ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

برشگر پلاسمایی چطور آهن را مثل کره می بُرد؟ [تماشا کنید]

چشمان ما زمانی که شخصی مشغول بُرِش آهن توسط ابزاری مخصوص به نام بُرشگر پلاسمایی (یا پلاسما کاتر) باشد فقط انبوهی از جرقه ها را می بیند که به همه طرف پرتاب می شوند. آهنگ ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۳:۵۹

چشمان ما زمانی که شخصی مشغول بُرِش آهن توسط ابزاری مخصوص به نام بُرشگر پلاسمایی (یا پلاسما کاتر) باشد فقط انبوهی از جرقه ها را می بیند که به همه طرف پرتاب می شوند.

آهنگ بسیار سخت و غیر قابل برش توسط ابزارهای عادی است اما پلاسما کاترها آن را همانند کَره برش می دهند و آهن را آب می کنند.

حالا یکی از متخصصین امور فنی و البته صاحب یک اکانت یوتوب معروف با دوربین های پیشرفته و یک پلاسما کاتر به سراغ آهن رفته تا به ما نشان دهد که واقعا چه اتفاقی در لحظه برش رخ می دهد.

برای مشاهده واقعیت امر، باید تصویر با چند صد برابر با آنچه که چشم ما می بیند آهسته شود و دوربین این کار را انجام می دهد. GIF بالا و همچنین ویدیوی پایین نشان می دهد که هنگام برش با برشگر پلاسمایی چه بلایی بر سر آهن می آید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • ali.sh
    ali.sh | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

    از اینها توی شرکتمون داریم ، برای برش قطعات ضخیم و بزرگ صنعتی که با برنال هوابرش امکان پذیر نیست یا خیلی زمان بره استفاده میشه البته من هنوز از نزدیک کار دستگاه رو ندیدم چون به ندرت استفاده می‌کنند واسه همین فیلم جالبی بود

مطالب پیشنهادی