ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دستکش هوشمند برای تبدیل زبان اشاره به متن
تکنولوژی

این دستکش هوشمند زبان اشاره را به متن تبدیل می کند [تماشا کنید]

استارت آپی متشکل از تعدادی مهندس جوان تایوانی موفق به توسعه دستکش هوشمندی شده اند که می توان با استفاده از آن زبان اشاره مخصوص ناشوایان را به طور مستقیم به متن تبدیل کرد. ایده تولید ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

استارت آپی متشکل از تعدادی مهندس جوان تایوانی موفق به توسعه دستکش هوشمندی شده اند که می توان با استفاده از آن زبان اشاره مخصوص ناشوایان را به طور مستقیم به متن تبدیل کرد.

ایده تولید چنین گجتی چندان هم تازه نیست، اما عملکرد دقیق و راحتی استفاده این دستکش های جدید تفاوت فاحشی با نمونه های قبلی دارد.

نکته جالب اینجاست که گروه طراح در ابتدا قصد داشتند دستکش هایی را به تولید برسانند که تعامل کاربر با فضای واقعیت مجازی را به شکل چشمگیری بهبود بخشد، اما بعد از مدتی متوجه شدند که از این سخت افزار می توان به راحتی برای تبدیل زبان اشاره به متن استفاده کرد.

محفظه در بر دارنده سنسورهای حرکتی در پشت این دستکش، نسبت به تمام نمونه های قبلی از ابعاد به مراتب کوچکتری برخوردار است. با این وجود باتری تعبیه شده در آن می تواند تا ۸ ساعت کار مداوم را تضمین نماید. ضمن این که سرعت و دقت تشخیصی سنسورها نیز هم برای حرکات دست و هم حرکات تک تک انگشتان بسیار بالاست.

دقت عملکرد این دستکش های هوشمند در زبان های مختلف متفاوت است

استارت آپ «Yingmi Tech's» نمونه اولیه محصول خود را در نمایشگاه کامپیوتکس امسال به نمایش گذاشت و با استقبال بسیار خوبی از جانب کارشناسان و بازدید کنندگان مواجه شد. البته در این میان مشکلاتی نیز وجود دارد. تبدیل زبان اشاره به زبانی مملو از کلمات مثل چینی بسیار دشوار است و دستکش مذکور هنوز در این زمینه از دقت کافی برخوردار نیست.

مشکل دیگر حجم بسیار زیاد داده های مرتبط با ژست های حرکتی مختلف است. این حجم بالا از اطلاعات باعث شده اجرای نرم افزار اختصاصی این دستکش بر روی بسیاری از تلفن های هوشمند موجود در بازار ممکن نباشد.

برای حل مشکل مذکور کمپانی سازنده قصد دارد یک سرویس ابری را راه اندازی کند تا کاربران بتوانند از طریق اینترنت به دیتابیس مذکور دسترسی داشته باشند. بنابراین در آینده، جهت کار با این دستکش های هوشمند نیاز به اتصال دائم اینترنت وجود خواهد داشت.

گرچه هنوز تاریخ مشخصی برای عرضه دستگش های هوشند شرکت Yingmi Tech's اعلام نشده، اما این محصول در زمان عرضه قیمتی در حدد ۲۰۰ دلار خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی