ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل بالاخره پشتیبانی از واقعیت مجازی را به مک او اس High Sierra آورد

در جریان کنفرانس توسعه دهندگان اپل موسوم به WWDC که ساعاتی پیش در سن خوزه آمریکا آغاز شده، کمپانی کوپرتینویی از نسخه جدید macOS با عنوان High Sierra رونمایی کرد؛ اولین نسخه از سیستم عامل ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۲:۵۸

در جریان کنفرانس توسعه دهندگان اپل موسوم به WWDC که ساعاتی پیش در سن خوزه آمریکا آغاز شده، کمپانی کوپرتینویی از نسخه جدید macOS با عنوان High Sierra رونمایی کرد؛ اولین نسخه از سیستم عامل macOS که از واقعیت مجازی پشتیبانی به عمل می آورد.

تا پیش از این برای اجرای محتوای واقعیت مجازی در مک می بایست دست به دامان ویندوز می شدید، اما این مشکل بزرگ اپل در عدم ارائه گزینه ای مناسب در GPU برای اجرای روان محتوای واقعیت مجازی را برطرف نمی کرد.

خوشبختانه اپل بالاخره تصمیم گرفته که از جی پی یوی تاندربولت 3 مختص به خودش در WWDC رونمایی کند. این کیت توسعه میزبان یک جی پی یوی قدرتمند Radeon RX 580 کمپانی AMD است که قدرت لازم برای اجرای بی عیب و نقص محتوای واقعیت مجازی را تأمین می کند. نکته خوب دیگر این که مجهز به هاب یو اس بی نوع C هم هست.

مضاف بر این در جریان WWDC 2017 اعلام شد که macOS از هدست های استیم VR و اچ تی سی وایو هم پشتیبانی به عمل می آورد. جالب توجه است که اپل طی این رویداد در مورد پشتیبانی از هدست آکیلس ریفت هیچ صحبتی به میان نیاورد.

به نظر می رسد که آی مک جدید با نمایشگر 27 اینچی 5K رتینا (که به سی پی یوی کیبی لیک اینتل و قدرتمندترین کارت های گرافیکی AMD مجهز شده) گزینه ای بسیار عالی برای تجربه محتوای واقعیت مجازی در پلتفرم اپل باشد، به شرط آنکه بابت قیمت 1799 دلاری اش مشکلی نداشته باشید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • حمید
    حمید | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    ایول اچ تی سی همیشه برتری

مطالب پیشنهادی