ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ناسا و تعریف سه پروژه تازه در مسیر توسعه هواپیماهای بدون خلبان

اتومبیل های خودران به سرعت در حال پیشرفت هستند و در آینده ای نزدیک به یک واقعیت بدل می شوند اما به نظر می رسد روند توسعه هواپیماهای خودپرواز کمی بیشتر زمانبر باشد. در همین ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۴:۳۰

اتومبیل های خودران به سرعت در حال پیشرفت هستند و در آینده ای نزدیک به یک واقعیت بدل می شوند اما به نظر می رسد روند توسعه هواپیماهای خودپرواز کمی بیشتر زمانبر باشد. در همین رابطه امروز ناسا سه پروژه تازه را پیرامون هواپیماهای خودکار بدون خلبان در دستور کار قرار داده است.

نخستین مطالعه به بررسی امنیت و مجوزهای لازم برای سیستم های خودکار در صنایع هوافضا خواهد پرداخت. به عبارت دیگر پروژه مذکور روی توسعه الگوریتم های لازم و ضروری برای سیستم ها و به منظور تصمیم گیری ایمن بدون دخالت انسان متمرکز است.

این پروژه ها ایمن بودن پرواز هواپیماهای بدون خلبان را مورد بررسی قرار خواهند داد

گفتنی است سازمان فضایی آمریکا به پروژه دیگری هم چراغ سبز نشان داده که هدف آن توسعه سیستمی برای تشخیص ایمن بودن پرواز یک پهپاد، قبل از اوج گرفتن است. در واقع چنانچه برنامه مذکور بتواند موقعیتی غیر طبیعی نظیر آسیب های فیزیکی یا هک شدن های نرم افزاری را شناسایی کند، از پرواز درون جلوگیری خواهد کرد.

در نهایت پروژه سومی که توانسته مسئولین ناسا را متقاعد به سرمایه گذاری کند، به بررسی پیشرفت های به عمل آمده در پردازش کوانتوم به منظور سازمان دهی و پایش وضعیت پرواز روزانه تعداد بسیار زیادی پهپاد خواهد پرداخت.

ناگفته نماند که مسلماً هواپیماهای بدون خلبان در آینده ای نزدیک قدم به دنیای واقعی نخواهند گذاشت اما به محض ورود تجاری آنها می توان انتظار سفرهای هوایی ارزان قیمت تر را داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی