر گذاشت که دستیابی به آنها غیر ممکن به نظر می رسید.

با گذشت چند سال از جایگزینی این نسل با نسل جدیدتر M3 F80، جی پاور (G-Power) ظاهرا هنوز به قابلیت های M3 E92 بسیار علاقه مند است.

این تیونر نام آشنای آلمانی که تخصص ویژه ای در استخراج قدرت زیاد از موتور محصولات مختلف ب ام و دارد، در یکی از پروژه های اخیر خود دوباره به سراغ این خودرو رفته و بخش عظیمی از توانایی های آن را ارتقا داده است.

جی پاور محصولی را که در این پروژه متولد شده، E92 M3 GT2 S Hurricane نامگذاری کرده است. مهندسین این تیونر باواریایی، موتور 4 لیتری V8 و تنفس طبیعی این خودرو را کاملا بازنگری نموده و گویی آن را از نو ساخته اند.

یکی از تغییرات بنیادینی که در این موتور داده شده، به افزایش حجم آن از طریق استفاده از میل لنگ جدید، شاتون طولانی تر و تعویض پیستون ها مربوط می شود.

به واسطه این تغییرات مسافتی که پیستون درون سیلندر طی می کند، بیشتر شده و در نتیجه حجم موتور از 4 به 4.5 لیتر افزایش یافته است. همچنین اضافه شدن سوپرشارژر برای پرخورانی یکی دیگر از تغییرات مهم این موتور به شمار می رود.

موتور M3 E92 پس از طراحی و ساخت مجدد اکنون قادر است 720 اسب بخار قدرت و 650 نیوتن متر گشتاور تولید کند که این ارقام به ترتیب حدود 300 و 250 واحد ارتقا یافته اند.

نیروی تولیدی این موتور از طریق یک گیربکس 6 دنده دستی به دیفرانسیل لغزش محدود که خنک کننده روغنی اختصاصی خود را دارد، ارسال می گردد.

به موازات این افزایش قدرت، ترمزها نیز تقویت شده و از دیسک های سرامیکی با کالیپرهای شش و چهار پیستونه به ترتیب در جلو و عقب استفاده شده است.

سیستم تعلیق خودرو یکی دیگر از قسمت هایی است که بر اساس تجربیات بدست آمده جی پاور در پیست معروف نوربرگ رینگ بهبود پیدا کرده است.

آنطور که جی پاور اعلام کرده، E92 M3 GT2 S Hurricane می تواند در عرض 9.8 ثانیه از حالت سکون سرعت خود را به 200 کیلومتر در ثانیه برساند.

برای مقایسه بد نیست بدانید که این زمان برای لامبورگینی اونتادور LP700–4 برابر با 8,91، برای پورشه 911 توربو اس (991) برابر با 9,60 و برای مرسدس بنز  SLS AMG سری بلک برابر با 10,58 ثانیه می باشد. حداکثر سرعت این خودرو نیز 330 کیلومتر در ساعت ذکر شده است.

در کنار مشخصات فنی خیره کننده، نمای ظاهری E92 M3 GT2 S Hurricane نیز از جذابیت های بالایی برخوردار است. رنگ نارنجی بدنه این خودرو از M3 GTS الگوبرداری شده و همراه با کیت بدنه عریض که عمدتا از فیبر کربن ساخته شده نقشی کلیدی در القای هیجان دارد. باله بسیار بزرگ عقب و رینگ های آلیاژی 19 اینچی مشکی رنگ بخش دیگری از خصوصیات ظاهری دست پرورده جدید جی پاور هستند.

داخل کابین این خودرو حال و هوای مسابقه ای پیدا کرده و اکثر اجزای غیر ضروری به منظور کاهش وزن حذف شده اند، در این بین نشان دهنده های استاندارد نیز جای خود را به یک صفحه دیجیتال داده اند.

نصب رول بار و استفاده گسترده از پوشش آلکانترا از دیگر ویژگی های قابل ذکر کابین طوفان نارنجی جی پاور محسوب می شوند.

هنوز مشخص نیست که برای خرید این خودرو یا سفارش پکیج موجود چه مبلغی را باید پرداخت کرد، اما برای مقایسه M3 نسل جدید با کد F80 در مدل پایه حدود 65 هزار دلار قیمت دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Amin Ghaf
    Amin Ghaf | ۲۶ آبان ۱۳۹۶

    https://www.topspeed.com/cars/bmw/2017-bmw-m3-gt2-s-hurricane-by-g-power-ar176661.html
    اینجا تو سایت تاپگیر نوشته قیمتش میشه 330 هزار دلار ? ? ?
    اندازه یه لامبورگینی

مطالب پیشنهادی