ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

اولین تصاویر از نسل دوم رنو داستر؛ ارزان ترین کراس اوور دو دیفرانسیل بازار

نسل اول داچیا داستر که در کشورما به اسم رنو داستر نیز شناخته می‌شود، حدود ۷ سال پیش در اروپا معرفی شده است و حالا با توجه به عکسهای جاسوسی منتشر شده از داستر جدید به ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۳۰

نسل اول داچیا داستر که در کشورما به اسم رنو داستر نیز شناخته می‌شود، حدود ۷ سال پیش در اروپا معرفی شده است و حالا با توجه به عکسهای جاسوسی منتشر شده از داستر جدید به نظر میرسد که باید انتظار معرفی نسل دوم این خودرو را در ماه های پیش رو داشته باشیم.

به نظر می‌رسد که این خودرو در آستانه تولید تغییرات زیادی نسبت به نسخه قبلی خودش داشته باشد.

حتی با وجود منتشر شدن عکسهای جاسوسی هم اطلاعات زیادی از این خودرو در دسترس نیست چرا که در تمامی عکسها نمونه اولیه به صورت تخصصی کاور شده است. با این وجود به نظر می‌رسد که در طراحی خودرو از اِلمان های تکامل یافته و پویایی استفاده شده که ما امیدواریم در نسخه نهایی نیز شاهد آنها باشیم.

براساس شایعات شنیده شده اسم این خودرو گرند داستر خواهد بود هرچند که هنوز داچیا این اسم را تایید نکرده است و احتمالا در سایز بزرگتر و کاربردی تر به صورت هفت سرنشینه نیز معرفی می‌شود.

با این وجود مدل استاندارد و رایج داسترهای نسل دوما احتمالا پنج سرنشین خواهد بود، در عین حالبا توجه به عکس­ها می توان گفت که احتمالا در ظاهر خودرو بخصوص در طراحی قسمت پشتی بدنه تغییراتی رخ داده است.

گلگیر و چراغ­های عقب به کلی از نو طراحی شده­اند که این طراحی جدید شامل گلگیر عقب و چراغ­های پشتی نیز می ­شود. گلگیر عقب طوری با برجستگی­های کوچک روی صندوق عقب هماهنگ شده است که گویا گلگیر و صندوق عقب پیوسته و یک تکه اند.

با این حال علی الظاهر تشابهاتی نیز میان داستر در حال تست و نسخه فعلی دیده می شود که در تصاویر ضمیمه این مطلب این تشابهات کاملا روشن است.

با در نظر گرفتن ترمزهای عقب رنو داستر جدید می­ توان به این نتیجه رسید که در مراحل طراحی و ساخت آن تلاش شده که به جای توجه به معماری CMF رنو-نیسان پلت­فرم خودرو فعلی گسترش پیدا کند که نتیجه آن پیوند خوردن داستر جدید با یک پلت‌فرم پیشرفته است.

فعلا اطلاعاتی در مورد موتور نهایی خودرو در دسترس نیست اما به نظر می­رسد که در پشت جلوپنجره بزرگ این نمونه اولیه 7 نفره از یک موتور توربوشارژ مجهز به اینترکولر استفاده شده است.

عکس­های جاسوسی منتشر شده اطلاعاتی را در مورد کابین و داخل خودرو در اختیار ما قرار نمی­ دهد و تنها اطلاعاتی که از این طریق در دسترس قرار گرفته است وجود سه دریچه هوا در بخش مرکزی داشبورد قطعی به نظر می رسد.

ما امیدواریم که در مدل گرند داستر صفحه نمایشی که برای سیستم infotainment (سیستم مخصوص سرگرمی و ارائه اطلاعات به سرنشین خودرو است) نیز محلی مناسب تر از نسخه فعلی داشته باشد.

انتظار می­رود که داچیا در نمایشگاه موتور فرانکفورت در ماه سپتامبر از این داستر 7 نفره به عنوان نسل دوم خودروهای داستر رونمایی کند و آنطور که از اطلاعات اولیه قرارداد رنو و ایدرو مشخص است احتمال تولید و مونتاژ این مدل در کشورمان نیز وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Goyban bl
    Goyban bl | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    من جای داچیا بودم اول اون در جلوی داغون و عوض میکردم
    ولی این همچنان سفت و سخت در و نگه داشته

مطالب پیشنهادی