ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل ARKit را معرفی کرد؛ واقعیت افزوده بالاخره به iOS می آید

اپل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان WWDC 2017 از ARKit رونمایی کرد، پلتفرمی که قابلیت های پیشرفته واقعیت افزوده را به iOS می آورد. به گفته مقامات اپل با استفاده از این کیت توسعه، ردیابی ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۳:۲۲

اپل در جریان کنفرانس توسعه دهندگان WWDC 2017 از ARKit رونمایی کرد، پلتفرمی که قابلیت های پیشرفته واقعیت افزوده را به iOS می آورد. به گفته مقامات اپل با استفاده از این کیت توسعه، ردیابی حرکات به شیوه ای بسیار سریع و پایدار انجام می شود و اشیاء مجازی به صورتی کاملاً طبیعی در محیط قرار می گیرند، نه اینکه همچون پلتفرم های مشابه روی هوا معلق باشند.

در جریان کنفرانس مورد بحث، اپل حالتی بسیار ابتدایی از قابلیت های ARKit را به نمایش گذاشت و با بهره گیری از حسگرها و دوربین های آیفون یا آیپد، یک عدد فنجان را به شکلی طبیعی روی سطح یک میز قرار داد. با این حال می توان کاربردهای پیشرفته و پیچیده تری را نیز برای آن متصور شد.

در ادامه «سِر پیتر جکسون» از استودیو Wingnut AR هم روی صحنه آمد و محیط واقعیت افزوده پیچیده ای را با استفاده از موتور گرافیکی آنریل (Unreal) به نمایش گذاشت؛ ARKit از یونیتی و سین کیت (SceneKit) نیز پشتیبانی می کند.

اپل ARKit را بزرگ ترین پلتفرم واقعیت افزوده جهان می داند

گفتنیست اپل تا به امروز حضور کمرنگی در عرصه واقعیت افزوده داشته، اگرچه تیم کوک سال قبل از سرمایه گذاری عظیم در این حوزه سخن گفت و ورود قدرتمندی را نوید داد. برخی از اپلیکیشن های ثالث محبوب در iOS به قابلیت های AR مجهز هستند، اما مجموعه سخت افزار و نرم افزار اپل تاکنون از این ویژگی پشتیبانی نمی کردند. حال به لطف ARKit می توان تجربه تازه ای از این فناوری را در اکوسیستم اپل داشت.

گفتنیست گوگل مدت ها قبل پروژه تانگو را معرفی کرده، اما این تکنولوژی به دستگاه های اندرویدی خاصی محدود است. به همین دلیل «کرگ فدریکی» می گوید ARKit با حضور در تمامی اعضای اکوسیستم iOS عنوان بزرگ ترین پلتفرم واقعیت افزوده جهان را از آن خود می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    نمیدونم اپل بدون حضور سنسورهای مخصوص در آیفون که در دو مدل از گوشی های اندرویدی تحت عنوان پروژه تانگو وجود دارن، چطور میخواد به قابلیت واقعیت افزوده بی نقص دست پیدا کنه ?

  • سینا شریفان
    سینا شریفان | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    یعنی حتی روی آیفون ۵s هم اجرا می شه ؟ واقعا بی نظیره !! من فقط دوتا موبایل اندروید می شناسم که از پروژه تانگو پشتیبانی می کنند اونوقت تمام موبایل های اپل از آیفون ۵s به بعد از arkit پشتیبانی می کنند! واقعاً​ بی نظیره!

مطالب پیشنهادی