ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

اپلیکیشن «فوتوز» در iOS 11 از هوش مصنوعی بهره می گیرد

iOS 11 سرانجام در جریان کنفرانس توسعه دهندگان اپل معرفی شد و باید بگوییم که عکاسی یکی از عمده محورهای مورد نظر توسعه دهندگان این نسخه از سیستم عامل موبایلی شرکت کالیفرنیایی بوده است. در ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۳:۲۳

iOS 11 سرانجام در جریان کنفرانس توسعه دهندگان اپل معرفی شد و باید بگوییم که عکاسی یکی از عمده محورهای مورد نظر توسعه دهندگان این نسخه از سیستم عامل موبایلی شرکت کالیفرنیایی بوده است.

در نسخه جدید، برای آنکه کاربران بهترین عکس ها را با دوربین آیفون خود به ثبت برسانند، اپلیکیشن های Camera و Photos به روز رسانی هایی را دریافت کرده اند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

بخش موسوم به Memories در اپ Photos یکی از قسمت هایی است که دستخوش تغییر شده و از این پس می تواند با بهره گیری از یادگیری ماشینی هر زمان که جهت گیری موبایل تان را تغییر دادید، عکس ها را نیز همزمان تغییر جهت دهد؛ به بیان دیگر، از این پس Photos می داند که روی چه بخش هایی فوکوس کند.

Live Photos از دیگر بخش هایی است که بهبودهایی پیدا کرده و از نوعی تکنولوژی شبیه به هوش مصنوعی در ایجاد افکت های خود بهره می گیرد. گفتنی است افکت های تازه ای هم به این بخش اضافه گردیده که از آن جمله می توان به افکت Blur در اکسپوژرهای طولانی، امکان انتخاب عکس اصلی و تهیه لوپ ویدیویی اشاره نمود.

علاوه بر این موارد، اپل همچنین بهبودهایی را در iOS 11 اعمال کرده تا بتوانید عکس ها و ویدیوهای بیشتری را تهیه نمایید. این کمپانی ظاهرا تصمیم گرفته که به جمع پشتیبانی کنندگان از استاندارد HEVC (یا H.265) برای انکد کردن ویدیوها بپیوندد که از نظر کارایی دوبرابر بهتر از فرمت H.264 عمل می کند.

در مورد عکس ها اما باید بگوییم که این شرکت بر آن شده تا از فرمت HEIF بهره بگیرد تا در فضای مورد نیاز برای ذخیر سازی تصاویر نیز صرفه جویی شود. لذا [دست کم به لحاظ نظری] نباید نگران تمام شدن فضای ذخیره سازی برای ثبت لحظات به یادماندنی خود باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی