ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی دیجیاتو: سونی اکسپریا ال 1

سونی در نمایشگاه MWC 2017 تلفن های هوشمند متنوعی از جمله Xperia XZ Premium و Xperia XA1 (بررسی دیجیاتو) رونمایی کرد و انتظار نمی رفت به این زودی شاهد عرضه ی موبایل دیگری از این شرکت ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

سونی در نمایشگاه MWC 2017 تلفن های هوشمند متنوعی از جمله Xperia XZ Premium و Xperia XA1 (بررسی دیجیاتو) رونمایی کرد و انتظار نمی رفت به این زودی شاهد عرضه ی موبایل دیگری از این شرکت باشیم، اما حالا کاملاً بی سر و صدا یک محصول اقتصادی جدید هم از سری L به بازار قدم گذاشته است.

این تلفن هوشمند ۱۹۹ دلاری که البته در بازار ایران با قیمت ۸۴۰ هزار تومان به فروش می رسد، Xperia L1 نام دارد و ارزان قیمت ترین موبایلی است که می توانید از برند سونی تهیه کنید.

محصول جدید در حقیقت یک نسخه ی کاملاً اقتصادی و البته بزرگتر از Xperia XA1 به حساب می آید که شرکت سازنده با وجود طراحی مشابه، تا جای ممکن هزینه ی تولید آن را کاهش داده است.

از شما دعوت می کنیم در ادامه با Xperia L1 همراه باشید تا ببینیم سونی این بار چه امکاناتی برای کاربران علاقه مند به موبایل های اقتصادی تدارک دیده است.

طراحی

هرچند ال ۱ بر اساس نام خود نسخه ی بروزرسانی شده از  Xperia L سال ۲۰۱۳ به حساب می آید، اما زبان طراحی نسل پیش از خود (که از سونی اریکسون آرک به ارث رسیده بود) را کنار گذاشته و در عوض به Xperia XA1 شباهت دارد.

خوشبختانه طراحی تازه از نسل قبلی بهتر است، اما جنس بدنه ی موبایل اقتصادی جدید سونی هم از همان پلاستیک نرمی است که در XA1 مشاهده کرده بودیم. این پلاستیک به دلیل نرم بودن هنگام لمس حس مناسبی منتقل می کند اما در مقابل خط افتادن و کثیفی هم مقاومت چندانی ندارد، در نتیجه توصیه می کنیم یک قاب محافظ برای دستگاه تهیه کنید، خصوصاً اگر بین دو رنگ صورتی و سفید، انتخاب شما دومی باشد.

در حالی که برای مثال رقیبی همچون هوآوی پی ۱۰ لایت (بررسی دیجیاتو) در ازای مبلغ کمی بیشتر، با بدنه شیشه ای به فروش می رسد. اما بدون قاب محافظ، بدنه ی «ال ۱» تنها ۸.۷ میلی متر ضخامت دارد، یعنی اندکی بیشتر از شیائومی ردمی نوت ۴ و یک میلی متر باریک تر از موتورولا جی ۴ پلاس.

«ال ۱» از نظر ابعاد هم با ردمی نوت ۴ تقریباً یکسان است، موضوعی که به لطف حاشیه اندک در چپ و راست نمایشگر محقق شده و باعث می شود این تلفن هوشمند ۵.۵ اینچی به خوبی در دست جای گیرد.

حاشیه اندک ضمناً باعث شده نزدیک به ۷۵ درصد از نمای روبروی دستگاه به صفحه نمایش اختصاص یابد، رقمی که از موبایل میان رده ی XA1 هم مناسب تر است.

البته باید اشاره کنیم که همه ی اینها در مورد حاشیه های کناری صدق می کند. مثل همیشه حاشیه بالا و پایین نمایشگر به جای خود باقی است و توجه را تا حدی به خود جلب می کند.

این بار شرکت ژاپنی حتی اسپیکر تزئینی که پایین نمایشگر XA1 تعبیه کرده بود را هم حذف کرده و در این بخش با یک فضای کاملاً خالی مواجه هستیم که برای پسندیدن آن لازم است طرفدار مینیمال ترین شکل از طراحی باشید.

بالای بدنه هم نشان سازنده در کنار لنز دوربین، اسپیکر مکالمه و یک چراغ LED به چشم می خورد که البته آخری از دید نهان است و تنها در صورت دریافت نوتیفیکیشن های اندروید چشمک می زند.

لبه ی پایینی بدنه مثل XA1 است با این تفاوت که اسپیکر از سمت راست درگاه USB-C به چپ آمده و سوراخ کوچک مربوط به یک میکروفن هم در این بخش به چشم می خورد.

البته تفاوت های جزئی دیگری هم در سمت راست بدنه به چشم می خورد. دکمه ی شاتر فیزیکی که در بیشتر موبایل های سونی وجود دارد اینجا حذف شده به جای دکمه ی پاور فلزی دایره شکل XA1 هم یک دکمه ی پلاستیکی ساده در پایین دکمه های کم و زیاد کردن صدا به چشم می خورد.

در نمای چپ، درپوشی به چشم می خورد که هم زمان می تواند ۱ کارت حافظه و ۲ سیم کارت را دریافت کند، مزیتی که به یک قابلیت نادر در دنیای موبایل تبدیل شده است و در محصولات دیگر عموماً باید بین کارت حافظه و سیم کارت دوم یکی را برای قرار دادن در جایگاه دوم انتخاب کنید.

یک تفاوت دیگر هم اینکه موبایل اقتصادی سونی مثل XA1 میان رده نمایشگر 2.5D ندارد و روی صفحه نمایش یک شیشه ی کاملاً تخت قرار گرفته است. وجود درز بین این شیشه و پلاستیک بدنه باعث می شود وقتی روی کناره های صفحه سوایپ می کنید وجود فاصله کاملاً محسوس باشد و چنین حالتی حس چندان خوبی ندارد، اما با توجه به پرداخت رقم ۱۹۹ دلار جای گله گذاری چندانی هم باقی نمی ماند.

یک موضوع ناخوشایند دیگر وزن ۱۸۰ گرمی دستگاه است که از تمام رقبای ۵.۵ اینچی مجهز به بدنه ی فلزی یا پلاستیکی از جمله ردمی نوت ۴ و موتورولا جی ۴ پلاس به شکل قابل توجهی بالاتر به حساب می آید و کاملاً هنگام در دست گرفتن محصول محسوس خواهد بود.

سونی ضمناً در موبایل اقتصادی جدید هم دکمه های کنترل صدا را از پایین به بالای بدنه انتقال داده و حالا راحت تر می توانید آن ها را در دسترس داشته باشید.

همانطور که انتظار می رود جک ۳.۵ میلی متری هدفون بالای بدنه به چشم می خورد و این تلفن هوشمند ارزان قیمت تصمیم ندارد شما را با مشکلات تهیه کردن هدفون بلوتوث یا تبدیل USB-C به درگاه هدفون درگیر نماید.

نمایشگر

«اکسپریا ال ۱» هم مثل XA1 نمایشگر IPS LCD با رزولوشن HD یا 720p دارد، اما این بار به جای اندازه ی ۵ اینچی با محصولی ۵.۵ اینچی مواجه هستیم، در نتیجه تراکم پیکسلی دستگاه از ۴۰۱ به ۲۶۷ در هر اینچ کاهش یافته است.

اگر با دقت به صفحه نمایش نگاه کنید، پیکسل ها خصوصاً در متن قابل تشخیص هستند، اما این موضوع هنگام استفاده ی روزمره از دستگاه آنقدری محسوس نیست که آزار دهنده باشد.

رنگهای صفحه نمایش هم پویا و قابل قبول هستند، هرچند با اندکی گرایش به سمت رنگهای سرد. اگر رنگهای کمی اغراق شده را پسند می کنید، در تنظمیات نرم افزاری دستگاه امکان تغییر این مسئله وجود دارد، اما لازم است بدانید تنظیمات این بخش چندان کاربر پسند نیستند و باید مدتی با اسلایدر های مربوط به رنگ های قرمز، سبز و آبی آزمون و خطا کنید تا به نتیجه ی دخواه خود برسید.

هرچند خوانایی دستگاه زیر نور خورشید تا حدود نصف کاهش پیدا می کند، اما با این وجود میزان روشنایی دستگاه برای یک محصول ارزان قیمت قابل قبول است.

در مجموع باید گفت عمده ترین ایراد صفحه نمایش «ال ۱» به رزولوشن آن باز می گردد چرا که رقبای متنوعی با رزولوشن بالاتر در همین سطح قیمت یافت می شوند.

نرم افزار

«اکسپریا ال ۱» هم مثل محصولات سری X به شکل پیش فرض با اندروید 7.0 عرضه می شود و مثل همیشه، ظاهر رابط کاربری سونی تا حد زیادی اندروید خالص را در ذهن تداعی می کند. البته با وجود شباهت های ظاهری سونی هم از آن دست تولید کنندگانی به حساب می آید که ترجیح می دهد اپلیکیشن های اختصاصی خود را برای عملکردهایی مثل پخش موسیقی، مشاهده عکس ها و نمایش ویدیو توسعه دهد و برای این منظور به اپلیکیشن های گوگل بسنده نمی کند.

طراحی، عملکرد و ظاهر رابط کاربری در مجموع با محصولات اخیر و خصوصاً مدل های سری X یکسان است. آیکون کشوی اپلیکیشن ها هنوز در پایین صفحه به چشم می خورد و با یک سوایپ به پایین می توانید بیشترین اپلیکیشن هایی که مورد استفاده قرار داده اید را مشاهده نمایید.

رابط کاربری سونی در این بخش بر اساس اینکه چه اپلیکیشن هایی استفاده می کنید به شما پیشنهاد می کند نرم افزارهای دیگری را هم دانلود و نصب نمایید. منوی نوتیفیکیشن ها و بخش تنظیمات سریع اما تقریباً نسبت به اندروید خالص بدون تغییر هستند و عملکردهای همیشگی را در اختیار شما قرار می دهند، البته غیر از دکمه ی انتخاب تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش که برای انتخاب آن باید به تنظیمات دستگاه مراجعه کنید.

رابط کاربری سونی ضمناً مثل محصولات ال جی به قابلیت Smart Cleaner مجهز است و دستگاه می تواند با تشخیص و پاک کردن اپلیکیشن هایی که استفاده نمی کنید سیستم عامل را سبک تر کند.

موبایل اقتصادی جدید علاوه بر این می تواند مثل پرچمداران اخیر سونی عادات رفتاری شما را زیر نظر گرفته و عملکرد خود را بر اساس آن بهینه کند. برای تجربه ی این قابلیت لازم است مدتی دستگاه را استفاده کنید تا عادت های روتین شما را فرا گیرد.

دیگر قابلیت هوشمند دستگاه هم Xperia Actions نام دارد. با استفاده از این ویژگی می توانید برای دستگاه مشخص کنید هر روز از ساعت مورد نظر شما، تنظیماتی را به شکل خودکار اعمال کند، مثلاً از نیمه شب بعد به حالت بی صدا درآمده، روشنایی صفحه نمایش را به حداقل برساند.

دستگاه همچنین می تواند بر اساس اینکه کجا هستید، انجام تنظیماتی را به شما پیشنهاد دهد. مثلا هنگام مراجعه به فرودگاه حالت پرواز را فعال کند، نقشه ی مقصد را به شکل آفلاین روی حافظه ذخیره کند و هنگامی که به منزل بازگشتید با پاک کردن آن حافظه ی دستگاه را خالی نماید.

در نهایت به اپلیکیشن پشتیبان گیری شرکت ژاپنی می رسیم که در نسخه مدل های اخیر اکسپریا اضافه شده و با استفاده از آن می توانید اطلاعات اپلیکیشن ها، پیام ها و تنظیمات دستگاه را روی حساب ابری سونی، کارت حافظه یا حافظه جانبی فلش پشتیبان گیری نمایید.

دوربین

دوربین «اکسپریا ال ۱» هم مثل هوآوی پی ۱۰ لایت (بررسی دیجیاتو) سیزده مگاپیکسلی است، با این تفاوت که ضریب گشادگی دریچه ی دیافراگم بالاتر رفته و به اف ۲.۲ رسیده است که به دنیای موبایل های ارزان قیمت تعلق بیشتری دارد.

جالب اینکه بر خلاف رقیب گران قیمت تری مثل هوآوی پی ۱۰ لایت، موبایل اقتصادی سونی فوکوس خودکار دارد و این موضوع می تواند در عملکرد دستگاه بهبود محسوسی ایجاد نماید. در دنیای واقعی هم چنین است و بر خلاف محصول هوآوی کمتر پیش می آید که «ال ۱» در فوکوس کردن روی سوژه ناتوان باقی بماند.

سنسور دوربین سونی در روز قادر است عکس های واقعاً چشم نوازی ثبت کند، اما پردازش های ثانویه تا حدی جزئیات را کاهش می دهد و این موضوع باعث می شود بخش های تاحدی تیره بدون جزئیات ثبت شوند. البته رنگها طبیعی هستند و میزان جزئیات هم در مجموع با توجه به رده ی قیمت دستگاه کاملاً قابل قبول است.

