ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مقایسه تصویری iOS 10 و iOS 11؛ تغییرات جدید چه بوده اند؟

در جریان کنفرانس توسعه دهندگان اپل موسوم به WWDC که دیروز در سن خوزه آمریکا برگزار شد، اپل در کنار رونمایی از آی مک پرو، اسپیکر هوشمند هوم پاد و مک او اس High Sierra، ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۳:۰۰

در جریان کنفرانس توسعه دهندگان اپل موسوم به WWDC که دیروز در سن خوزه آمریکا برگزار شد، اپل در کنار رونمایی از آی مک پرو، اسپیکر هوشمند هوم پاد و مک او اس High Sierra، از آخرین نسخه سیستم عامل موبایل خود یعنی iOS 11 نیز پرده برداشت.

آخرین نسخه iOS تغییرات ریز و درشتی به خود دیده تا با ارائه تجربه کاربری بهتر بتواند انجام کارها را برای استفاده کنندگان از این سیستم عامل آسان تر و لذت بخش تر از همیشه بکند. برای آن که از ریزترین تغییرات این نسخه با خبر شوید، از شما دعوت می کنیم که با مقایسه تصویری iOS 11 و iOS 10 همراه مان باشید.

1- صفحه خانه: تغییرات بسیار کوچک بوده اند. در iOS 11 (سمت چپ) نوار سیگنال آنتن از حالت نقطه ای به حالت خطی درآمده و ضمنا با نگاهی به داک پایین صفحه، متوجه حذف عنوان اپلیکیشن ها خواهید شد. نکته دیگر این که در iOS 11 دور آیکن باتری خطی کشیده شده که آن را برجسته تر می کند. آخرین تغییر هم مربوط به نوشته های زیر آیکن هاست که به نظر می رسد در iOS 11 اندکی شفاف تر و خوانا تر شده اند.
2- نوتیفیکیشن سنتر: تغییر محسوسی مشاهده نمی شود جز این که ظاهرا نوتیفیکیشن ها زیر ساعت به نمایش در می آیند.
3- کنترل سنتر: شاید بزرگترین تغییر iOS 11. کنترل سنتر جدید (سمت چپ) کاملا قابل شخصی سازی است و می توانید آیکن هایی که در آن قرار می گیرند را خودتان تعیین کنید. همچنین به لطف 3D Touch می توانید کنترل بیشتری بر روی ویجت ها (از جمله ویجت موزیک) داشته باشید. ضمنا حالا باید اسلایدر ویجت های نور نمایشگر و تنظیم صدا را در حالت عمودی جابجا کنید.
4- تنظیمات کنترل سنتر: تنظیمات شخصی سازی کنترل سنتر در iOS 11 را مشاهده می کنید (سمت چپ) که نسبت به iOS 10 بسیار کامل تر شده.
5- اپ استور: با اپ استور قدیمی خداحافظی کنید. طراحی اپ استور در iOS 11 اندکی بولد تر از نسخه قدیمی شده و حالا تصاویر را در ابعاد بزرگتری به نمایش می گذارد. دسته بندی جدید محتوای اپ استور در سه بخش Today، Games و Apps هم از دیگر تغییراتی است که می توان به آن ها اشاره کرد.
6- صفحه بازی ها در اپ استور: تمرکز بیشتر روی عکس و حذف عوامل شلوغ کننده صفحه.
7- منوی تنظیمات: در iOS 11 (سمت چپ) تغییرات کوچکی در منوی تنظیمات صورت گرفته. عبارت Settings حالا درشت تر و بولد تر شده تا با نیم نگاهی به آن همیشه بدانید که در چه صفحه ای هستید. ضمنا نوار جستجو هم برای دسترسی آسان بزرگ تر شده است.
8- منوی تنظیمات: حالا در iOS 11 بخش های جدیدی را در این قسمت شاهد هستید. گزینه های Emergency SOS، Sound and Haptics و Accounts & Passwords مواردی هستند که به iOS 11 اضافه شده اند تا بتوانند محتوای خود را به شکل شفاف تری نسبت به iOS 10 توضیح بدهند.
9- فیلترهای دوربین: در iOS 11 فیلترهای دوربین در عوض نمایش به صورت تمام صفحه، حالا در یک ردیف منظم واقع در انتهای صفحه نمایش داده می شوند.
10- تنظیمات دوربین: تنظیمات دوربین در iOS 11 حالا اندکی جزئی تر و تخصصی تر شده. به جز گزینه جدید اسکن QR Code، حالا می توانید بین فرمت های HEIF/HEVC و JPEG/H.264 برای تصویربرداری جابجا شوید.
11- تنظیمات Storage: نمودار جدیدی به iOS 11 اضافه شده که دقیقا نشان می دهد چه چیزهایی حافظه آیفون یا آیپد شما را اشغال کرده اند. بخش پیشنهادات زیر نمودار هم می تواند برای خالی نگه داشتن فضای حافظه، کمک بزرگی برایتان باشد.
12- اپلیکیشن شماره گیری: تغییرات ظاهری و بسیار کوچک بوده اند. به استناد منبع این خبر، ظاهرا دکمه بک اسپیس هم به پایین صفحه منتقل شده تا برای تصحیح شماره های یادداشت شده کار راحت تری داشته باشید.
13- اپلیکیشن Notes: ظاهرا فقط عنوان Notes کمی درشت تر از نسخه قبلی iOS شده است.
14- سافاری: تقریبا می توان گفت که سافاری همچنان دست نخورده باقی مانده است. هر چند به نظر می رسد که نوار آدرس کمی گرد تر و پهن تر شده.
15- اپلیکیشن Wallet: باز هم یک تغییر کوچک ظاهری.
16- اپلیکیشن ماشین حساب: گرد شدن دکمه های ماشین حساب در iOS 11 به غیر از این که تغییر ظاهری خوشایندی بوده، امکان کار کردن با ماشین حساب و فشردن دکمه ها برای کاربر را هم آسان تر کرده است.
17- اپلیکیشن تقویم: فونت های درشت تر و برجسته تر، کار در تقویم iOS 11 را آسان تر کرده است.
18- چت در آی مسیج: در iOS 11 می توانید از نوار انتهای صفحه به تمام اپلیکیشن های آی مسیج دسترسی داشته باشید. ضمنا سوایپ بر روی هر کدام از پکیج های آیکن تمام استیکرهای آن را برایتان نمایان می کند.
19- منوی Recents: مخاطبین و شماره ها در iOS 11 حالا برجسته تر شده و راحت تر از همیشه خوانده می شوند که باید آن را تغییر خوشایندی بدانیم.
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (31 مورد)
  • Blacket
    Blacket | ۱۹ خرداد ۱۳۹۶

