ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

بررسی بازی The Walking Dead: A New Frontier؛ قسمت پنجم: تیر آخر

قسمت پنجم و پایانی فصل A New Frontier از مجموعه بازی The Walking Dead احتمالا بدترین، خام ترین و بی ارزش ترین قسمت در کل این سری بازی به حساب می آید که نه تنها ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۲ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

قسمت پنجم و پایانی فصل A New Frontier از مجموعه بازی The Walking Dead احتمالا بدترین، خام ترین و بی ارزش ترین قسمت در کل این سری بازی به حساب می آید که نه تنها A New Frontier را به مجموعه ای کم ارزش تبدیل می کند بلکه نام The Walking Dead را هم با خود پایین می کشد.

در این قسمت خیالتان از بابت اینکه 5 قسمت وقت تلف کردید تا وضعیت اقتصادی استودیو Telltale Games با پولی که بابت این بازی داده اید بهتر شود راحت می شود.

یک اپیزود کاملا ناامید کننده که با جمله ای ناراحت کننده (نه از آن ناراحت کننده های داستانی) به پایان می رسد و همه داستان سرایی های یک فصل اخیر را یک راست به سطل زباله می اندازد.

«داستان کلمنتاین همچنان ادامه دارد»

در حقیقت شما یک فصل کامل بازی می کنید و در انتها متوجه می شوید که تمام کاراکترها را به جز کلمنتاین دیگر قرار نیست ببینید. حتی مثل دو فصل ابتدایی، شخصیت ها به قدری زنده نمی مانند یا ارزش نهاده نمی شوند که بخواهید برای آن ها آینده ای متصور شوید.

از شروع قسمت پنجم مطمئن خواهید بود که شاهد یک کلیشه بزرگ 90 دقیقه ای هستید. تقریبا همه 90 دقیقه، تکه تکه از قسمت ها و فصل های پیشین بریده شده و کنار هم گذاشته شده تا قسمت پنجم شکل بگیرد.

آنچه که پیش روی شما گذاشته شده یک اپیزود کاملا بی هویت اما به هر حال از لحاظ فنی و تکنیکی خوش ساخت است که یک ساعت و نیم به شکلی اساسی حوصله تان را سر خواهد برد و در انتها هم ناامیدتان می کند.

آن هایی که قرار است بمیرند را می شناسید و حدس می زنید که دیگر قرار نیست نقش فلان شخصیت در این بازی ادامه پیدا کند. و چند دقیقه بعد او از بین می رود.

آن هایی که قرار است کار احمقانه کنند، کار خودشان را انجام می دهند و باز هم شما می دانید که این اتفاق رخ می دهد. همه چیز در این قسمت یک کلیشه بزرگ و به معنای واقعی کلمه «ناراحت کننده» است که چطور Telltale Games می تواند تا این حد مخاطب خود را بی فکر فرض کند.

اما حقیقتا هیچ چیز به اندازه قتل عام شخصیت ها، هدایت آن هایی که زنده مانده اند به سمت سطل زباله و اتلاف وقتی که بابت این فصل گذاشته اید ناراحت کننده نیست.

کلمنتاین عملا هیچ نقشی در این فصل نداشت و صرفا داستانی بسیار کوتاه از او و AJ تعریف شد. بازی با این ماجرا آغاز شده و بی نتیجه هم به پایان می رسد. نه می فهمیم AJ کجاست و در چه حال است و نه کلمنتاین ما را به جایی می رساند.

یک فصل کاملا بی نتیجه که اصلا دلیلی نداشت ساخته شود. البته از لحاظ داستانی دلیلی نداشت؛ قطعا برای پر کردن حساب های بانکی Telltale Games دلیل داشته.

کلمنتاین مسیر خودش را می رود و احتمالا تمام کاراکترهایی که در این فصل با آن ها آشنا شدیم هم مسیر خودشان را می روند و دیگر ملاقاتشان نخواهیم کرد، همانطور که دیگر شخصیت های اصلی فصل پیش را در این فصل ندیدیم.

و این موضوع یک بار دیگر ضعف تیم نویسندگان و البته تصمیم های کاملا تجاری استودیو Telltale Games که با سرعت زیادی رو به افول حرکت می کند را نشان می دهد. A New Frontier از یک تجربه قابل قبول، آرام آرام تبدیل به یک اثر واقعا «بد» شد.

  • یافت نشد!
  • یک پایان بندی ضعیف برای پایان فصل
  • تکرار همه اتفاقات نخ نما
  • داستان به شدت قابل پیش بینی
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی