ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

نخستین محصول Nest پس از غیبت طولانی؛ دوربین هوشمند 4K وایرلس

شرکت «Nest» تولیدکننده ابزار خانگی هوشمند، پس از گذشت تقریباً یک سال بدون معرفی محصول جدید، حالا از دوربین وایرلس تازه ای رونمایی کرده است. «The Nest Cam IQ» در واقع نسخه به روز رسانی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

شرکت «Nest» تولیدکننده ابزار خانگی هوشمند، پس از گذشت تقریباً یک سال بدون معرفی محصول جدید، حالا از دوربین وایرلس تازه ای رونمایی کرده است.

«The Nest Cam IQ» در واقع نسخه به روز رسانی شده و دقیق تر دوربین WiFi موجود نِست بوده و خبری از یک محصول کاملاً متفاوت نیست؛ هرچند به گفته کمپانی سازنده، طراحی محصول جدید کاملاً تازه بوده و از اول انجام شده است.

ابزار مورد بحث شروع دوباره ای برای شرکتی است که پیش از این، به سختی توانسته جایگاه خود را به عنوان یکی از زیرمجموعه های آلفابت حفظ کند. این دوربین امنیتی با سخت افزار بهتر و استفاده از نرم افزار تشخیص چهره، اطلاعات دقیقی از ورود و خروج افراد را در اختیار مالک قرار می دهد.

Cam IQ قادر است از طریق سنسور 4K، تصاویر شفافی ضبط کرده و کاربر می تواند با استفاده از زوم دیجیتالی 12 برابری، جزئیات بیشتری از تصویر را مشاهده نماید؛ البته این ابزار توانایی استریم زنده تصاویر با رزولوشن 4K را نداشته ولی می تواند افراد مختلف را در حال حرکت دنبال کند.

میکروفون دستگاه توانایی تشخیص صداهای مختلف را داشته و می توان هشدارها و دستورات اختصاصی را برایش تعریف کرد. همچنین دوربین موجود با زاویه دید 130 درجه و بهره مندی از قابلیت دید در شب، پوشش کامل و مناسبی را از محل مورد استفاده در اختیار می گذارد.

بسیاری از پروژه های شرکت نِست در سال گذشته لغو شده اند

نِست پس از خریده شدن توسط گوگل، با سبد محصول محدودی شامل هشداردهنده دود هوشمند، ترموستات و دوربین های مدار بسته در بازار حضور داشته است. طی سال گذشته نیز همواره بحث هایی مبنی بر علاقه این شرکت برای ورود به زیرشاخه های جدیدی، مانند تولید «هاب» برای کنترل لوازم خانگی، وجود داشته که هیچگاه تحقق نیافته است.

پس از خروج موسس و مدیر عامل نِست «تونی فادل» در سال گذشته، این شرکت محصولات خود را در کشورها و بازارهای بیشتری عرضه کرده و شاهد افزایش فروش بوده است.

جدیدترین محصول کمپانی مورد بحث از اوایل تیر ماه امسال با قیمت 299 دلار (498 دلار در صورت سفارش 2 دوربین) در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت که البته در صورت تمایل به تهیه آرشیو از ویدئوها، حق عضویت در سرویس ابری «Nest Aware» نیز به مبلغ 10 دلار در ماه به هزینه های کاربر اضافه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی