ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رهبران تکنولوژی اقدام ترامپ مبنی بر خروج از پیمان اقلیمی پاریس را محکوم کردند

تیم کوک، مارک زاکربرگ، ایلان ماسک و دیگر رهبران حوزه فناوری امروز مخالفت خود را با تصمیم رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ مبنی بر خروج از قرارداد پاریس اعلام کردند. در قرارداد پاریس، ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

تیم کوک، مارک زاکربرگ، ایلان ماسک و دیگر رهبران حوزه فناوری امروز مخالفت خود را با تصمیم رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، دونالد ترامپ مبنی بر خروج از قرارداد پاریس اعلام کردند. در قرارداد پاریس، 177 کشور موظف شده اند تا در زمانی مقرر، میزان مشخصی از تولیدات گاز گلخانه ای خود را کاهش دهند. تیم کوک، مدیرعامل اپل برای آگاه ساختن کارکنان خود نامه ای نیز منتشر کرد.

پس از موفقیت ترامپ در انتخابات سال گذشته آمریکا، بسیاری از شرکت های حوزه فناوری تصمیم گرفتند تا با وی همکاری کنند و مشکلات را از پیش بردارند. تیم کوک از اپل، شریل سندبرگ از فیسبوک، ساتیا نادلا از مایکروسافت و بسیاری دیگر از رهبران تکنولوژی، چند ماه پیش و پس از پیروزی ترامپ، با وی جلسه ای داشتند و در مورد مشکلات صحبت کردند.

حتی ایلان ماسک و تراویس کالانیک، مدیرعامل اوبر به جمع مشاوران وی پیوستند تا تیم مشاوره ترامپ خالی از سرشناسان فناوری نباشد. کالانیک تحت تاثیر کمپینی ضد اوبر از هیئت مشاوران ترامپ خارج شد و ماسک هم که طرفدار سرسخت حضور در تیم مشاوره بود امروز پس از اعلام خروج از قرارداد پاریس، استعفای خود از مقام مشاوره رئیس جمهور را اعلام کرد.

تصمیمات ترامپ مبنی بر مهاجرت، دیوار کشیدن بین آمریکا و مکزیک، ویزای کاری و البته تغییرات اقلیمی کره زمین بسیاری از مدیران بلند مرتبه حوزه فناوری را نگران کرده و از ابتدای شروع دوران ریاست جمهوری وی، صدای مشترک این مدیران شنیده می شود.

کوک در نامه ای که برای کارکنان خود ایمیل کرده گفته با رئیس جمهور ترامپ در روز سه شنبه صحبت کرده و از او خواسته که ایالات متحده را در این قرارداد نگه دارد اما تلاش های او کافی نبوده.

علی رغم تصمیم ترامپ، کوک می گوید که اپل دست از تلاش بر نخواهند داشت

اما اپل تغییری در سیاست های خود نمی دهد. او می گوید: «ما تقریبا تمام فعالیت های خود را از طریق انرژی های تجدیدپذیر انجام می دهیم که معتقدیم نمونه ای از کار درست برای کُره ما و کسب و کار درست است.»

علی رغم تصمیم ترامپ، کوک می گوید که اپل دست از تلاش بر نخواهند داشت و اهداف خود را پیگیری خواهند کرد تا از آسیب بیشتر به زمین جلوگیری کنند.

زاکربرگ هم در پستی فیسبوکی، وعده مشابهی داد و تعهد به انرژی های تجدیدپذیر را اعلام کرد: «کنار کشیدن از قرارداد پاریس برای محیط زیست تصمیم بدی است، برای اقتصاد بد است و آینده فرزندانمان را به خطر می اندازد. ما تعهد می دهیم که هر دیتا سنتر جدیدی می سازیم، انرژی آن به طور 100% از طریق انرژی های تجدیدپذیر تامین شود.»

بِرَد اسمیت از مایکروسافت هم گفته که آن ها تمام تلاش خود را کردند تا ترامپ را از این تصمیم منصرف کنند اما گویا قدرت مایکروسافت هم در این زمینه کافی نبوده.

اسمیت می نویسد: «ما یک تعهد بلند مدتی به پایداری داریم که شامل استفاده 100 درصدی از کربن خنثی و چیدن اهدافی جهت تولید انرژی سبز برای فعالیت هایمان می شود. ما در یک سیاره کوچک زندگی می کنیم و برای محافظت از آن، هر ملتی لازم است تا با دیگری همکاری کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

    حالا مثلا کدوم کشور ها رعایت میکردن انگار کل جهان پیمان داره رعایت میکنه فقط آمریکای که رعایت نمیکنه
    آگه چین پیمان رعایت کنه که ورشکست میشه اقتصادش
    حرفم این نیست که پیمان لازم اجرا نیست بلکه حرفم اینه همه باید رعایت کنن نه چندتا کشور غربی
    مثلا ما ایرانیا جز آلود ساز ترین آدمی جهانیم کجا حاضر به رعایت پیمان نامه های محیط زیستی هستیم

    • high end
      high end | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

      حرفتو قبول دارم ولی به چه دلیل ما آلوده ساز ترین ملت جهانیم!؟!!!!!!!!!!!!!!مگه چی کار کردیم.???

  • Radikal
    Radikal | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

    قابل توجه اون دوستی که تو پست قبل ترامپ رو ستایش میکرد...
    تحویل بگیر

  • Mi Amir
    Mi Amir | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

    به چیزی‌ جز بالاتر بردن آمریکا فکر نمیکنه
    چیزی که رهبران ما برعکسش فکر میکنن

    • محمدی
      محمدی | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶

      رهبران ما فکر می کنند باید کصور رو بکشیم پایین؟

مطالب پیشنهادی