ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فرمان و پدال ها حذف نمی شوند؛ برنامه ب ام و برای آینده تکنولوژی خودران

کمپانی آلمانی ب ام و مدتی می شود که در حال کار بر روی تکنولوژی خودران بوده و  برای تسریع روند پیشرفت خود همکاری هایی را با اینتل و چند شرکت دیگر آغاز نموده است. ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

کمپانی آلمانی ب ام و مدتی می شود که در حال کار بر روی تکنولوژی خودران بوده و  برای تسریع روند پیشرفت خود همکاری هایی را با اینتل و چند شرکت دیگر آغاز نموده است.

این کمپانی اخیرا با انتشار اطلاعیه ای رسمی، به برنامه های خود در زمینه فناوری خودران پرداخته و جزییاتی از اتومبیل هایی را که با این تکنولوژی ارایه خواهند شد، فاش کرده است.

بر اساس این اطلاعیه اتومبیل های خودران ب ام و به اجزایی مثل سنسورهای التراسونیک، دوربین جلو، مجموعه ای از رادارها، فناوری لیدار، دوربین های مشاهده اطراف خودرو و سیستمی که داده های دریافتی را پردازش می کند، مجهز خواهند شد.

ب ام و این سیستم را "استنباط 360 درجه از اطراف" نامگذاری کرده و در واقع نوعی هوش مصنوعی تلقی می شود.

بزرگ ترین تفاوت بین رانندگی اتوماتیک و بالاترین سطح از تکنولوژی های کمکی راننده در قالب نقشه های Here HD نمود پیدا خواهد کرد.

این نقشه ها به اتومبیل های بدون راننده کمک می کنند مسیرهای خود را در شهرها و جاده ها پیدا کنند. همکاری ب ام و با کمپانی Here باعث شکل گیری مجموعه ای از استانداردها خواهد شد.

این استانداردها در تمامی اتومبیل های خودران باواریایی ها به کار گرفته شده و در صورت نیاز به شرکای جدید فروخته می شوند.

تمامی سرمایه گذاری ها و تحقیقات باواریایی ها در عرصه فناوری خودران از سال 2021 به بار نشسته و خودروهایی که از این سال به بعد تولید شوند، با این فناوری قابل ارایه خواهند بود.

آنطور که ب ام و اعلام کرده، با استفاده از سطح سوم این فناوری رانندگان خواهند توانست برای مدت کوتاهی چشمان خود را از سطح مسیر بردارند، اما باید همواره برای مقابله با شرایط پیش بینی نشده آماده باشند.

همچنین طبق برنامه iNext، در سال 2021 رانندگی خودکار سطح چهار نیز عرضه خواهد شد که به واسطه آن رانندگان قادر خواهند بود در برخی مسیرها به طور کامل استراحت نموده و یا حتی بخوابند.

باواریایی ها اعتقاد دارند بعد از سال 2020، شرایطی پیش خواهد آمد که شاید رو به تولید خودروهای بدون پدال و فرمان رو بیاورند، اما به احتمال بسیار چنین چیزی جزو طرح های تحقیقاتی خواهد بود.

در حال حاضر ب ام و بر روی پروژه هایی با هدف جذب مشتریان عادی تمرکز نموده و ایده های دیگر مثل رانندگی خودکار سطح پنج به آینده دورتر موکول شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • farhad2017
    farhad2017 | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

    اروپایی ها و غربی ها روی چه کارهایی سرمایه گذاری میکنن بعد ایرانی ها روی مسکن و دلار و طلا سرمایه گذاری میکنن بیخود نیست که به ما میگن جهان سومی

  • pqdax17twz
    pqdax17twz | ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

    به نظرم من اگه همه این شرکتهای با اهداف خودروهای خودران اگه مسئله بیزنسی اش رو کنار بذارن، وبا هم یکجا یک مرکز داده های مرکزی اطلاعات هوش مصنوعی خودروهای خودران رو را راه بندازن مثل یه مرجع بزرگ مثل گوگل، هم سطح شون بالا میره هم امنیت مردم به خطر نمیفته

مطالب پیشنهادی