ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپلیکیشن Google Sheets با قابلیت جدید اکسپلور به روز رسانی شد

با قابلیت های جدیدی که به اپلیکیشن Google Sheets آمده، کار آنالیز داده و اشتراک گذاری اطلاعات با دیگر اسناد در آن آسان تر از همیشه شده است. از جمله این قابلیت های جدید می ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۱۵

با قابلیت های جدیدی که به اپلیکیشن Google Sheets آمده، کار آنالیز داده و اشتراک گذاری اطلاعات با دیگر اسناد در آن آسان تر از همیشه شده است. از جمله این قابلیت های جدید می توان به Explore اشاره کرد.

مثل قابلیت اکسپلور در Google Docs و Slide، اکسپلور Sheets هم می تواند با ارائه پیشنهاداتی برای چگونگی آنالیز و نمایش داده ها، کاربر را برای ساخت صفحات گسترده (Spreadsheet) یاری کند. به لطف بهره مندی از قدرت یادگیری ماشینی، سازندگان صفحات گسترده می توانند بعضی از سوالات خود را در بخش اکسپلور تایپ کنند تا اپلیکیشن تحت وب Sheets بسته به آن ها پیشنهادات متناسبی را ارائه دهد.

پیشنهادهای اکسپلور می توانند شامل راه های مختلف آنالیز داده و روش های گوناگون برای ارائه نتایج حاصله از آنالیزها باشند. در صورتی که کاربر بتواند از تمام پتانسیل های این قابلیت استفاده کند، در نهایت صفحات گسترده ای کامل و زیبا از لحاظ بصری با آنالیز گسترده تری از داده ها را خواهد داشت.

اما قابلیت جدید دیگر به اشتراک گذاری و همگام سازی سریع تر داده ها میان Google Sheets، Docs و Slides کمک شایانی می کند. تا پیش از این امکان به روز رسانی خودکار داده ها میان این سه محصول گوگل وجود داشت، اما این موضوع فقط برای نمودارها ممکن بود. ولی حالا گوگل امکانی فراهم کرده تا به سادگی کلیک روی آیکن آپدیت در هر جدول، اطلاعات آن را میان اسناد مختلف همگام سازی نمایید.

از جمله تغییرات کوچک دیگر Google Sheets هم می توان به امکان تعویض میانبرهای کیبورد، مدیریت نمودارها از طریق سایدبار و کامل تر شدن فهرست توابع اپلیکیشن اشاره کرد که آن را کاربردی تر از همیشه کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی