ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کاربران تا به امروز بیش از 100 میلیارد دلار در اپ استور اپل هزینه کرده اند

کمپانی اپل امروز اعلام کرد که توسعه دهندگان اپلیکیشن ها، از زمان راه اندازی اپ استور در سال 2008 میلادی، بالغ بر 70 میلیارد دلار درآمد کسب کرده اند. مثل همیشه، 30 درصد از درآمد ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۱۵

کمپانی اپل امروز اعلام کرد که توسعه دهندگان اپلیکیشن ها، از زمان راه اندازی اپ استور در سال 2008 میلادی، بالغ بر 70 میلیارد دلار درآمد کسب کرده اند. مثل همیشه، 30 درصد از درآمد کل روانه جیب اپل شده است؛ بنابراین با یک حساب و کتاب ساده می توان به نتیجه رسید که کاربران 100 میلیارد دلار در اپ استور هزینه کرده اند.

کمپانی مورد اشاره در ادامه می گوید طی یک سال گذشته، میزان دانلود اپلیکیشن ها تا 70 درصد افزایش یافته و اپلیکیشن های مخصوص تصویر و ویدیو 90 درصد از این رشد را به خود اختصاص داده اند. استفاده از دوربین های با کیفیت در موبایل های آیفون و علاقه روزافزون مردم به اشتراک گذاری تصاویر، مسلماً اصلی ترین دلیل محبوبیت چنین اپلیکیشن هایی بوده است.

طی سال گذشته، میزان دانلود اپلیکیشن ها تا 70 درصد افزایش یافته و اپلیکیشن های مخصوص تصویر و ویدیو 90 درصد از این رشد را به خود اختصاص داده اند

علاوه بر این، اشتراک های پولی فعال هم نسبت به سال پیش، 58 درصد رشد کرده اند. طی ماه ژوئن گذشته، اپل تغییراتی در سیاست هزینه دریافتی خود بابت اشتراک ها ایجاد کرد و گرچه اشتراک های سال نخست، به همان روش 70/30 تقسیم می شود، سهم اپل از اشتراک های بیشتر از یک سال به 15 درصد کاهش می یابد.

در ماه نوامبر هم گفته شد که تقسیم درآمد 85/15 ممکن است برای اشتراک تمام اپلیکیشن های ویدیویی اعمال شود و خبری از سهم بیشتر برای اپل در سال نخست نخواهد بود؛ البته به شرطی که این اپلیکیشن ها با TV App اپل ادغام شوند.

کمپانی هایی مانند اسپاتیفای، نت فلیکس و یوتوب گاهی پرداخت سهم اپل را به دوش کاربر می اندازند و اشتراک خود را در اپ استور نسبت به سایر استورها گران تر می کنند. اسپاتیفای حتی گام را فراتر برده و مشتریان را به به کنار گذاشتن اشتراک آیتونز و ثبت نام مستقیم از طریق اسپاتیفای برای عدم پرداخت هزینه بیشتر ترغیب می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • soortex
    soortex | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

    خخخخخخخ

  • David Angel
    David Angel | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

    خاک تو سرشون ...

مطالب پیشنهادی