ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

از کنفرانس توسعه دهندگان اپل «WWDC 2017» چه انتظاراتی داریم؟

اپل روز دوشنبه هفته آینده یعنی پنجم ژوئن (پانزدهم خرداد) در مرکز همایش های سن خوزه در ایالت کالیفرنیا به روی سن می رود تا کنفرانس جهانی توسعه دهندگان موسوم به WWDC امسال را آغاز نماید. در ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۲:۰۰

اپل روز دوشنبه هفته آینده یعنی پنجم ژوئن (پانزدهم خرداد) در مرکز همایش های سن خوزه در ایالت کالیفرنیا به روی سن می رود تا کنفرانس جهانی توسعه دهندگان موسوم به WWDC امسال را آغاز نماید. در این مراسم که با محوریت نرم افزار برگزار می گردد، می توان انتظار معرفی چند محصول سخت افزاری جدید را نیز داشت.

دوشنبه شب رأس ساعت 21:30 به وقت تهران می توانید پوشش زنده WWDC 2017 را از دیجیاتو دنبال کنید. در ادامه نگاهی گذرا خواهیم داشت به مواردی که احتمالاً بخشی از این رویداد پنج روزه را به خود اختصاص می دهند.

iOS 11

در میان انتظارات متعدد از WWDC 2017 شاید نسخه جدید سیستم عامل iOS مهم ترین آنها به شمار آید. در این نسخه شاهد تغییرات گسترده ای در Siri خواهیم بود که عادات کاربر را بهتر درک کرده و پاسخ های سریع تر و دقیق تری را برای سؤالات ارائه می نماید.

سیستم پرداخت موبایلی Apple Pay هم احتمالاً به روز شده و پرداخت مستقیم (نظیر به نظیر) را پشتیبانی خواهد کرد. در iOS 11 برقراری تماس با فرد دیگری که او هم آیفون دارد، به صورت پیش فرض از طریق تماس صوتی FaceTime صورت می گیرد.

شاید اپلیکیشن نظارت بر خواب هم به iOS 11 اضافه شود، و انتظار می رود برنامه Clips نیز ویژگی های جدیدی را به خود ببیند. حالت ذخیره مصرف انرژی با فراگیری عادات و موقعیت مکانی کاربر، بهینه تر شده و ویژگی Dark Mode نیز به آن اضافه خواهد شد.

یکپارچگی بخش ارتباطات در یک منوی مشخص، یکی دیگر از قابلیت های iOS 11 خواهد بود که از طریق آن می توانید به صورت متمرکز به ایمیل ها، پیام های SMS و گفتگوهای شبکه اجتماعی با یک فرد مشخص دست یابید. معرفی این نسخه سیستم عامل با عرضه نسخه بتای آن همراه خواهد بود، اما انتشار نسخه نهایی iOS 11 طی ماه های آتی صورت می پذیرد.

watchOS 4

اپل احتمالاً نسخه جدیدی از سیستم عامل ساعت هوشمندش را به نام watchOS 4 معرفی می کند. البته هنوز اطلاعات زیادی در مورد آن در دست نیست، اما چندی پیش اپل یک کمپانی سازنده ردیاب های وضعیت خواب را خریداری کرد، بنابراین انتظار می رود چنین قابلیتی به ساعت های هوشمند اپل نیز بیاید.

البته بهینه سازی عملکرد اپل واچ در زمینه پیگیری فعالیت های جسمانی و ورزشی کاربر نیز از جمله قابلیت های طبیعی و مورد انتظار نسخه جدید این سیستم عامل خواهد بود.

iPad Pro 2

با وجود تمرکز WWDC به نرم افزار، می توان به معرفی محصولات سخت افزاری اپل نیز امیدوار بود که مهم ترین آنها، آیپد پرو 2 است. در حال حاضر شواهد موثقی برای رونمایی از این دستگاه در کنفرانس امسال وجود ندارد، جز اینکه مینگ-چی کو احتمال عرضه آیپد پرو 10.5 اینچی را حدود 70 درصد برآورد کرده.

این مدل جدید آیپد پرو به ابعاد نمایشگر جدید، چیپست قدرتمند A10X، باتری قوی تر و نسل جدید قلم Apple Pencil نیز مجهز خواهد شد. البته دو مدل دیگر از تبلت حرفه ای اپل در ابعادی مشابه نسل های قبل و با سخت افزار جدید هم در فهرست انتظارات کارشناسان گنجانده شده اند.

iPhone SE 2

آیفون های امسال اپل طبق معمول در ماه سپتامبر یعنی اواخر تابستان/اوایل پاییز معرفی می شوند، اما شاید نسل جدید موبایل های ارزان قیمت این کمپانی یعنی iPhone SE را در WWDC ببینیم. این دستگاه در زمان عرضه (که هنوز مشخص نیست) جایگزین مدل های کنونی شده، اما از سخت افزار قوی تر و احتمالاً طراحی متفاوتی برخوردار خواهد گشت.

مک بوک

شایعات اخیر از معرفی سه مدل مک بوک جدید در کنفرانس توسعه دهندگان امسال حکایت دارند، ضمن اینکه مک بوک پرو، مک بوک ایر و مک بوک 12 اینچی هم احتمالاً به روز رسانی خواهند شد.

البته این به روز رسانی فقط جنبه سخت افزاری دارد و به نظر نمی رسد با طراحی متفاوتی برای این مدل ها روبرو شویم. انتظار می رود مک بوک پرو های اپل هم بالاخره به نسل جدید پردازنده های Core i اینتل مجهز گردند.

اسپیکر Siri

اپل چند وقتیست که روی اسپیکر هوشمندی مجهز به دستیار دیجیتال سیری (Siri) کار می کند، یا حداقل شایعات اینگونه می گویند. این دستگاه مستقیماً به رقابت با محصولات مشابهی همچون آمازون اکو یا گوگل هوم می پردازد و تحلیلگران معتقدند به احتمال 50 درصد، این دستگاه را در WWDC 2017 خواهیم دید.

اسپیکر سیری (یا هر نامی که در زمان معرفی برایش در نظر گرفته شود) یک پنل لمسی خواهد داشت، و شاید به دوربین داخلی مجهز گردد که از آن برای شناسایی کاربر استفاده خواهد شد. حتی توانایی تشخیص احساسات و عواطف نیز از اسپیکر هوشمند اپل بعید نیست، هرچند نمی دانیم چگونه از آن استفاده می کند.

اپل تی وی و tvOS

انتظار اینکه نسل پنجم Apple TV را در کنفرانس توسعه دهندگان امسال ببینیم، کمی از واقعیت به دور است. با این حال شاید به روز رسانی مدل قبلی با پشتیبانی از محتوای 4K و HDR در کنفرانس امسال معرفی شود. البته فارغ از سخت افزار مورد بحث، نسخه جدیدی از سیستم عامل tvOS با پشتیبانی از دستیار هوشمند سیری و محتوای غنی تر در دستور کار اپل قرار گرفته است.

مک او اس

نهایتاً در بخش نرم افزار، می توانیم نسخه جدید سیستم عامل محبوب macOS را در WWDC 2017 ببینیم که هنوز نامی رسمی برایش در نظر گرفته نشده، اما با شماره 10.13 شناخته می شود. در حال حاضر اطلاعات خاصی در مورد این به روز رسانی وجود ندارد و البته تا انتشار نهایی macOS 10.13 هم هنوز چند ماه فرصت باقی مانده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • Hossein Rezazadeh
    Hossein Rezazadeh | ۱۴ خرداد ۱۳۹۶

    اشتباه نوشتيد فرداس

  • Seyed Mojtaba Yazdankhah
    Seyed Mojtaba Yazdankhah | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

    :apple: با طراحی آیفونش از 6 به بعد و همچنین طراحی مک بوک هاش از اونجایی که این محصولات پرفروش بودن خیلی راکد شده و یکسره داره همون رو با یه تغییرات خیلی خیلی جزیی هرسال عرضه میکنه و خیلی وقت و پول برای تبلیغات نمیزاره چون میدونه اونقد برندش جا افتاده که مردم بی هیچ چون و چرایی میرن گوشی جدیدش رو میخرن ، واقعا نمیدونم این سیکل مسخره تا کجا میخواد بره ، در صورت که ما هر روزه شاهد فناوری های جدید تو گوشی های اندرویدی هستیم اما چون اون سرمایه و اعتبار اپل رو که همشرو از نابغه اش یعنی Steve Jobs داره نمیتونن تکنولوژی شون رو عرضه کنن

  • souran shahkaram
    souran shahkaram | ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

    ???شب امتحان شیمیمه نمیتونم ببینمش???????

    • امیر حسین
      امیر حسین | ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

      چندمی؟

    • Seyyed Parsa Neshaei
      Seyyed Parsa Neshaei | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

      من هم دقیقا همین طور، ولی دیدنش رو از دست نمیدم.

  • علی گلکسی
    علی گلکسی | ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

    مکبوکارو که تازه معرفی کرده

  • امیر حسین
    امیر حسین | ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

    من که هیچ انتظاری ندارم

مطالب پیشنهادی