ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین مشخصات از اتوبوس برقی هیوندای؛ پیمایش 290 کیلومتر با یک بار شارژ

هیوندای به عنوان یکی از شرکت‌های خودروسازی مطرح کره ای این روزها با تولید یک اتوبوس برقی شهری در حال تلاش برای بهبود جایگاه خود در زمینه خودروهای برقی است. این شرکت کره ای به منظور ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۳۰

هیوندای به عنوان یکی از شرکت‌های خودروسازی مطرح کره ای این روزها با تولید یک اتوبوس برقی شهری در حال تلاش برای بهبود جایگاه خود در زمینه خودروهای برقی است.

این شرکت کره ای به منظور توسعه خودروهای سازگار با محیط زیست و جلوگیری از الودگی آن بودجه تحقیقاتی خود را در زمینه خودهای برقی افزایش داده است.

اولین اتوبوس برقی تولید هیوندای سال 2010 معرفی شد ولی آن زمان به دلیل گران تمام شدن هزینه­ ها، این اتوبوس هرگز به مرحله تولید و فروش سراسری نرسید ولی هیوندای امید خود را از دست نداده و در طول سال های گذشته به توسعه این اتوبوس ادامه داده است.

سرانجام پس از 7 سال تحقیق مدل توسعه یافته این اتوبوس با نام الک‌ سیتی (Elec City)  معرفی شد. با کمک این خودرو می توان به آینده­ ی وسایل نقلیه عمومی برقی، بیش از گذشته امیدوار شد.

این خودرو به یک باتری لیتیوم یونی پلیمر با ظرفیت ۲۵۰ کیلو وات­ ساعت مجهز است که به نظر می‌رسد این باتری‌ توانایی پشتیبانی از خودرو را تا مسافت ۲۹۰ کیلومتر دارد.

در واقع این باتری از 4 باتری لیتیوم یونی پلیمر با ظرفیت 64 کیلو وات­ ساعت تشکیل شده است. موتور الکتریکی این خودرو با توان ۲۴۰ کیلووات حدود ۱۰۰ کیلومتر بیشتر از مدل سواری هیوندای ایونیک طی مسیر میکند و این اختلاف مسیر به عنوان یک پیشرفت عالی در زمینه خودروهای برقی تلقی می‌شود.

شارژ سریع این اتوبوس توسط برق شهری امکان پذیر است و بازه زمانی که طول می‌کشد این خودرو در یک بار شارژ سریع به طور کامل شارژ شود حدودا ۱ ساعت است.

علاوه بر این نکات، امکانات متنوع ایمنی و انسان محور دیگری نیز در این وسیله نقلیه در نظر گرفته شده است که از آنها می توان به مجموعه دوربین هایی در جهت پوشش فضای اطراف و نمایشگر دیجیتال تمام رنگی اشاره کرد.

هیوندای قصد دارد این خودرو را از سال ۲۰۱۸ برای فروش عرضه کند.هرچند که به نظر می­رسد این محصول توانایی رقابت با اتوبوس شهری برقی جدید شرکت BYD  با قابلیت طی میسر ۴۴۵ کیلومتر با یک بار شارژ را ندارد اما بر اساس شایعات قیمت ان بسیار کمتر از این این اتوبوس چینی خواهد بود. باید دید کدام یک از این خودروها پیروز این رقابت خواهند بود.

الک سیتی به عنوان اولین اتوبوس برقی تولید شده توسط هیوندا که به فروش سراسری می­رسد نشان دهنده اهداف و برنامه‌های مناسب هیوندای موتور در راستای تغییر انرژی مصرفی خودروها و سازگازی با محیط زیست با کمک برنامه های تجاری و بازرگانی است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • نیاز
    نیاز | ۱۴ خرداد ۱۳۹۶

    قابل توجه اعضای جدید شورای شهر تهران

مطالب پیشنهادی