ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پشتیبانی از پردازنده های گرافیکی اکسترنال در نسخه بتای های سیرا

روز گذشته اپل اعلام کرد که کامپیوترهای مک، به لطف به روزرسانی تکنولوژی گرافیکی متال 2 در های سیرا (جدیدترین نسخه از macOS) از این پس می توانند با استفاده از پورت تاندربولت 3 خود از ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

روز گذشته اپل اعلام کرد که کامپیوترهای مک، به لطف به روزرسانی تکنولوژی گرافیکی متال 2 در های سیرا (جدیدترین نسخه از macOS) از این پس می توانند با استفاده از پورت تاندربولت 3 خود از پردازنده های گرافیکی اکسترنال استفاده نمایند.

به این ترتیب مسیر برای توسعه واقعیت مجازی در لپ تاپ های سبک تر نیز هموار خواهد شد و امکانی به وجود می آید که کاربران مک بالاخره بتوانند هدست های بهره مند از این تکنولوژی را به سیستم های خود متصل نموده و تجربه کار با واقعیت مجازی را پشت سر بگذارند.

روز گذشته Valve هم اعلام کرد که سیستم SteamVR در قالب نسخه بتا در دسترس کاربران مک قرار گرفته است.

اپل همچنین برای کمک به توسعه دهندگان در راستای بهره گیری از این امکان تازه همچنین اقدام به فروش نوعی شاسی گرافیکی اکسترنال با قیمت 599 دلار در وبسایت خود می کند. در واقع هدف از این طرح راضی نگه داشتن آن دسته از کاربران مک است که نیازمند توان گرافیکی بالاتر برای اجرای اپلیکیشن ها و بازی های سه بعدی و مبتنی بر واقعیت مجازی بوده اند.

پشتیبانی از پردازنده های گرافیکی اکسترنال صرفا در نسخه بتای های سیرا فراهم است

البته باید اضافه نماییم که این قابلیت صرفا در نسخه بتا از های سیرا فراهم است که از همین حالا می توانید آن را دریافت نمایید. اما با استناد به یکی از صفحات پیش نمایش تهیه شده برای معرفی سیستم عامل جدید شرکت کالیفرنیایی، تا بهار سال آینده، پشتیبانی از پردازنده های گرافیکی اکسترنال در اختیار تمامی کاربران مک قرار نمی گیرد.

گفته می شود کیس یا همان کیت گرافیکی مورد تایید اپل که هم اکنون نیز روی وبسایت این شرکت قرار دارد در اصل یک شاسی GPU اکسترنال از شرکت Sonnet است که از تاندربولت 3 و منبع تغذیه 350 واتی پشتیبانی می کند.

این پکیج حاوی یک کارت گرافیکی 8 گیگابایتی AMD Radeon RX 580 است که از واقعیت مجازی نیز پشتیبانی می کند. توسعه دهندگان همچنین برای خرید هدست اچ تی سی وایو، مبلغی در حدود 100 دلار دریافت می کنند تا از آن برای تهیه این نوع محتوا استفاده نمایند. البته در نظر داشته باشید که برای خرید این کیت باید یکی از اعضای برنامه توسعه دهندگان  اپل باشید.

در هر صورت می توان این اقدام شرکت کالیفرنیایی را به منزله گامی مثبت در راستای حضور پرسرعت و پرتوان آن در جامعه واقعیت مجازی قلمداد نمود. البته در نظر داشته باشید که هنوز هم کار زیادی باید صورت بگیرد تا توسعه دهندگان و کاربران بتوانند از پلتفرم اپل به عنوان بستری مناسب برای تولید و استفاده از این نوع واقعیت استفاده نمایند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • سینا شریفان
    سینا شریفان | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    چه عالی

مطالب پیشنهادی