    فقط نوکیا رو عشقه (چه ربطی داشت؟)
    ? ? ? ?
    من خودم از طرفداری اپل هستم از دیوایس iPhone و iPod و iPad گرفته تا MacBook Air و Pro و iMac و ... باهاشون کار کردم (دقت کنید کار کردم نه این از نزدیک فقط روشن و خاموش کرده باشم)
    در اینجا فقط در مورد iOS صحبت میکنم

    کیفیت ساخت فوق العاده
    سخت افزار قوی و فوق العاده
    پایدار و روان بودن سیستم عامل iOS
    واسط گرافیگی خیره کننده
    App Store کامل
    دوربین فوق العاده
    صفحه نمایش عالی و تاچ فوق العاده
    پشتیبانی نرم افزاری تا چندین سال
    عکاسی RAW با نرم افزار مخصوص
    و بسیاری موارد دیگر

    دوستانی که میگن اپ های خاص و کاربردی اپل پولی هست و باید خرید خدمتتون عرض کنم که اپ سیب اپ رو جستوجو کنن و با ماهی 10000 تومن از تمام اپلیکیشن های پولی با آخرین آپدیت و بدون اپل آدی و جیلبریک استفاده کنن ولی اندروید به خاط اپن سورس بودنش از هر مارکت غیر مجازی باید با استرس دانلود کنی و آخرش هم کرش میکنه و لگ میزنه

    دوستانی که میگن مشکلات محروم بودن ارتباط بلوتوث با سایر دیوایس های غیر اپلی رو داره باید عرض کنم که Shareit و دیگر اپ های مرتبط این مشکل رو کامل حل کرده.

    شما دوستان اندرویدی حافظه دیوایس اندرویدی تون رو کامل پر کنید بعد چند تا برنامه و بازی گرافیگی اجران کنید ببینید چطور هنگ میکنه و کرش میشه
    خود من آیفون 6s پلاس 64 گیگ دارم و فقط 200 مگ از حافظ خالیه.چندین برنامه و بازی فوق گرافیکی مثل جی تی ای آسفالت اساسین و ... رو اجرا میکنم بدون کوچکترین لگ و کرش و بسته شدن
    و بسیاری موارد دیگر

    اندروید هنوز راه زیادی داره تا پیشرفت
    سیستم عامل تقریبا نوپا هستش

    • هومن
      هومن | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

      واقعا حرفای درستی زدید. من برام سرعت و بدون لگ کار کردن خیلی برام مهمه. توی هیچ گوشی اندرویدی ندیدم این خواسته مو. از هوای بگیر تا سامسونم s7 . ولی هم ایفون 6 و هم ایفون 7 داشتم و دارم نزدیک 100 تا برنامه هم روش دارم ( از جمله اسفالت و pes2017 و چند تا برنامه سنگین ) ولی حتی یک مورد لگ ندیدم تو گوشیم

  • only Nintendo
    only Nintendo | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