خوشبختانه دوربین موبایل اقتصادی سونی سرعت بالایی دارد و کمتر پیش می آید هنگام ثبت تصویر با تاخیر آزار دهنده مواجه شوید. تنها نکته اینکه به دلیل کاهش خوانایی نمایشگر زیر نور خورشید ممکن است تصور کنید دستگاه ارزش نوری یا Exposure Value را اشتباه تعیین کرده است و تصویر بیش از حد تیره است.

در این حالت احتمالاً با فوکوس کردن روی بخش های تیره سعی می کنید عکس روشن تری ثبت کنید، اما نکته اینجاست که تصویر روی نمایشگر دستگاه آن حالت به نظر می رسیده و فوکوس کردن روی نقاط تیره نتیجه ای غیر از ثبت عکسی با روشنایی بیش از حد نخواهد داشت.

image

مسئله دیگر اینکه عملکرد فوکوس خودکار دوربین کاملاً پایدار نیست و گاهی اوقات ممکن است سوژه به شکل تار ثبت شود. مسئله اینجاست که این موضوع روی نمایشگر ۵.۵ اینجی نه چندان روشن واضح نیست تا متوجه شده و عکاسی را تکرار کنید، در نتیجه امکان دارد در زمان مرور عکس ها در سایز اصلی روی کامپیوتر برخی از تصاویر شما تار باشند.

این موضوع هنگام عکاسی در شب بیشتر به چشم می آید، خصوصاً که به دلیل سرعت نه چندان بالای سخت افزار دستگاه لازم است در شرایط کم نور چند ثانیه ای دوربین را پس از عکاسی ثابت نگاه دارید تا تصویر به درستی ثبت شود. در این حالت کوچکترین حرکت اضافی به تار شدن عکس منجر خواهد شد.

«اکسپریا ال ۱» ضمناً قابلیت Pre-Flash ندارد، یعنی نمی توانید در تاریکی پیش از ثبت عکس روی تصویر ضربه بزنید تا با روشن شدن فلش کادر را تنظیم کنید.

اما کیفیت عکس برداری در شب بدون فلش در مجموع برای یک موبایل اقتصادی ۱۹۹ دلاری قابل قبول است، هرچند نباید توقعی بالاتر از توانایی یک موبایل مجهز به سنسور کوچک و گشادگی دریچه دیافراگم اف ۲.۲ داشته باشید.

«اکسپریا ال ۱» ضمناً قادر است ویدیوها را با رزولوشن 1080 و نرخ ۳۰ فریم در ثانیه ثبت کند که برای محصولی در این رده قابل قبول است.

به دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی که می رسیم اما برگ برنده ی دوربین «ال ۱» نمایان می شود. هرچند به دلیل رزولوشن نه چندان بالا جزئیات تصویر هم زیاد بالا نیست، اما رنگها عالی هستند و به سلفی های چشم نوازی منجر می شوند.

ناگفته نماند که رابط کاربری دوربین «اکسپریا ال ۱» از نظر ظاهری با XA1 و پرچمداران سونی یکسان است، اما حالت های مختلف عکاسی مثل پانوراما یا تایم لپس را ندارد. دستگاه به شکل خودکار منظره ی مورد نظر شما را از بین گزینه هایی مثل عکس ماکرو، منظره یا عکاسی در شب و موارد این چنینی تشخیص می دهد و تنظیمات را بر اساس آن بهینه می کند.

علاوه بر این حالت تنظیمات دستی هم برای کاربر در نظر گرفته شده است که با استفاده از آن می توانید برخی جزئیات مثل حالت فوکوس، ارزش نوری، وایت بالانس و سرعت شاتر را تعیین نمایید.

در ادامه از شما دعوت می کنیم نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین Xperia L1  را مشاهده فرمایید.

سخت افزار

نیروی «اکسپریا ال ۱» توسط مدیاتک MT6737T تامین می شود، چیپستی مجهز به ۴ هسته Cortex-A53 با سرعت حداکثر ۱.۵ گیگاهرتز که به روش ۲۸ نانومتری تولید شده است.

این چیپست در محصولاتی مثل +Galaxy Grand Prime از سامسونگ، BV7000 بلک بری، Archos 50 Saphir و Elephone S7 Mini مورد استفاده قرار گرفته است و به دنیای موبایل های زیر ۲۰۰ دلار تعلق دارد.

۲ گیگابایت حافظه ی رم این چیپست را همراهی می کند و پردازشگر گرافیکی Mali-T720MP2 برای دستگاه در نظر گرفته شده است. آیا چنین سخت افزاری برای استفاده ی روزمره کفایت می کند؟ به طور خلاصه بله.

اجرای رابط کاربری به روان ترین شکلی نیست که تاکنون مشاهده کرده ایم و هنگام انجام عملکردها تاخیرهایی به چشم می خورد، اما وقتی به رقم پرداختی ۱۹۹ دلار فکر کنید تاخیر ها چندان هم قابل توجه نخواهند بود.

برای مقایسه در نظر داشته باشید که این تلفن هوشمند در بنچمارک آنتوتو به امتیاز ۳۸ هزار دست یافت که آن را از نظر توان پردازش جایی بین Honor 5X هوآوی و ZenFone 2 ایسوس قرار می دهد.

بنچمارک گیگ بنچ هم از امتیاز ۱۸۰۰ برای پردازش CPU به شکل چند هسته ای و ۶۶۱ به شکل تک هسته ای حکایت دارد، یعنی موبایل اقتصادی «ال ۱» تقریباً نصف XA1 قدرت دارد که با توجه به فاصله ی ۱۰۰ دلاری قیمت دو محصول منطقی محسوب می شود.

اجرای بازی های نه چندان سنگین مثل Temple Run 2 هم با «ال ۱» ممکن است و می توانید از بازی های سبک در سبک پازل و سرگرمی های اینچنینی بهره مند شوید، اما توقع نداشته باشید دستگاه قادر باشد بخش های شلوغ و گرافیکی بازی های سنگینی مثل آسفالت ۸ را با نرخ ۶۰ فریم در هر ثانیه اجرا کند.

«اکسپریا ال ۱» ضمناً به ۱۶ گیگابایت حافظه از نوع eMMC مجهز است که از این میزان کمتر از ۱۰ گیگابایت در اختیار کاربر قرار دارد، اما اگر بخواهید می توانید با کارت حافظه این مقدار را تا ۲۵۶ گیگابایت دیگر افزایش دهید.

پیشتر هم اشاره کردیم که در محصولات اخیر از جمله همین موبایل اقتصادی، امکان استفاده از دو سیم کارت به شکل همزمان با کارت حافظه وجود دارد و شرکت ژاپنی بر خلاف اکثر رقبا شما را مجبور نمی کند بین سیم کارت دوم و کارت حافظه یکی را انتخاب کنید.

از دیگر امکانات دستگاه در این بخش هم می توان به NFC، بلوتوث ۴.۲ و پشتیبانی از گوگل کست اشاره کرد. «ال ۱» البته رادیو اف ام ندارد و برای چنین قابلیتی لازم است با هزینه ی بالاتر مدل میان رده XA1 را تهیه کنید.

پخش صدا

«اکسپریا ال ۱» یک اسپیکر مونو دارد که پایین بدنه قرار گرفته است. بلندی صدای این اسپیکر اندکی از XA1 کمتر به حساب می آید، اما در عوض بیس قوی تری دارد، هرچند بالا بردن صدا تا آخرین سطح به افزایش دیستورشن منجر خواهد شد.

اما در مجموع کیفیت پخش صدای این موبایل اقتصادی با توجه به رده قیمت اقتصادی کاملاً قابل قبول است و خصوصاً از نظر قدرت بیس می تواند نظر شما را تامین نماید.

«اکسپریا ال ۱» ضمناً از فناوری های xLOUD و ClearAudio+ شرکت سازنده هم پشتیبانی می کند که با فعال کردن آنها می توانید کیفیت پخش را به شکل نرم افزاری تا حدی بهبود دهید.

باتری

سونی یک باتری ۲۶۲۰ میلی آمپر ساعتی را برای «اکسپریا ال ۱» در نظر گرفته است، ظرفیتی که با توجه به ابعاد ۵.۵ اینچی دستگاه اندکی سوال بر انگیز به نظر می رسد. البته باید توجه داشت که هر ۴ هسته ی پردازنده ی دستگاه از نوع Cortex-A53 هستند و هسته ی پر مصرفی برای عملکردهای سنگین در چیپست دستگاه وجود ندارد، اما از طرف دیگر معماری چیپست بر مبنای فناوری ۲۸ نانومتری بنا شده و نسبت به مدل های پیشرفته تر مصرف باتری بالاتری دارد.

برای بررسی بیشتر موضوع، یک ویدیو را تا اتمام شارژ باتری دستگاه روی حالت تکرار گذاشتیم و «اکسپریا ال ۱» موفق شد حدود ۶ ساعت به پخش ویدیو ادامه دهد. بر همین اساس در کنار تجربه ی استفاده از دستگاه می توانیم پیشبینی کنیم شارژ دهی موبایل اقتصادی سونی برای یک روز استفاده ی نه چندان سنگین کافی باشد، اما هرچه مقدار بازی و پردازش های سنگین را بیشتر کنید، احتمال نیاز به شارژر هم قبل از پایان روز بیشتر می شود.

البته «ال ۱» از حالت های STAMINA mode و Ultra STAMINA mode هم بهره می برد که در صورت ناچیز بودن شارژ باتری می توانید با فعال کردن آنها، ضمن ایجاد محدودیت برای عملکردهای پر مصرف، بخش های اساسی دستگاه مثل تماس، پیام رسانی و ساعت را مدت بیشتری در اختیار داشته باشید.

خوشبختانه این تلفن هوشمند هم مثل محصولات سری X سونی به فناوری Qnovo Adaptive Charging مجهز است، در نتیجه دستگاه می تواند با مدیریت میزان جریان ارسالی به باتری در هنگام شارژ، چرخه ی عمر سخت افزار باتری را طولانی تر کند.

جمع بندی

موبایل اقتصادی جدید سونی از نظر ظاهری به میان رده ی اخیر همین شرکت یعنی XA1 شباهت دارد و از زبان طراحی Loop Surface بهره می برد. توان سخت افزاری دستگاه برای انجام امور روزمره کفایت می کند و کیفیت اسپیکر و نمایشگر هم می تواند شما را راضی کند.

عمده ترین نقاط ضعف دستگاه بدنه ی پلاستیکی، عدم وجود حسگر اثر انگشت و پایدار نبودن عملکرد دوربین است که کیفیت مناسب آن را تا حدی تحت تاثیر قرار داده است. در حالی که برای مثال هوآوی پی ۱۰ لایت در همین بازه ی قیمت حسگر اثر انگشت و بدنه شیشه ای دارد. یا Honor 6X (بررسی دیجیاتو) که با قیمت پایینتر، بدنه فلزی، چیپست ۸ هسته ای، دوربین دوگانه و حسگر اثر انگشت بسیار سریع برای شما فراهم می کند.

از طرف دیگر موبایل اقتصادی سونی یک مزیت دارد که در محصول دیگری یافت نمی شود، اینکه به شکل همزمان می توانید کارت حافظه و ۲ سیم کارت را در آن مورد استفاده قرار دهید.

«اکسپریا ال ۱» در حقیقت یک نسخه ی ارزان قیمت و البته بزرگتر از Xperia XA1 (بررسی دیجیاتو) به حساب می آید و چنین ویژگی هایی را با قیمت ۸۴۰ هزار تومان در اختیار شما قرار می دهد.

در این سطح قیمت باید توجه داشته باشید که هیچ محصول کامل و بی عیبی وجود ندارد و باید با مقایسه کردن مزیت های هر موبایل اقتصادی، مدلی که به چشمتان زیبا تر است و بیشتر از همه با نیازهای شما مطابقت دارد را انتخاب نمایید.

آیا Xperia L1 با چنین ویژگی هایی می تواند انتخاب برگزیده ی شما باشد؟

 

مزایا
  • پشتیبانی از ۲ سیم کارت و ۱ کارت حافظه به شکل همزمان
  • ابعاد و ضخامت قابل قبول
  • دوربین سلفی
  • قدرت بیس اسپیکر
معایب
  • بدنه پلاستیکی در مقابل کثیفی و خط و خش مقاومت ندارد
  • عدم وجود حسگر اثر انگشت
  • پایدار نبودن عملکرد دوربین
  • عدم وجود رادیو اف ام

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (34 مورد)
  • magix
    magix | ۶ تیر ۱۳۹۶

    سلام
    میشه xperia xz premium هم بررسی کنید؟
    من فیلم های تستش توی یوتوبو دیدم واقعا گوشیه سریع و خوشگلی بود
    گفتم شما هم یک نقدی انجام بدید
    ممنون

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی