ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیمک های جدید با پشتیبانی از واقعیت مجازی معرفی شدند

کنفرانس توسعه دهندگان اپل هم اکنون در حال برگزاری است و این شرکت در کنار جدیدترین نسخه از محصولات نرم افزاری اش از تازه ترین مدل آیمک نیز رونمایی کرد. به لطف به روز رسانی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۲:۲۳

کنفرانس توسعه دهندگان اپل هم اکنون در حال برگزاری است و این شرکت در کنار جدیدترین نسخه از محصولات نرم افزاری اش از تازه ترین مدل آیمک نیز رونمایی کرد.

به لطف به روز رسانی جدید، آل این وان دسکتاپی این شرکت، به امکانات و سخت افزاری قدرتمندتر از قبل مجهز شده و حالا جدیدترین چیپست های اینتل توان پردازشی آن را تامین می کنند.

طبق آنچه امشب در جریان کنفرانس توسعه دهندگان اپل اعلام شد، آیمک های جدید پردازنده های نسل هفتم اینتل موسوم به کیبی لیک را در دل خود جای داده اند، ضمن اینکه به تعبیر شرکت سازنده «بهترین نمایشگر مک تا به امروز» را با سطح روشنایی 500 نیت (معادل با 500 کاندلا بر متر مربع) برای کاربران خود به ارمغان خواهند آورد؛ به بیان دیگر سطح روشنایی این نمایشگر حالا در حدود 45 درصد از نسل قبلی اش بیشتر است.

آیمک های جدید «بهترین نمایشگر مک» تا به امروز را در دل خود جای داده اند

مدل 21.5 اینچی از این محصول حالا با رم 32 گیگابایت قابل خریداری است و برای نسخه 27 اینچی نیز تا 64 گیگابایت رم در نظر گرفته شده که دو برابر میزان قبل است.

آیمک های جدید همچنین به دو پورت USB-C با پشتیبانی از تکنولوژی تاندربولت 3 مجهز شده اند تا نخستین کامپیوتر رومیزی اپل با پشتیبانی از این استاندارد لقب بگیرند.

کارت گرافیک های مورد استفاده در مدل های مختلف آیمک نیز دستخوش تغییراتی شده اند. مدل پایه این محصول (یعنی نسخه 21.5 اینچی) همراه با پردازنده گرافیکی Iris Plus 640 اینتل روانه بازار می شود در حالی که نسخه 4K آن یکی از کارت های گرافیکی Radeon Pro 555 یا 560 را به همراه خواهد داشت.

علاقمندان به خرید مدل 27 اینچی و 5K آیمک نیز می توانند از میان گزینه های Radeon Pro 570، 575 و 580 یکی را انتخاب نمایند که پیشرفته ترین این پردازنده ها به 8 گیگابایت رم ویدیویی یا همان VRAM مجهز شده است (باید اضافه کنیم که پیشرفته ترین GPU در نظر گرفته شده برای این سری یعنی Radeon Pro 580 تقریبا با کارت گرافیکی Nvidia 1060 برابری می کند).

حال اگر این پردازنده های گرافیکی پیشرفته را در کنار جدیدترین نسخه از macOS موسوم به های سیرا قرار دهیم به یک پاسخ می رسیم و آن پشتیبانی آیمک های جدید از واقعیت مجازی است.

آیمک های جدید از واقعیت مجازی پشتیبای می کنند

گرچه طراحی آیمک از بیرون شبیه به نسخه قبلی اش به نظر می رسد، اما با در نظر داشتن سخت افزار و امکانات داخلی اش می توان آن را آپدیتی قابل توجه از آخرین به روز رسانی عرضه شده توسط اپل دانست (دو سال پیش، در اکتبر سال 2015).

از طرفی با در نظر داشتن وضعیت کنونی برای مک پرو، نقش آیمک های جدید در تبرئه شدن اپل و چشم پوشی  از کم کاری هایش در حوزه کامپیوترهای رومیزی دو چندان می شود.

گفتنی است قیمت نسخه پایه آیمک 21.5 اینچی جدید برابر با 1099 دلار و مدل 21.5 اینچی 4K قیمت پایه ای برابر با 1299 دلار دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • amin_jhr
    amin_jhr | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    عذر میخوام سرتیتر پشتیبانی رو پشتیبای نوشتید تصحیح کنید لطفا

مطالب پیشنهادی