ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

معرفی اپلیکیشن عریضه؛ وکیل هوشمند شما

مباحث حقوقی یکی از مهمترین موضوعات دنیای امروزی بوده و گاهی اوقات عدم اگاهی از آن ها می تواند خسارات زیادی به زندگی اشخاص وارد کند. استودیوی عریضه با اپلیکیشن کارآمد خود آمده تا از ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۰۰

مباحث حقوقی یکی از مهمترین موضوعات دنیای امروزی بوده و گاهی اوقات عدم اگاهی از آن ها می تواند خسارات زیادی به زندگی اشخاص وارد کند. استودیوی عریضه با اپلیکیشن کارآمد خود آمده تا از این دست اتفاقات جلوگیری کند؛ جای آنکه کتاب های زیادی خوانده یا به دفاتر مختلف بروید، با «عریضه» می توانید خیلی از مشکلات حقوقی تان را حل و فصل کنید.

عریضه از چندین بخش گوناگون تشکیل گشته و از این حیث، آن را می توانیم کامل ترین اپلیکیشن مرتبط با مباحث حقوقی بنامیم. جالب اینجاست که با وجود تعدد زیاد ویژگی های عریضه، به واسطه رابط کاربری ساده اما خوب و البته آموزش های کافی اصلا سردرگرم نخواهید شد.

بعد از ثبت نام و وارد کردن شماره تلفن همراه خود، به منوی اصلی می روید. برای اینکه بخواهید درخواست وکیل، مشاوره تلفنی یا مشاوره حضوری بدهید باید به قسمت «درخواست های من» رجوع کنید. در این بخش بعد از انتخاب نوع درخواست و موضوع، نوبت به ثبت آن می رسد.

سپس یکی از مشاورین یا وکلا به شما زنگ خواهند زد. اما خوب گاهی اوقات پیش می آید که سوالی ذهنتان را درگیر کرده و از طرفی نمی خواهید به کسی مراجعه نمایید. اینجا «پرسش های من» بهترین گزینه خواهد بود؛ سوالی که دارید را پرسیده و در کوتاه ترین زمان ممکن جوابش را بگیرید.

البته توسعه دهنده برای راحتی کاربران یک قسمت جداگانه به نام «پرسش ها» [در نوار پایینی صفحه] قرار داده که سوالات بقیه کاربران و جواب مشاورین را نشان می دهد. پیش از افزودن یک پرسش، بد نیست نگاهی هم به این قسمت بیاندازید تا شاید جواب مشکل خود را بیابید.

این نکته را هم اضافه کنیم که هیچ نگرانی بابت لو رفتن اطلاعات خود نداشته باشید. اسم و تمام مشخصات محفوظ بوده و حتی در بخش پرسش ها، تنها صورت سوال و جواب مشاور را شاهد هستید. بعد از پرسش های من، نوبت به دو بخش «کلانتری ها» و «مراجع قضایی» می رسد.

این بخش حکم همان نقشه گوگل را دارد و مکان های حقوقی کنار خود را می توانید اینجا ببینید. البته سازنده برای آسایش کاربران، لیستی از این مراجع قضایی و کلانتری ها با آدرس و شماره تلفن هم قرار داده تا خیلی اذیت نشوید. با وجود این المان مثبت، نکته منفی اینجاست که دو بخش یاد شده فعلا محدود به شهر تهران هستند.

امیدواریم در آپدیت های بعدی شاهد بقیه شهرها هم باشیم. البته استودیوی عریضه برای راحتی کار خود می تواند قسمتی هم اضافه کند تا خود مخاطبین برنامه نزدیک ترین مراجع یا کلانتری ها را ثبت کنند. این از آیکون هایی که در بخش خانه [نوار پایین صفحه] قرار داشتند. حالا وقت توضیح پیرامون بقیه آیکون ها رسیده است.

همانگونه که اسکرین شات های بالا نشان می دهد، بعد از منوی خانه شاهد قسمت «اقدام» هستیم. اینجا شما می توانید با فرآیند شکایت راجع به مسائل مختلف آشنا شده و نحوه اقدام آن را یاد بگیرید. مثلا می خواهید در ارتباط با طلای توافقی اطلاعات کسب کنید. بنابراین کافیست به بخش اقدام رفته و بعد از انتخاب گزینه خانواده به قسمت مربوطه بروید.

اینجا می توانید شرایط لازم برای طلاق توافقی، توضیحات مختلف و چگونگی انجام این کار را ببینید. خوشبختانه بخش اقدام خیلی کامل بوده و توسعه دهنده سعی کرده با دسته بندی موضوعات، مهمترین مشکلات دنیای امروزی را پوشش بدهد. پیرامون پرسش ها بالاتر گفتیم، بنابراین به سراغ قانون می رویم.

این قسمت همانگونه که اسمش نشان می دهد، شما را با قوانین مرتبط با مسائل حقوقی آشنا می سازد. همانند کتاب ها، بخش قانون هم دسته بندی شده بوده و در صورت بروز سوال کافیست به آن سر بزنید. آخرین قسمت برنامه عریضه «محاسبات» نام دارد.

جایی که متاسفانه از پرکاربرد ترین بخش های این اپلیکیشن هم به شمار می رود. این بخش به دو زیرشاخه دیه و مهریه تقسیم گشته و کاربر با مراجعه به آن، می تواند از هزینه دیه بخش های مختلف بدن یا هزینه مهریه بسته به تعداد سکه ها آگاهی پیدا کند.

فکر کنیم توضیحات به اندازه کافی نشان دهنده کارآمد بودن اپلیکیشن عریضه باشند. سازنده این برنامه با دسته بندی درست موضوعات مختلف، رابطه کاربری ساده، توجه به کوچک ترین جزییات موضوعی توانسته کامل ترین اپ مرتبط با مسائل حقوقی را عرضه کند و بنابراین پیشنهاد می نماییم تا آن را از دست ندهید.

عریضه

عریضه

سازنده: شرکت عریضه قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 6.5 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • D-A
    D-A | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    برم زود، تند، سریع، نصبش کنم که برای طلاق توافقی به کارم میاد?
    ولی از شوخی گذشته هرچی قانون رو بیشتر بلد باشیم و بتونیم ازش استفاده کنیم، کمتر کلاه سرمون میره و جیبمون رو میزنن.
    نمونش کسایی که پولمون رو نمیدن و میگن اگه خواستی برو شکایت ببینم چیزی دستت رو میگیره؟؟

  • علی
    علی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶

    هر موقع نرم افزارشو تو گوگل پلی آپلود کرد ما هم دانلود میکنیم!

مطالب پیشنهادی