    اقا افرین به شما اصلاً اندروید خدا
    اما ما ios ی ها اپل رو به خاطر سادگیش دوست داریم. به خاطر پشتیبانیش و زیباییش دوست داریم.به خاطر کم مصرف بودنش دوست داریم . به خاطر اینکه از همه ی پیچیدگی های اندروید دوره دوست داریم.ما می خوایم یک برنامه بریزیم و ازش استفاده کنیم ما کسی نیستیم که حال و حوصله ی دانلود اینستال و این چرت و پرت رو داشته باشیم.ما تحریم گوگل پلی استور رو نمی خوایم که همه برنامه های به درد بخورش تحریمه.اگر هم هوس آزادی عمل کنیم می ریم موبایلمون رو جلبریک می کنیم. ما امنیت می خوایم حال و حوصله آنتی ویروس و اینجور چیزا رو نداریم.ما یک موبایل برای ریختن برنامه و استفاده بدون هیچ مشکلی می خوایم نه برای اعصاب خوردی .
    منتظر دیسلایک هاتون می مونم

    • Sasan vaziri
      Sasan vaziri | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

      ناراحت نشو ولی داری ویژگی ها رو برعکس میگی

    • حمیدرضا
      حمیدرضا | ۱۹ خرداد ۱۳۹۶

      دوست عزیز به سلیقه شما احترام میذارم. ولی با در اختیار داشتن هر دو سیستم عامل برای سالهای متمادی، راحتی استفاده را توی اندروید میبینم. در اندروید هیچ پیچیدگی وجود نداره. در تحریم ایران که اپل حرف اول را میزنه. یعنی شما فقط برای ساختن یک اپل آیدی توی ایران باید هفت خوان رستم را رد کنی و حتماً آیپی را تغییر بدی. ضمناً مارکتهای زیادی تو اندروید هست که نیاز به گوگل پلی را مرتفع میکنه. شما اگه بخوای نرم افزار ضبط مکالمات روی آیفونت داشته باشی، می تونی؟ و صد ها هزار نرم افزار ایرانی که به علت سختگیریهای اپل اصلاً برای آی اُ اس تولید نمیشن. من نمیدونم منظورت از امنیت چیه ولی از هر نظر حساب کنی، اندروید در نسخه های جدیدش از نظر امنیت هم حرف اول را میزنه. چه در زمینه ویروس نگرفتن، چه هک نشدن...

      • only Nintendo
        only Nintendo | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

        اندروید در زمینه امنیت حرف اولو می زنه ؟ من داداشم نکسوس ۶p داره اندروید ۷ از بازار یک برنامه دانلود کرد فرداش دستگاه روشن نشد.هیچ مشکلی هم نداشت تقریبا هم نو بود.مجبور شد گوشی رو ریبوت کنه.در ضمن خیلی خوبه بدونی حداقل از نظر سرعت به ما نمی رسین اگر پست های دیجیاتو رو بخونی می بینی نوشته گوگل اپدیت جدیدی برای ((هنگ نکردن دستگاه گوگل پیکسل ))ارائه کرد. یعنی دستگاه اندرویدی با اسنپدارگن ۸۲۰ هنگ می کنه اونوقت ایفون ۶ من تابحال هنگ نکرده.

      • هومن
        هومن | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

        من تا وقتی ایفون نخریده بودم عاشق نکسوز بودم و اخرین گوشی اندرویدیم هم نکسوز 5x بود ولی بازم به راحتی کارکردن با ایفون نمیرسه. در مورد نصب برنامه هم خدمتتون عارضم که معتبر ترین استور ها پلی استور و اپل استوره ولی شما چقدر میتونید از پلی استور دان کنید؟ در حالیکه در ای او اس با راحتی امکان پذیره. شما چطور میتونید گیفت کارتتونو ثبت کنید؟ من بیشتر از 10 12 تا گیفت کارت اپل رو ثبت کردم بدون هیچگونه مشکلی. در مرد امنیت هم اگه یه سرچ کوچیک انجام بدی میبینی که سیستم عامل های اپل همیشه در رده های بالا بودن ولی اندروید با اینکه سال به سال داره بهتر میشه ولی بعلت اپن سورس بودنش همیشه از ای او اس پایین تر بوده

  • آقای ...
    آقای ... | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    ولی باید اعتراف کرد که متریال دیزاین گوگل، زبان پیشگام در عرصه‌ی طراحیه ؛ اول اینکه به عنوان یک زبان طراحی، برای خودش یه دنیای مجزا و یک سیستم داره و همچنین یک اسم مخصوص «متریال» و نه صرفا پیرو یک اسم عام «فلت دیزاین» ؛ و دوم اینکه همه چی انگار در یک مجموعه قوانین منطقی در دنیایی به اسم متریال تحت کنترله ... هر حرکتی یک یک منطق پشتشه و نه صرفا زیبایی ؛ گرچه در زیبایی هم حرف اول رو میزنه ؛ یه جورایی انگار زنده‌ ست و نفس می‌کشه ...

    • mohammadmj
      mohammadmj | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

      آره تا حدی موافقم اما به نظر من زنده ترین طراحی که دیدم Fluent Design مایکروسافت بوده که هنوز به صورت یکپارچه پیاده سازی نشده ولی واقعا زیباست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی