ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آخرین محل فرود مریخ نورد «کنجکاوی» دهانه آتش فشانی با نشانه های حیات بوده است

ناسا اخیرا مریخ نورد «کنجکاوی» را روی دهانه آتشفشان Gale در این سیاره نشانده تا بتواند به حقایق بیشتری در مورد تغییر و تحولات آن در طول تاریخ پی ببرد. نتایج مطالعات دانشمندان روی این دهانه ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۷:۰۰

ناسا اخیرا مریخ نورد «کنجکاوی» را روی دهانه آتشفشان Gale در این سیاره نشانده تا بتواند به حقایق بیشتری در مورد تغییر و تحولات آن در طول تاریخ پی ببرد. نتایج مطالعات دانشمندان روی این دهانه آتشفشانی شگفت انگیز بوده است.

به استناد دو مقاله علمی که اخیرا در این باره منتشر شده، دانشمندان می گویند که Gale به مدت 700 میلیون سال یک دریاچه آب گرم بوده که حدودا 3.1 میلیارد سال پیش از بین رفته است. به عبارت واضح تر، دهانه آتشفشانی که از آن صحبت می کنیم برای مدت های طولانی محلی با پتانسیل وجود حیات بوده. جالب اینجاست که باقی مانده آب این دریاچه هم برای مدت های طولانی در زیر زمین باقی مانده است.

Gale به مدت 700 میلیون سال یک دریاچه آب گرم بوده است.

مطابق داده های بدست آمده به نظر می رسد که این آب در اقلیم سرد به وجود آمده، و زمانی که گرم می شده لایه هایی مجزا و غنی از اکسیژن در سطح خود تشکیل می داده که پیش بینی می شود پتانسیل خوبی برای وجود حیات در این نقطه وجود داشته است. پس از آن نیز همانطور که احتمالا می دانید، مریخ بخش اعظم اتمسفر و آب خود را از دست داده است.

یافته های این تحقیق نشان می دهد که بازه زمانی وجود حیات روی مریخ، حداقل روی دهانه Gale بسیار طولانی تر از مدتی بوده که تا پیش از این تصور می شد. البته این نتایج تضمین کننده یافتن فسیل های میکروبی در سطح این سیاره نیستند. به گزارش Ars Technica حیات روی کره زمین تنها چند صد میلیون سال پس از تولد این سیاره شکل گرفته که در مقایسه با 700 میلیون سال وجود حیات روی مریخ رقم چندان بزرگی به نظر نمی رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mehdy_b.d
    mehdy_b.d | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶

    میشه یه مقاله هم درباره مریخ نوردهایی که به سیاره مریخ فرستاده شدن بزارین

مطالب پیشنهادی