ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کوالکام پلتفرم Mesh Networking را برای خانه های هوشمند آینده معرفی کرد

کوالکام در جریان نمایشگاه کامپیوتکس تایوان از پلتفرم شبکه توری (Mesh Networking Platform) پرده برداشت که با هدف ارتقاء کنترل و بهبود استفاده از دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیاء (IoT) در منزل توسعه یافته ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۴۵

کوالکام در جریان نمایشگاه کامپیوتکس تایوان از پلتفرم شبکه توری (Mesh Networking Platform) پرده برداشت که با هدف ارتقاء کنترل و بهبود استفاده از دستگاه های مبتنی بر اینترنت اشیاء (IoT) در منزل توسعه یافته است.

شرکت آمریکایی سازنده چیپ می گوید این پلتفرم از چندین فناوری انحصاری بهره می گیرد تا تجربه ای کارآمد و پیشرفته را از نسل جدید دستگاه های خانه هوشمند در اختیار سازندگان و کاربران قرار دهد. در واقع پلتفرم Mesh Networking ارتباط دیوایس های هوشمند در منزل را بهبود بخشیده و قابلیت های کنترل صوتی، مدیریت متمرکز و امنیت بالا را ارائه می کند، ضمن اینکه شبکه هایی در سطح اپراتور منطقه ای را نیز پشتیبانی می نماید.

گفتنیست در توپولوژی شبکه توری معمولاً از چندین نُود (گره) یا روتر استفاده می شود که همگی با یکدیگر ارتباط دارند و داده ها را بین یکدیگر رد و بدل می سازند. این ساختار شبکه، پایداری و سرعت را تا حد زیادی بهبود می بخشد. پلتفرم Mesh کوالکام بر پایه سیستم-بر-چیپ IPQ40X8/9 طراحی شده که همین حالا هم در تجهیزات شبکه به کار گرفته می شود.

در این پلتفرم، مجموعه قابلیت های خودسامانده وای-فای (SON) و ارتباطات IoT کوالکام نیز تعبیه شده که استفاده همزمان از وای-فای، بلوتوث، CSRmesh و فناوری های مبتنی بر 802.15.4 را میسر می سازد. این کمپانی همچنین ابزارهای اپراتوری از جمله عیب یابی و آنالیتیکس مبتنی بر کلاود را نیز ارائه می کند.

کوالکام طرح مرجع پلتفرم Mesh Networking و نمونه روتر هوشمند مبتنی بر آن را به صورت کامل در اختیار سازندگان تجهیزات مختلف قرار داده تا محصولاتشان را بر اساس آنها طراحی و عرضه کنند و خانه های هوشمند آینده را شکل دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی