ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به قدرتمندترین iMac اپل خوش آمد بگویید؛ iMac Pro رسماً معرفی شد

اپل امروز سری جدیدی از کامپیوترهای all-in-one خود را معرفی کرده است که با نام iMac Pro شناخته خواهند شد.گفتنی است لحظاتی پیش از محصول مورد اشاره به صورت رسمی روی صحنه کنفرانس توسعه دهندگان این ...

رضا مقدری
نوشته شده توسط رضا مقدری | ۱۵ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۲:۳۵

اپل امروز سری جدیدی از کامپیوترهای all-in-one خود را معرفی کرده است که با نام iMac Pro شناخته خواهند شد.گفتنی است لحظاتی پیش از محصول مورد اشاره به صورت رسمی روی صحنه کنفرانس توسعه دهندگان این شرکت که در شهر سن خوزه برگزار می شد رونمایی به عمل آمد و از آن به عنوان «قدرتمند ترین آی مک تا به امروز» یاد گشت.

شایان ذکر است آنطور که از شواهد بر می آید دستگاهی که در بالا از آن سخن گفتیم قرار است جایگزین کامپیوترهای Mac Pro گردد، و البته می بایست به این نکته نیز بپردازیم که عرضه کامپیوتر مذکور از ماه دسامبر سال جاری میلادی آغاز خواهد شد و برای مدل پایه آن باید هزینه ای ۴.۹۹۹ دلاری را متقبل شوید.

اپل می گوید آی مک-پرو با پردازنده های زئون ۸ هسته ای ارائه خواهد گشت ولی امکان تهیه آن با پردازنده های ۱۸ هسته ای زئون نیز وجود دارد. دستگاه مذکور با نمایشگری 5K از پردازنده ی گرافیکی Radeon Vega محصول AMD بهره می گیرد و می توانید روی آن 16 گیگابایت حافظه ی VRAM در کنار ۴ ترابایت حافظه SSD در اختیار داشته باشید.

از دیگر ویژگی های کامپیوتر مورد بحث باید به پشتیبانی تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه ی رم، ۴ درگاه تاندربولت ۳ و نمایشگر ۲۷ اینچی رتینا (با رزلوشن 5K و پشتیبانی از یک میلیارد رنگ) اشاره داشت.

دیوایس یاد شده در رنگ خاکستری فضایی راهی بازار می شود و باید بگوییم شرکت تولید کننده بدون پدید آوردن تغییری در طراحی اصلی آی مک های پیشین خود، توانسته ظرفیت سیستم خنک کننده آن را تا ۸۰ درصد افزایش دهد؛ سیستم خنک کننده جدید «دو سانتریفیوژ» نامیده شده است. به این ترتیب و با توجه به تفاسیر صورت گرفته وقتی بشنوید آی مک پرو با پردازنده ی ۱۸ هسته ای می تواند تا ۲۲ ترافلاپ محاسبات را مدیریت کند نباید متعجب شوید.

آنگونه که از فضای موجود می توان دریافت، اپل بنا دارد تا آی-مک پرو را بدل به دسکتاپی بی نظیر نماید که برای همه ی امور، از رندرهای گرافیکی سه بعدی لحظه ای گرفته تا بهره گیری از فناوری واقعیت مجازی با نرخ فریم بالا کاملاً کارا باشد. هر چند باید دید این دیدگاه در آینده پیش رو بر آورده خواهد گشت یا همانند مسیر مک-پرو به بیراهه خواهد رافت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • 2000
    2000 | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    با همین قیمت میشه از این قوی ترو ساخت

  • سینا شریفان
    سینا شریفان | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    این سیتم فکر کنم تا هفت هشت ده سالی برات جواب بده !!

  • alimohammadi15
    alimohammadi15 | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    شــــــــت!
    کنفرانسش عالی بود!
    فقط من 5000 دلار از کجا بیارم?

  • Nima_EE
    Nima_EE | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    منم دقیقا ASUS ROG GL502VS-DB71 دارم با گرافیک 8 گیگ 1070 و واقعا یک شاهکاره و دوستش دارم. ولی این محصول اپل یک Workstation به تمام معناست... کاربردهاشون خیلی فرق میکنه.

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی