ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اعضای فاکسکان از محصولات در دست توسعه اپل پرده بر می دارند

پستی که اخیرا در Reddit توسط سه کارمند شرکت فاکسکان ایجاد شده از محصولات جدید و در دست توسعه اپل خبر می دهد. محصولاتی تحت عنوان آیفون 7 اس، ایفون 8، اسپیکر سیری، عینک هوشمند ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

پستی که اخیرا در Reddit توسط سه کارمند شرکت فاکسکان ایجاد شده از محصولات جدید و در دست توسعه اپل خبر می دهد. محصولاتی تحت عنوان آیفون 7 اس، ایفون 8، اسپیکر سیری، عینک هوشمند و دیگر مواردی که احتمالا امشب در WWDC پیرامونشان خواهیم شنید.

بنا به گفته مدیران سایت، هویت این سه نفر و صحت مدارک ارائه شده تایید شده است اما مشخص نیست که این اطلاعات تا چه حد مورد اطمینان هستند.

در این سند از موارد زیر صحبت به میان آمده است:

  • عینک های هوشمند
  • آیفون 8
  • آیفون 7 اس
  • اسپیکر سیری
  • مک بوک
  • آی مک، اسمارت کیبورد و آیپد
  • پروژه های متفرقه و کنسل شده

عینک های هوشمند

تیم کوک قبلا هم گفته بود که اپل در زمینه واقعیت افزوده سرمایه گذاری کرده، بنابراین تولید یک عینک واقعیت افزوده خارج از تصور نیست. بنا به گفته کارمندان فاکسکان، نام این عینک پروژه Mirrorshades است که با هدف ارائه واقعیت افزوده در ابعاد انبوه پدید آمده.

گفته شده که آن ها مدل نهایی محصول را ندیده اند اما طبق لیست ملزومات، قیمت قطعات این عینک در حدود 150 دلار خواهد بود که اپل قصد دارد آن را 600 دلار بفروشد.

با این حال، احتمالی 65 درصدی در نظر گرفته شده مبنی بر اینکه پروژه کاملا کنسل شود چون تولید باتری های مخصوص این عینک دشوار به نظر می رسد.

آیفون 8

کارمندان فاکسکان هم تاخیر در تولید آیفون جدید را تایید کرده اند و البته آن را آیفون اکس خطاب می کنند. وقتی از آن ها پرسیدند که کدام تصاویر منتشر شده بیشتر به نمونه واقعی نزدیک تر است، آن ها نمونه وسط در تصویر بالا را نشان دادند.

گفته شده که برخی نمونه ها با سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر بخش جلویی نیز دیده اند که به دلیل عملکرد ضعیف، مورد تایید قرار نگرفتند. همچنین گفته اند که نمونه ای با سنسور اثر انگشت در قسمت پشتی هم مشاهده نکرده اند. بنابراین مشخص نیست که سنسور اثر انگشت قرار است کجا جای خوش کند. اسکنر عنبیه چشم و تشخیص چهره اما برای این موبایل در نظر گرفته شده اند.

باقی اطلاعات این اشخاص تایید کننده شایعات پیشین هست: 3 گیگابایت رم، بدنه شیشه ای برای امکان شارژ وایرلس و ضد آب بودن.

آیفون 7 اس

با وجود آیفون 8 یا اکس، احتمالا آیفون 7 اس چندان بازار داغی ندارد، حداقل از لحاظ خروجی شایعات و اخبار. این سه نفر هم زیاد در مورد دستگاه صحبت نکرده اند و گفته اند که بدنه آن مثل آیفون 7 آلومینیومی خواهد بود و از شارژ وایرلس بی بهره است.

اسپیکر سیری

بنا به گزارش های متعدد، امشب شاهد رونمایی از اسپیکر سیری خواهیم بود. به گفته کارکنان فاکسکان، ظاهر اسپیکر شبیه به مک پرو است اما در ابعادی کوچک تر. البته تایید کرده اند که ظاهر را اخیرا ندیده اند و صرفا بر اساس شنیده ها صحبت می کنند ولی در گذشته سه مدل را تست کرده اند.

یکی از آن ها بدون دوربین و نمایشگر بوده. سومی هم احتمالا هر دو را داشته. اسپیکر سیری همراه با چیپ دستکاری شده A9 عرضه می شود. اگرچه دستگاه احتمالا امشب معرفی می شود اما تا اواخر سال شاهد عرضه آن نخواهیم بود.

مک بوک

گویا قرار است اپل امسال هم مک بوک های خود را آپدیت کند و مدل جدیدی از مک بوک پرو، ورژن قدرتمندتر مک بوک 12 اینچی و مدل آپدیت شده مک بوک ایر 13 اینچی را ارائه دهد.

خبر خوش برای کسانی که عاشق لوگوی درخشنده مک بوک ها در پشت نمایشگر بودند هم این است که احتمالا در مدل امسال، دوباره شاهد بازگشت آن خواهیم بود.

فناوری فورس تاچ و 3D چطور؟ آیا مک بوک پروها به این قابلیت ها مجهز می شوند؟ آن ها در پاسخ می گویند که در بازه زمانی 18 ماه آینده هیچ نمایشگری مجهز به این فناوری ها توسعه نخواهد یافت، مگر اینکه برای تاچ بار باشد.

آی مک، اسمارت کیبورد و آیپد

گویا قرار است آی مک یک آپدیت اساسی و بازطراحی کامل به خود ببیند. احتمالا تاچ بار به اسمارت کیبورد اضافه می شود و دستگاه ها تا سال آینده قرار نیست به بازار آید.

وقتی در مورد کیبوردها از آن ها سوال کردند، گفت شد که دو فناوری کاغذ الکترونیکی را تست کرده اند. در مورد آیپدها هم آن ها چیزی نمی دانند اما شایعه سایز جدید را تایید می کنند.

پروژه های متفرقه و کنسل شده

برخلاف ادعاهای پیشین، گویا اپل می خواهد همچنان از کابل لایتنینگ خودش استفاده کند و نه یو اس بی مدل C. در مورد اپل تی وی هم این اشخاص گفته اند که باید تا اواخر امسال منتظر خبری بود.

دستگاه های اینترنت اشیاء مثل دستبندهای سلامتی، هدفون ها، کیبوردهای بزرگتر با نور پس زمینه و... دیگر محصولاتی بوده اند که طی سال های اخیر مطرح و سپس کنسل شده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • 2000
    2000 | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶

    ما شاهد تغییری اساسی هستیم!!!!!!
    لوگوی درخشنده!!!
    همین الان لپتاپ های قدیمی رو بفروشید که صاحب این لوگوی درخشنده بشید.

  • 2000
    2000 | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶

    سخت افزاری ۱۵۰ دلاری با قیمت ۶۰۰ دلار به فروش می رسد.
    عملا ........

مطالب پیشنهادی