ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تیم کوک از رئیس جمهور آمریکا خواست توافق زیست محیطی پاریس را لغو نکند

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده مریکا، در کمپین های تبلیغاتی خود اعلام کرده بود با قوانین سختگیرانه محیط زیستی در خصوص گازهای گلخانه ای موافق نیست چرا که این قواعد، فرصت های شغلی زیادی ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده مریکا، در کمپین های تبلیغاتی خود اعلام کرده بود با قوانین سختگیرانه محیط زیستی در خصوص گازهای گلخانه ای موافق نیست چرا که این قواعد، فرصت های شغلی زیادی را در آمریکا به خطر می اندازند. بر اساس آخرین اخبار، ترامپ قصد دارد در راستای اهداف خود، آمریکا را از توافق آب و هوایی پاریس خارج کند.

توافق پاریس برای کنترل گرمایش کره زمین توسط 195 کشور از جمله آمریکا امضا شده است

از همین جهت تیم کوک مدیر عامل اپل، روز سه شنبه طی بیانیه ای به کاخ سفید، از رئیس جمهور خواست تعهد آمریکا به پیمان پاریس را لغو نکند. توافق مذکور که به امضای 195 کشور در دنیا رسیده، برای کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و کنترل گرم شدن کره زمین تنظیم شده است. طبق این قرارداد، ایالات متحده موظف است در ده سال آینده تولید آلاینده های کربنی خود را 26 تا 28 درصد کاهش دهد.

رئیس جمهور آمریکا امروز در همین راستا اعلام کرد که طی چند روز آینده، تصمیم نهایی خود نسبت به معاهده پاریس را اعلام خواهد کرد. به گفته مقامات رسمی، دونالد ترامپ تا این لحظه اظهار نظر جدی دیگری در ارتباط با مسئله نداشته است اما به احتمال زیاد، در صورت خروج آمریکا از پیمان پاریس شاهد اخطارهای حقوقی زیادی خواهیم بود که تاثیرات تصمیم احتمالی ترامپ را تحت شعاع قرار می دهند.

کمپانی اپل اما در سال های اخیر، با جدیت به سمت کاهش تاثیرات مخرب زیست محیطی ناشی از تولیدات خود پیشرفته و تا جای ممکن از انرژی های تجدید پذیر در تجارت خود استفاده می کند. این شرکت اخیراً از طرح خود برای چرخه تولید محصول بسته پرده برداشته که در آن، محصولات اپل کاملاً از مواد بازیافتی ساخته خواهند شد.

بسیاری از مقامات کاخ سفید و شرکت های مختلف، در حال تلاش برای تغییر نظر ترامپ پیش از اعلام تصمیم رسمی وی هستند. اردیبهشت ماه امسال نیز مدیران اجرایی 30 کمپانی مختلف در نامه سرگشاده ای، پیامدهای تجاری منفی خروج آمریکا از توافق پاریس را به او یادآور شدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • high end
    high end | ۱۱ خرداد ۱۳۹۶

    ظاهرا آمریکا هر توافقی رو امضا میکنه بعد نخواست اجراش نمی کنه???حالا گیریم عضویت آمریکا رو لغو نکرد بازم راحت به توافق عمل نمی کنه.شعورشون در همین حده.

مطالب پیشنهادی