ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

امنیت

تیم کوک: اپل به تحقیقات انگلستان برای کشف منشا حملات تروریستی کمک کرده است

در پی حملات تروریستی اخیر در انگلستان، تیم کوک مدیر عامل اپل اعلام کرد شرکتش در زمینه تحقیقات درباره علت حوادث مذکور، با نیروهای دولتی همکاری داشته است. این اخبار در حالی منتشر شده که ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۳۰

در پی حملات تروریستی اخیر در انگلستان، تیم کوک مدیر عامل اپل اعلام کرد شرکتش در زمینه تحقیقات درباره علت حوادث مذکور، با نیروهای دولتی همکاری داشته است.

این اخبار در حالی منتشر شده که نخست وزیر انگلستان هفته گذشته، به دنبال یک حمله تروریستی در لندن، تقاضای تصویب مقررات دیجیتالی جدیدی برای مقابله با گروه های تندرو را مطرح کرده و از سوی دیگر، اپل نیز پیش از این به خاطر حمایت از ارتباطات رمزگذاری شده دو طرفه (End-to-End) مورد انتقاد دولت انگلستان بوده است.

تیم کوک در این رابطه می گوید:«ما نه تنها در زمینه اعمال قانون با دولت انگلستان همکاری داشته ایم، بلکه در زمینه بعضی از حملات تروریستی نیز کمک هایی ارائه کردیم که البته نمی توانم جزئیات موضوع را مطرح کنم.»

اطلاعات مربوط پس از طی مراحل قانونی در اختیار پلیس قرار گرفته اند

اظهار نظر کوک نشان می دهد اطلاعات مربوط به نظارت دیجیتالی که از سوی اپل ارائه شده، برای تحقیقات کافی بوده است. وی همچنین خاطر نشان کرد داده های درخواستی، پس از طی مراحل قانونی در اختیار پلیس قرار گرفته و امیدوار است مجریان قانون از همکاری اپل راضی بوده باشند.

علی رغم انتقادات دولت انگلستان نسبت به استفاده از ارتباط امن در اپلیکیشن هایی مانند WhatsApp و iMessage، تیم کوک معتقد است شرکت های تکنولوژیک می توانند اطلاعات زیادی را در قالب «Metadata» در اختیار مراجع قانونی قرار دهند. متادیتا شامل محتویات پیام نمی شود بلکه، زمان و مکان ارسال پیام و همچنین گیرنده و فرستنده آن را مشخص می کند.

در سه ماه گذشته سه حمله تروریستی در خاک انگلستان روی داده که بیش از پیش دولت این کشور را برای اعمال قوانین سختگیرانه تر در حوزه ارتباطات مسمم کرده است. دولت انگلستان سال گذشته نیز قانونی را مبنی بر اجبار شرکت ها به رمزگشایی از داده های کاربران تصویب کرد که در صورت اجرا، احتمالاً عواقب سیاسی شدیدی را در پی خواهد داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • جگوار
    جگوار | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    زحمت کشیده!!!
    خودشون تروریستها رو شاخ میکنن و خودشونم اعلام شناسایی و سرکوب تروریستها و ادعای پووووچ مبارزه با تروریزم میکنن.
    لعنت به کسانی که توی دنیا ایرانی رو تروریست جلوه میدن ولی خودشون اساااااس فتنه و ترور هستن.
    لععععنت بهشون، از آل سعود کافر گرفته تا آمریکای جانی و انگلیس فتنه و اسرائیل پسسست و خلیجیهای خائن.

    • آریا
      آریا | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

      فقط تو خوبی

      • جگوار
        جگوار | ۱۸ خرداد ۱۳۹۶

        اینو که هممممه میدونن.

مطالب پیشنهادی