ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مبارزه با نفرت پراکنی در شبکه های اجتماعی
تکنولوژی

تقدیر اتحادیه اروپا از فیسبوک برای مبارزه با نفرت پراکنی در فضای مجازی

کمیسیون اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که در حال حاضر فیسبوک تنها شرکتی است که به طور موثر با پدیده تنفر پراکنی در فضای مجازی مبارزه می کند. توییتر و یوتوب با فاصله ای زیاد ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

کمیسیون اروپا در بیانیه ای اعلام کرد که در حال حاضر فیسبوک تنها شرکتی است که به طور موثر با پدیده تنفر پراکنی در فضای مجازی مبارزه می کند. توییتر و یوتوب با فاصله ای زیاد پشت سر این شرکت قرار می گیرند.

بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا در سال گذشته علاوه بر افزایش تلاش های خود در مقابله با پخش اظهار نظرها و پیام های تنفر آمیز در اروپا، برخی از الزامات داوطلبانه کمیسیون مورد اشاره را نیز پذیرفته و به اجرا گذاشته است.

کمپانی های تکنولوژیک هنوز فاصله قابل توجهی تا نقطه مطلوب دارند

اتحادیه اروپا تلاش دارد با همکاری کمپانی های بزرگ اقدام موثری را در کاهش نفرت پراکنی در فضای به انجام برساند. قرار است این کار از طریق مسدودسازی محتواهای متنی، صوتی و ویدیویی با موضوعات نژاد پرستانه، خشونت طلبانه و افراط گرایانه انجام گیرد.

البته عموم کمپانی های تکنولوژیک هنوز فاصله زیادی تا نقطه مطلوب دارند. یک بررسی ۲۴ ساعته در اواخر سال قبل میلادی توسط کمیسیون اروپایی نشان می دهد که از میان تمام گزارش های رسیده توسط کاربران، تنها ۴۰ درصد از آنها مورد بررسی قرار می گیرند و از این میان نیز فقط ۲۸ درصد از محتواها نامناسب تشخیص داده می شوند.

شش ماه بعد بررسی مشابهی به انجام رسید که نشان داد حالا حدود ۵۱ درصد از گزارش ها مورد بررسی قرار می گیرند و نرخ مسدودسازی محتواهای نامناسب نیز به ۵۹ درصد افزایش یافته است.

آمارهای تفکیکی نشان می دهند که فیسبوک با بررسی بیش از ۵۸ درصدی مطالب و نرخ شناسایی بیش از ۵۰ درصدی در رتبه نخست مبارزه با نفرت پراکنی قرار می گیرد، در حالی که این اعداد برای توییتر به ترتیب برابر با ۴۳ و ۳۹ به ثبت رسیده است.

علاه بر این ها، برخی کشورهای اروپایی همچون آلمان به دنبال وضع قوانینی هستند که مطابق آنها، کمپانی های دارنده شبکه های اجتماعی در صورت عدم موفقیت در مبارزه با محتواهای مروج نفرت با جریمه های سنگین مواجه خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی