ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هوش مصنوعی واتسون قادر به تهیه برنامه های درمانی علمی برای مبتلایان سرطان است

به نظر می رسد که هوش مصنوعی واتسون، روز به روز در طراحی راه های درمانی برای سرطان بهتر می شود. بنابر اطلاعات تازه ای که اخیراً در ملاقات سالانه انجمن غده شناسی بالینی ارائه ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۸:۳۰

به نظر می رسد که هوش مصنوعی واتسون، روز به روز در طراحی راه های درمانی برای سرطان بهتر می شود. بنابر اطلاعات تازه ای که اخیراً در ملاقات سالانه انجمن غده شناسی بالینی ارائه شده، هوش مصنوعی واتسون کمپانی IBM، راه هایی برای درمان سرطان ارائه می دهد که معمولاً با رویکرد و پیشنهادهای پزشکان همخوانی دارد. کمپانی IBM هم اعلام کرده محصول تجاری Watson for Oncology که برای کمک به پزشکان در شناسایی و درمان بیماران طراحی شده، در بیش از 9 مرکز درمانی در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد.

محققان می گویند که Watson for Oncology در ارائه پیشنهادهای درمانی برای انواع سرطان بسیار ماهرانه عمل می کند. بنابر آمار به دست آمده در کشور هند، روش های درمانی واتسون برای سرطان ریه، سرطان مقعد و سرطان روده بزرگ به ترتیب مورد تایید 96، 93 و 81 درصد پزشکان قرار گرفته است. تحقیق دیگری در کشور تایلند نیز ارقام مشابهی را در زمینه سرطان ریه، پستان و معده نشان می دهد.

روش های درمانی واتسون برای سرطان ریه، سرطان مقعد و سرطان روده بزرگ به ترتیب مورد تایید 96، 93 و 81 درصد پزشکان قرار گرفته است

در مقام توضیح باید گفت که Watson for Oncology، نوعی سیستمی کامپیوتری است که توسط پزشکان آموزش دیده و می تواند با بررسی سوابق پزشکی بیماران، اطلاعات مهم درباره سلامتی آنها را استخراج کرده و سپس برنامه درمانی منحصر به فردی برای آن بیمار ارائه دهد. واتسون همچنین اطلاع می دهد که کدام روش درمانی نباید مورد استفاده قرار گیرد و تحقیق های مشابه را برای پشتیبانی از نظریه اش در اختیار پزشکان می گذارد.

این اولین باری نیست که واتسون به چنین موفقیتی در زمینه پزشکی دست پیدا کرده اما یافته های جدید، آن را به سیستمی کارآمد برای دکترها تبدیل می کنند. به تبع همین مسئله، حالا 9 بیمارستان جدید نسبت به استفاده از این سیستم تمایل نشان داده که در کشورهای گوناگونی مانند استرالیا، مکزیک و برزیل قرار دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی