ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تلفن های هوشمند سری «آیس»؛ تلاش دیگر آمازون برای تسخیر بازار اندروید

طبق گزارش تازه ای که در بخش موسوم به Gadget 360 نشریه NDTV منتشر شده، آمازون در نظر دارد گام دیگری را در راستای توسعه تلفن هوشمند اختصاصی خود بردارد. طبق شایعات موبایل تازه این ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۹:۱۵

طبق گزارش تازه ای که در بخش موسوم به Gadget 360 نشریه NDTV منتشر شده، آمازون در نظر دارد گام دیگری را در راستای توسعه تلفن هوشمند اختصاصی خود بردارد.

طبق شایعات موبایل تازه این شرکت که «آیس» خوانده می شود، بر خلاف پروژه شکست خورده فایر فون به کلیه سرویس ها و اپلیکیشن های گوگل از جمله پلی استور دسترسی کامل خواهد داشت.

در این گزارش آمده است که سری آیس برخلاف فایرفون که پیشتر بازار آمریکا را هدف قرار داده بود، برای بازارهای نوظهوری نظیر هند ساخته خواهد شد. در صورتی که این گفته صحت داشته باشد آنگاه می توان انتظار داشت که امکانات این موبایل نیز همراستا با چنین بازاری باشند: یعنی نمایشگری مابین 5.2 و 5.5 اینچ، 2 گیگابایت رم، 16 گیگابایت حافظه داخلی، حسگر اثرانگشت در بخش پشتی بدنه و چیپست اسنپدراگون 435.

Gadget 360 در گزارش خود مدعی شده که این موبایل خاص قیمتی در حدود 93 دلار در زمان عرضه خواهد داشت هرچند که پیش از این زمان، احتمالا کمی گران تر پیش فروش خواهد شد.

آیس فون از الکسا پشتیبانی نخواهد کرد

منبع مرتبط با این خبر اعلام داشته که آیس فون از الکسا پشتیبانی نخواهد کرد اما جزئیات و قابلیت های آن درست مانند قیمت دستگاه هنوز هم نهایی نشده اند و این یعنی نرم افزار موبایل مورد بحث نیز امکان تغییر دارد.

در مورد فایر فون اولیه باید بگوییم که بنابردلایل متعددی از هر لحاظ یک شکست محسوب می شود؛ از جمله آنکه تمرکز آمازون در تولید آن روی امکانات سطح بالا قرار داشت و خود دستگاه نیز با برچسب قیمتی بالایی به فروش می رفت. سیستم عامل فایرفون نیز فاقد هر گونه امکانات بود و کاربرانش را راضی نمی کرد.

با در نظر داشتن همین نکات عجیب نیست اگر بگوییم فایر فون فروش ناموفقی را تجربه کرد و در نهایت نیز عدم پشتیبانی از سرویس های موبایلی گوگل آخرین ضربه را بر پیکره آن وارد کرد؛ به بیان دیگر کاربران فایرفون با یک موبایل اندرویدی روبرو بودند که از اپلیکیشن های مبتنی بر اندروید پشتیبانی نمی کرد.

در هر روی، اگر شایعات مربوط به آیس فون صحت داشته باشند، آنگاه آمازون فرصت بزرگی را پیش روی خود دارد تا در بازارهای نوظهور توانمندی هایش را به رخ رقبای جهانی اش بکشد.

از آن سو، گوگل نیز از طریق پروژه هایی نظیر Android One و Android Go علاقمندی اش در عرضه اندروید به «یک میلیون کاربر جدید» را بارها و بارها مطرح نموده و روشن است که در این مسیر آمازون را تنها نخواهد گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • high end
    high end | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶

    دقیقا بر عکس fire هست ice ،
    به نظرتون این نرمش قهرمانس.

مطالب پیشنهادی