ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

برنامه بلند مدت لامبورگینی؛ افزایش آمار فروش و ارایه یک مدل ارزان قیمت

استفانو دومنیکالی مدیر عامل لامبورگینی اخیرا در مصاحبه ای با پایگاه استرالیایی CarAdvice گفته که پس از عرضه شاسی بلند اوروس به بازار، گام بعدی این کمپانی افزایش میزان فروش سالانه و پنج رقمی کردن ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

استفانو دومنیکالی مدیر عامل لامبورگینی اخیرا در مصاحبه ای با پایگاه استرالیایی CarAdvice گفته که پس از عرضه شاسی بلند اوروس به بازار، گام بعدی این کمپانی افزایش میزان فروش سالانه و پنج رقمی کردن آن خواهد بود.

سال گذشته، این کمپانی ایتالیایی موفق به فروش 3457 دستگاه خودرو شد که این تعداد شامل انواع مدل های هوراکان و اونتادور بود. انتظار می رود با عرضه اوروس میزان فروش سالانه لامبورگینی حداقل دو برابر شود؛ بنابراین در صورت اضافه شدن یک مدل جدید دیگر به خطوط تولید این کمپانی، دستیابی به آمار فروش ده هزار دستگاه خودرو در یک سال محتمل به نظر می رسد.

آقای دومنیکالی در مصاحبه خود تاکید کرده فقط زمانی با اضافه شدن مدل چهارم به خطوط تولید موافقت خواهد کرد که سه مدل حاضر در لاین اپ (اونتادور، هوراکان و اوروس) به وضعیت پایداری برسند.

او در این راستا گفته وقتی موج نخست در حوالی سال های 2023-2022 به نتیجه برسد، ما وضعیت پایداری خواهیم داشت. بعد از آنست که ما به گام بعدی برای فروش سالانه ده هزار دستگاه خودرو با نشان گاو خشمگین فکر خواهیم کرد.

مدیر عامل لامبورگینی در ادامه صحبت های خود اشاره بیشتری به مدل چهارم داشته و افزوده این مدل می تواند با نگاهی به گذشته پربار این کمپانی شکل گرفته و مثل مدل های اسپادا و اوراکو یک خودروی GT با چهار صندلی باشد.

1972 Lamborghini Espada

وی در این باره گفته میراث ما ایده هایی را پیش رویمان قرار می دهد، اما ما باید فکر کرده و مسیر درستی را انتخاب کنیم؛ امروز اگر چه ما هنوز آماده نیستیم، اما از بعد فنی نیازهای چنین خودرویی را بررسی می کنیم.

سوال اصلی این است که آیا در سال 2025 یک ابر شاسی بلند از یک خودروی 2+2 یا GT برتر خواهد بود؟ هنوز معلوم نیست و ما باید خود را برای سناریوهای متفاوت آماده کنیم.

آقای دومنیکالی همچنین اظهار کرده که احتمال عرضه یک مدل ارزان تر از هوراکان نیز برای جذب مشتریان رده های میانی بازار وجود دارد. به اعتقاد وی اگر چه برخی از رقبا به فکر حرکت به سمت رده های پایین تر بازار هستند، اما لامبورگینی باید تمام جوانب امر را سنجیده و استراتژی درستی را در پیش بگیرد تا ارزش و وجهه برند خود را متزلزل نکند.

ناگفته نماند ارزان قیمت ترین خودروی ساخت لامبورگینی تاکنون مدل Jalpa است که در دهه 1980 میلادی برچسب قیمتی تقریبا برابر با 58000 دلار داشت.

در صورت اعمال نرخ تورم و هماهنگ سازی با قیمت های امروزی، این رقم معادل عدد تقریبی 120 هزار دلار برآورد می شود که کمی بیش از نصف قیمت مدل هوراکان است، بنابراین از نظر پیشینه تاریخی ساخت نمونه های ارزان تر از هوراکان محتمل به نظر می رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Ali
    Ali | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

    فاااااتحه...

  • high end
    high end | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

    ارزش و وجهه برند متزلزل می شود

مطالب پیشنهادی