ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل امنیت جیمیل را برای مبارزه با حمله های فیشینگ ارتقاء می دهد

گوگل به تازگی چندین قابلیت امنیتی جدید به سرویس جیمیل اضافه کرده تا کاربرانش را از ایمیل های اسپم و حمله های فیشینگ مصون نگه دارد. اگر چه گوگل در این خصوص توضیحات زیادی ارائه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۰۰

گوگل به تازگی چندین قابلیت امنیتی جدید به سرویس جیمیل اضافه کرده تا کاربرانش را از ایمیل های اسپم و حمله های فیشینگ مصون نگه دارد. اگر چه گوگل در این خصوص توضیحات زیادی ارائه نکرده، اما منابع خبری حدس می زنند که این اقدام در واکنش به حمله فیشینگی که اوایل این ماه در سرویس های گوگل اتفاق افتاد، صورت گرفته است.

این حمله که افراد زیادی قربانی آن شدند، در قالب یک فایل Google Docs آلوده ارسال می شد و تلاش می کرد تا به حساب کاربری جیمیل کاربران نفوذ کند. بنابراین گوگل پس از این حمله سریعا دست به کار شد و تصمیم گرفت که امنیت سرویس ایمیلش را بیش از پیش ارتقاء بدهد.

گوگل تخمین زده که بین 50 الی 70 درصد ایمیل های جیمیل اسپم هستند

در راستای این موضوع، گوگل از یک مدل یادگیری ماشینی کمک گرفته که می تواند مانع دریافت ایمیل های اسپم شده و پیام های فیشینگ را بهتر تشخیص بدهد. کمپانی مذکور تخمین زده که بین 50 الی 70 درصد ایمیل های دریافتی در جیمیل اسپم هستند و سیستم جدید می تواند با دقت 99.9 درصد آن ها را مسدود نماید. سیستم یادگیری ماشینی که از آن صحبت می کنیم جهت مبارزه با حمله های فیشینیگ، با Google Safe Browsing همکاری می کند.

Safe Browsing به طور گزینشی بعضی ایمیل ها (کمتر از 0.05 درصد از آن ها) را برای اسکن وجود فیشینگ انتخاب می کند. سپس در صورت مشاهده لینک های مشکوک، این موضوع را با پیام هشدار به کاربران اطلاع می دهد. مضاف بر این کاربران G Suite از این پس بابت پاسخ دهی به افراد خارج از شرکت خود پیام هشدار دریافت خواهند کرد.

و در نهایت گوگل اعلام کرده که جیمیل حالا با جدیت بیشتری به اسکن فایل های پیوست ایمیل ها می پردازد تا بتواند از نفوذ باج افزارها و بدافزارها به سیستم کاربران جلوگیری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی