ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

رگولاتوری استرالیایی به خاطر ارائه اطلاعات اشتباه و دروغین به مشتریان از اپل شکایت کرد

احتمالا به یاد دارید که سال گذشته، از اپل به خاطر نمایش پیام «ارور 53» روی برخی از مدل های آیفون اپل که توسط اشخاص غیررسمی تعمیر شده بودند شکایت شد و جنجال خبری گسترده ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

احتمالا به یاد دارید که سال گذشته، از اپل به خاطر نمایش پیام «ارور 53» روی برخی از مدل های آیفون اپل که توسط اشخاص غیررسمی تعمیر شده بودند شکایت شد و جنجال خبری گسترده ای به راه افتاد. هنگامی که این ارور به نمایش در می آمد، آیفون کاربران بریک می شد. این پرونده در ایالات متحده کار به جایی نبرد اما حالا رگولاتوری های استرالیا یکبار دیگر به همین خاطر اپل را به دادگاه برده اند.

«کمیسیون مصرف کنندگان و رقابت استرالیا» (یا به اختصار ACCC) اخیراً اپل را به گمراه سازی مشتریان محکوم کرده و پرونده قضایی اخیر آنها، اواسط ماه دسامبر سال جاری میلادی آغاز به کار خواهد کرد. ACCC مدعی شده اپل به مشتریان خود گفته است که در صورت مراجعه به فروشگاه های تعمیراتی شخص ثالث، قادر به دریافت گارانتی رایگان موبایل شان نخواهند بود و با این بهانه، حتی از تعمیر دستگاه هایی که به خاطر مشکلی متفاوت، توسط اشخاص ثالث تعمیر شده اند (و اپل هم به صورت رایگان آنها را تعمیر نمی کند) سر باز زده است.

ACCC برای اثبات ادعایش، طی ماه ژوئن گذشته کارمندان خود را به صورت غیررسمی و مخفیانه به 13 خرده فروشی اپل در سراسر استرالیا فرستاده است. این افراد به کارمندان اپل می گفتند که اسپیکر آیفون شان پس از تعمیر نمایشگر توسط یک شخص ثالث از کار افتاده است.

در تمام این 13 بازدید، اپل به اشتباه به مامورین ACCC گفت که بنابر قوانین مصرف کنندگان استرالیا، امکان تعمیر اسپیکر به صورت رایگان وجود ندارد؛ دلیل همگی آنها هم تعمیر نمایشگر توسط شخصی به جز سرویس دهندگان اپل یا شعبه استرالیای این کمپانی بوده است.

قانون مصرف کنندگان استرالیا می گوید که مشتریان این حق را دارند تا در صورت بروز مشکل یا غیرقابل پذیرش بودن کیفیت دستگاه، از تعمیر رایگان یا جایگزینی محصول بهره مند شوند. اپل نیز در پاسخ به ادعاهای ACCC گفته که مامورین این رگولاتوری قادر به اثبات مشکلی در عملکرد این کمپانی نیستند، چرا که قانونی مصرف کنندگان در «شرایط فرضی» مصداق ندارد. به بیان واضح تر، اپل می گوید چون این مامورین آیفونی واقعی با مشکلی واقعی نداشته اند، اطلاعات درستی هم دریافت نکرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی