ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی و سرمایه گذاری 3.5 میلیارد دلاری برای افزایش تولید نمایشگرهای OLED

بازار نمایشگرهای اولد (OLED) هر روز پر رونق تر از قبل می شود، به همین دلیل ال جی قصد دارد مبلغ هنگفت 4 تریلیون وون معادل 3.5 میلیارد دلار را برای احداث کارخانه جدیدی به ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

بازار نمایشگرهای اولد (OLED) هر روز پر رونق تر از قبل می شود، به همین دلیل ال جی قصد دارد مبلغ هنگفت 4 تریلیون وون معادل 3.5 میلیارد دلار را برای احداث کارخانه جدیدی به نام P10 سرمایه گذاری کند تا حجم تولید پنل های OLED خود را افزایش دهد.

خبرگزاری کره ای The Investor با اشاره به این خبر، می گوید کارخانه مورد بحث که در شهر پاجو در ایالت گیونگی-دو احداث می شود، از سه ماهه دوم سال 2018 تولید خود را آغاز خواهد کرد، ضمن اینکه تولید پنل های OLED در دو کارخانه کنونی آنها یعنی E5 و E6 نیز افزایش خواهد یافت.

مجتمع تولیدی ال جی در شهر پاجو

سامسونگ 95 درصد بازار نمایشگرهای اولد جهان را در اختیار دارد

با این حساب انتظار می رود حجم تولید نمایشگرهای اولد ال جی تا سال 2019 به 120 هزار قطعه در ماه برسد. البته حتی با تحقق این هدف، باز هم ال جی فاصله زیادی با رقیب هموطنش یعنی سامسونگ دارد که همین حالا هم دو برابر این رقم را در ماه تولید می نماید. بی دلیل نیست که غول تکنولوژی کره جنوبی بزرگ ترین بازیگر این حوزه محسوب شده و بیش از 95 درصد سهم بازار نمایشگرهای OLED را در اختیار دارد.

گفتنیست جایگاه برتر سامسونگ در این بازار طی چند سال آتی از سوی شرکت های متعددی تهدید خواهد شد که «ال جی دیسپلی» یکی از جدی ترین آنها به شمار می رود. گزارشات حکایت از آن دارند که اپل با ال جی وارد گفتگو شده تا پنل های OLED مورد نیاز آیفون های بعدی این کمپانی را تأمین نماید، ضمن اینکه خبرهایی از سرمایه گذاری گوگل در این حوزه نیز به گوش می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • salemi
    salemi | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

    خوبیش اینه بازارو میتونه از حالت انحصاری خارج کنه و بازار رو رقابتی کنه و قیمتای زیاد سامسونگ رو بشکونه

  • salemi
    salemi | ۱۰ خرداد ۱۳۹۶

    ۹۵ درصد اولد های موبایل در اختیار سامسونگه وگرنه تلویزیون هاز او لد الجی فروش بیشتری دارن

مطالب پیشنهادی