ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ایلان ماسک: با کناره گیری آمریکا از پیمان اقلیمی پاریس، از هیئت مشاوره ترامپ می روم [به روزرسانی شد]

ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی تسلا اخیراً هیئت مشاوران دونالد ترامپ را تهدید کرده که در صورت کناره گیری ایالات متحده از پیمان اقلیمی پاریس، این هیئت را ترک خواهد کرد. بنابر گزارش ها، رییس جمهور ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۴۰

ایلان ماسک، مدیرعامل کمپانی تسلا اخیراً هیئت مشاوران دونالد ترامپ را تهدید کرده که در صورت کناره گیری ایالات متحده از پیمان اقلیمی پاریس، این هیئت را ترک خواهد کرد. بنابر گزارش ها، رییس جمهور آمریکا قصد دارد ایالات متحده را از پیمان پاریس خارج کند و ماسک می گوید در این صورت، راهی به جز ترک هیئت مشاوران ترامپ پیش پای خود نمی بیند.

در مقام توضیح باید گفت که معاهده اقلیمی پاریس، خط مشی تازه ای برای کشورهای مختلف تدارک می بیند که باید در مدت زمان مشخصی، مصرف سوخت های فسیلی را کاهش داده و برای جلوگیری از گرمایش بیش از پیش زمین، به استفاده از انرژی های پاک روی آورند. ماسک نیز می گوید که هدف اصلی اش از پیوستن به هیئت مشاوران ترامپ، کمک به استفاده از انرژی های پایدار در سیاره زمین بوده است.

ایلان ماسک در حال حاضر در دو هیئت مشاوره ریاست جمهوری فعالیت می کند: هیئت مشاوره اقتصادی و نیز گروهی دیگر برای ایجاد مشاغل. از زمان آغاز دوره ریاست جمهوری ترامپ، مدیرعامل تسلا به خاطر پیوستن به هیئت مشاوران وی مورد انتقادهای فراوان قرار گرفت و حتی برخی از مردم، سفارش اتومبیل های مدل 3 تسلا را به خاطر همین موضوع کنسل کردند.

گفته می شود که ماسک تا به امروز از دسترسی خود به رییس جمهور آمریکا برای صحبت درباره اعمال مالیات کربن استفاده کرده تا کمپانی های مختلف به استفاده از منابع انرژی پاک تری که کربن کمتری تولید می کنند تشویق شوند. با این همه باید خاطر نشان کرد که هیئت مشاوره ترامپ، صرفاً به وی مشاوره می دهد و ملاقات با رییس جمهور آمریکا و صحبت درباره برنامه های مختلف، لزوماً به معنای پیاده سازی آن برنامه ها نیست.

به روزرسانی: دقایقی بعد از اینکه دونالد ترامپ سخنرانی خود درباره خروج ایالات متحده از پیمان اقلیمی پاریس را به پایان رساند، ایلان ماسک دست به کاری زد که بسیاری از افراد برای ماه های متوالی وی را به انجام آن ترغیب می کردند؛ مدیرعامل تسلا از هیئت مشاوران دونالد ترامپ و کاخ سفید خارج شد.

ماسک این خبر را به صورت رسمی در حساب کاربری توییتر خود اعلام کرد و نوشت: «من از هیئت مشاوران ریاست جمهوری جدا می شوم. تغییرات اقلیمی واقعی هستند. ترک [پیمان] پاریس برای آمریکا یا جهان خوب نیست.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (12 مورد)
  • high end
    high end | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

    مرد و حرفش

  • mohsenizadi
    mohsenizadi | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

    حالا اوناییکه میان میگن ترامپ خوب کاری کرد که خارج شد و به نفع کشورش بود و فلان...الان ماسک از شما بی فکرتره؟؟؟؟
    یا آمریکایی نیست؟؟

  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

    ... و ترامپ عین خیالش نیز نبود!!

  • sahand shabanloei
    sahand shabanloei | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

    فقط قیافشو ????

    • محمد هروی
      محمد هروی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

      راست میگه

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی