ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی Waymo آزمایش کامیون های خودران را آغاز می کند

ظاهراً هرکاری که اوبر انجام می دهد، Waymo -کمپانی زیرمجموعه آلفابت که در زمینه اتومبیل های خودران تخصص دارد- هم قادر به انجام شان هست. Waymo اخیراً آزمایش تکنولوژی کامیون های خودران خود را آغاز ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۴۵

ظاهراً هرکاری که اوبر انجام می دهد، Waymo -کمپانی زیرمجموعه آلفابت که در زمینه اتومبیل های خودران تخصص دارد- هم قادر به انجام شان هست. Waymo اخیراً آزمایش تکنولوژی کامیون های خودران خود را آغاز کرده است؛ تقریباً یک سال بعد از زمانی که اوبر استارت آپ Otto با فعالیت های مشابه را خریداری کرد.

وب سایت BuzzFeed که مسئولیت انتشار این خبر را برعهده داشته اعلام کرده پیش از تایید رسمی کمپانی، کامیون خودران Waymo را در تصویری مشاهده کرده است. یکی از سخنگویان Waymo می گوید کمپانی مورد اشاره از تجربه 8 ساله خود در زمینه سخت افزار و نرم افزارهای خودران برای تولید این کامیون ها بهره گرفته و هدف غایی، کاهش آمار مرگ و میر مرتبط با این وسائط نقلیه بوده است.

Waymo و اوبر طی چند وقت اخیر، به رقبایی جدی برای یکدیگر تبدیل شده اند، اما کمپانی گوگل ظاهراً علاقه ای به رقابت مستقیم تر با این دو کمپانی ندارد و روی فعالیت های خاص خود تمرکز کرده است.

Waymo می گوید که در حال حاضر، تنها به آزمایش یک کامیون می پردازد که به صورت دستی در جاده های عمومی کنترل می شود و با هدف جمع آوری اطلاعات شروع به کار کرده است. از طرف دیگر، اوبر طی ماه آگوست گذشته، عرضه نخستین اتومبیل خودران مخصوص باربری خود را آغاز کرد؛ البته این پروژه با مشکلاتی هم روبرو شد و گفته می شد که اتومبیل های خودران اوبر، قوانین رانندگی کالیفرنیا را زیر پا می گذارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی