ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

معرفی مرسدس بنز GT3 Edition 50؛ اسطوره ای برای تقدیر از 50 سال نبرد AMG

همانطور که احتمالا می دانید شرکت مرسدس آ ام گ (Mercedes AMG) یکی از زیر مجموعه های مرسدس بنز است که در زمینه تقویت و تیونینگ مدل های استاندارد این کمپانی ایفای نقش می کند. ...

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۵:۴۵

همانطور که احتمالا می دانید شرکت مرسدس آ ام گ (Mercedes AMG) یکی از زیر مجموعه های مرسدس بنز است که در زمینه تقویت و تیونینگ مدل های استاندارد این کمپانی ایفای نقش می کند.

این شرکت در سال ۱۹۶۷ میلادی به وسیله هانس ورنر افرشت و ارهارد ملچر در انبار استیجاری بارگستال در نزدیکی شهر اشتوتگارت با عنوان "دفتر مهندسی و مرکز طراحی و تست برای توسعه موتورهای مسابقه ای" تأسیس شد.

این دو شخص از مهندسان مرسدس بودند که تصمیم به ترک این کمپانی و تاسیس شرکت AMG گرفتند. هر سه حرف بکار رفته در AMG معنای خاصی دارد A و M به ترتیب برگرفته از نام خانوادگی افرشت و ملچر و G به محل تولد افرشت یعنی گروساپاش اشاره می کند.

۱۰ سال پس از تأسیس، دفتر مرکزی این شرکت به افالترباخ منتقل شد اما بخش توسعه موتور خودروهای مسابقه ای AMG همچنان در بارگستال ماند و به فعالیت خود ادامه داد.

در سال ۱۹۹۳ AMG و مرسدس قرارداد همکاری در زمینه توسعه مدلهای مرسدس را امضا کرده و از ان زمان تاکنون این شرکت به عنوان بازوی اسپرت مرسدس شناخته می‌شود. اولین محصول مشترک این دو کمپانی به منظور رقابت با M3 بی ام و (E36) با نام C63 تولید شد.

در ۱ ژانویه سال ۱۹۹۹ یکی از زیرمجموعه های شرکت دایملر آ گ ۵۱ درصد از سهام AMG را خریده و اسم آن را به مرسدس آ ام گ (Mercedes-AMG GmbH) تغییر داد.

سر انجام در سال ۲۰۰۵ این شرکت بصورت کامل به مرسدس که یکی از شرکت‌های تابع دایملر آ گ است واگذار شد.

اما حالا با گذشت نیم قرن از تأسیس AMG  مرسدس جشن سالگرد این شرکت را با معرفی نسخه خاصی از GT3 برگزار کرده است. این نسخه که GT3 Edition 50 نام دارد مخصوص پیست بوده و فقط ۵ نمونه از آن تولید شده است.

رنگ بدنه این خودرو کاملا منحصر به فرد بوده و در سایر محصولات AMG دیده نشده است. همچنین در بخشهای مختلف خودرو مثل جلو پنجره، دیفیوزهای عقب و  اسپیلتر جلو، ایرباکس و رکاب های جانبی از قطعات فیبرکربنی مخصوص استفاده شده است.

همچنین لوگوی AMG به کار رفته در کالیپر دیسک های ترمز و بال ایرودینامیکى عقب خودرو سبب تمایز این نسخه با مدل استاندارد آن می‌شود.

در این مدل شاهد به کار بردن یک سیستم اگزوز خاص با عملکرد منحصر به‌ فرد هستیم که حتی به منظور افزایش کارایی این اگزوز فضای بیشتری نیز در اختیار آن قرار داده شده و تمام محدود کننده ها از مسیر خروج گازهای اگزوز حذف شده اند.

در داخل کابین بیشتر از رنگهای تیره استفاده شده و یک لایه از فیبرکربن مشکی مات بر روی پنل های درب، داشبورد، کنسول مرکزی و رکاب کشیده شده است.

علاوه بر مزایای گفته شده هر کدام از ۵ نمونه این مدل از یک شماره پلاک منحصربه‌فرد و مخصوص برخوردار بوده و در آنها از سلول محافظ فیبر کربنی مخصوصی به جهت ایمنی سرنشین جلو استفاده شده‌است.

همچنین بر روی کاورهای سفارشی و  کمربندهای ایمنی نیز عبارت 50YEARS OF DRIVING PERFORMANCE حک شده است.

در عکسهای رونمایی از  GT3 Edition 50 یک ساعت مچی خاص و پیشرفته نیز به چشم میخورد. گفته شده که از این ساعت فانتزی که نام Ingenieur Chronograph Sport Edition 50th anniversary of Mercedes-AMG دارد ۲۵۰ عدد تولید خواهد شد و به هرکدام از ۵ نفری که این خودرو استثنائی را بخرند یکی اهدا میشود.

اگرچه که معرفی این خودرو همراه با جشن سالگرد تأسیس AMG صورت گرفت اما برگزاری جشن اصلی در ماه سپتامبر در نمایشگاه فرانکفورت برگزار می‌شود، همچنین احتمال می رود که تمامی نسخه های این خودرو مسابقه ای ویژه توسط کلکسیونرهای ثروتمند خریداری شوند، چرا که به دلیل منحصر به فرد بودن این 5 دستگاه احتمال افزایش قیمت آن ها در بلند مدت وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Meysam-Tn2
    Meysam-Tn2 | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    اوففف...!

مطالب پیشنهادی