ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

بهبود مالتی تسکینگ و دیگر آپدیت های نرم افزاری؛ ارمغان iOS 11 برای آیپد

در جریان WWDC 2017، اپل آپدیت های تازه ای را برای آیپد پرو معرفی کرد که قرار است از طریق iOS 11 به خانواده تبلت های آن بیایند و آنطور که شرکت کالیفرنیایی گفته، این نسخه از پلتفرم ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۰۰:۰۰

در جریان WWDC 2017، اپل آپدیت های تازه ای را برای آیپد پرو معرفی کرد که قرار است از طریق iOS 11 به خانواده تبلت های آن بیایند و آنطور که شرکت کالیفرنیایی گفته، این نسخه از پلتفرم موبایلی اش «بزرگ ترین به روز رسانی برای آیپد» را در خود دارد.

از جمله بخش هایی که در iOS 11 دستخوش تغییراتی شده می توان به Dock (نوار پایینی صفحه) اشاره کرد که حالا بیشتر از هر زمان دیگری به همین قسمت در مک شباهت دارد. به لطف تغییرات تازه، حالا کاربران می توانند هر تعداد اپلیکیشن که می خواهند به داک اضافه نمایند و در محیط اپلیکیشن نیز از هر نقطه ای به آن دسترسی داشته باشند و به راحتی میان اپ ها سوئیچ کنند یا حتی صفحه را به دو نیم تقسیم کرده و دو اپ را به صورت همزمان روی آن مشاهده نمایند.


اپل همچنین مالتی تسکینگ را هم در آیپد متحول کرده و برای نمایش همزمان چند اپلیکیشن در آن، ابزار تازه ای را به iOS آورده که شباهت زیادی هم به Spaces در مک دارد. در جدیدترین نسخه از پلتفرم موبایلی اپل، کاربران همچنین قادر خواهند بود، متون، عکس ها و دیگر دیتای مدنظرشان را با عمل دِرَگ اند دراپ به اپلیکیشن ها اضافه نمایند که البته اوایل همین سال نسخه شخص ثالث از این قابلیت برای iOS عرضه شده بود.

قلم اپل هم حالا یکپارچگی بیشتری با iOS 11 دارد

گفته می شود که پنسل یا قلم اپل هم حالا یکپارچگی بیشتری با iOS 11 دارد و صرفا با اشاره روی لاک اسکرین از طریق آن، می توانید اپ Notes در آیپد را بگشایید. جالب اینکه هرآنچه به این اپ اضافه نمایید به لطف یادگیری ماشینی که متون نوشته شده شما را تحلیل می کند، قابل سرچ خواهد بود.

اضافه نماییم، هر محتوایی که در آیپد امکان دریافت اسکرین شات از آن وجود داشته باشد، قابلیت علامت گذاری با پنسل یا قلم اپل را هم خواهد داشت. یک ابزار جدید هم برای اسکن اسناد به اپ Notes اضافه شده که فرایند دیجیتالی کردن آنها را سهولت می بخشد.

با در نظر داشتن رقابت داغی که هم اکنون به خاطر وجود لپ تاپ های سرفس مایکروسافت و همچنین کروم بوک گوگل در بازار محصولات آموزشی و اداری به وجود آمده، انتظار می رود که افزوده شدن این امکانات به iOS و به طور مشخص آیپد بتواند تا حدودی جایگاه اپل در این صنعت را بهبود بدهد.

گفتنی است iOS 11 حدودا در فصل پاییز در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Rooz5eh
    Rooz5eh | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    اپل با اضافه كردن فايل و بهبود قابليت هاى مالتى تسكينگ داره اى او اس ايپد رو به مك نزديك ميكنه

  • Rivekan
    Rivekan | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    خدانگهدار مک اوس ?

مطالب پیشنهادی