ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افشای سندی دیگر دال بر حمله هکی ارتش روسیه علیه آمریکا و نقش آن در انتخابات این کشور

اخیرا یکی دیگر از اسناد متعلق به آژانس امنیت ملی آمریکا لو رفته که نشان می دهد هکرهای وابسته به واحد جاسوسی ارتش روسیه چندین روز قبل از انتخابات 2016 در آمریکا، سعی در نفوذ ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۳۰

اخیرا یکی دیگر از اسناد متعلق به آژانس امنیت ملی آمریکا لو رفته که نشان می دهد هکرهای وابسته به واحد جاسوسی ارتش روسیه چندین روز قبل از انتخابات 2016 در آمریکا، سعی در نفوذ به سیستم رای گیری این کشور را داشته اند.

طبق این اسناد که توسط نشریه The Intercept منتشر شده، در اواخر اکتبر و نوامبر سال قبل، هکرهای وابسته به اداره اصلی اطلاعات روسیه نوعی حمله فیشینگ را علیه یکی از تامین کنندگان نرم افزار رای گیری در آمریکا به نام VR Systems ترتیب داده اند و با موفقیت توانسته اند به اکانت برخی از کارکنان این شرکت نفوذ نمایند. آنها در ادامه حملات فیشینگ خود را علیه 122 مقام رسمی آمریکا که در بخش رای گیری فعالیت می کردند ترتیب دادند و سعی کردند آنها را به دانلود اسناد آلوده ورد مایکروسافت مجاب نمایند. بدافزار موجود در این اسناد به هکرها امکان می داد که به صورت کامل و در خفا کنترل کامپیوترهای این مقامات را به دست بگیرند.

در این گزارش اشاره نشده که مجموعا چه تعداد از مقامات رسمی آمریکا هدف حمله قرار گرفته اند یا اینکه آیا هکرهای روسی توانسته اند از این حملات بهره بگیرند یا خیر و در مقابل ذکر شده که هدف از آنها، دستکاری دیتابیس ثبت رای در این کشور بوده است.

سند اخیر علاوه بر اینکه محکم ترین نشانه دال بر دخالت روسیه در انتخابات آمریکا محسوب می شود، حکایت از آن دارد که هکرهای روسی احتمالا بیشتر از آنچه تصور می شد به داخل سیستم رای گیری در آمریکا نفوذ کرده اند.

یکی از مقامات رسمی سازمان جاسوسی آمریکا به این نشریه گفته، یافته های ذکر شده در سند مذکور لزوما قطعی نیستند و وی به همین خاطر نسبت به مطرح نمودن نتیجه گیری های مختلف از جانب تحلیلگران هشدار داد.

اما دیگران در دستگاه امنیت ملی آمریکا نظری غیر از این دارند.

باب دیتز که در دولت های بیل کلینتون و جرج بوش در سازمان امنیت ملی و CIA کار کرده در این باره می گوید:

این مساله اهمیت زیادی دارد. ما خیلی خوشحالیم که انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به قدری بومی سازی شده است که نمی توان یک حمله هکی موثر را روی آن انجام داد.

گفتنی است در سال 2016 میلادی، جامعه جاسوسی آمریکا تشخیص داد که شواهد فراوانی در رابطه با دخالت روسیه در انتخابات آمریکا وجود دارد و اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور مستقیما در این موضوع نقش داشته است.

علاوه بر این، گفته می شود که پوتین مشخصا تصمیم گرفته به قیمت حذف هیلاری کلینتون، به انتخاب ترامپ کمک کند.

این سند واضح ترین نشانه دال بر وقوع یک حمله سایبری محسوب می شود

اضافه نماییم که تا پیش از انتشار این گزارش، تصور می شد که روسیه در قالب یک عملیات مخفی در انتخابات آمریکا دخالت کرده است، اما سندی که به تازگی فاش شده نشان می دهد فعالیت های پوتین در این زمینه بیش از اندازه آشکار و علنی بوده اند.

دونالد ترامپ

براساس این سند، حمله هکی اخیر توسط اداره اصلی اطلاعات روسیه  انجام شده که در واحد نظامی این کشور فعالیت می کند.

Claire Finkelstein از اساتید و کارشناسان امنیت ملی دانشکده حقوق دانشگاه پنسیلوانیا در این باره می گوید:

این دیگر فعالیت های پنهانی نظیر هک ایمیل یا انتشار خبرهای ساختگی نیست و بیشتر از هر زمان دیگری به حمله سایبری شباهت دارد. این اتفاق شبیه به یک حمله نظامی است علیه منافع آمریکا.

کارشناسان حالا باور دارند که در مرحله بعدی باید منتظر واکنش ترامپ به انتشار این اسناد باشیم. رئیس جمهور آمریکا در گذشته بارها و بارها به انتقاد از افشای اطلاعات حساس و طبقه بندی شده کشورش پرداخته و اخیرا نیز به وزارت دادگستری این کشور دستور داده افرادی که دست به افشای این اطلاعات می زنند را شدیدا سرکوب نماید.

Finkelstein معتقد است که واکنش ترامپ به اسناد سازمان امنیت ملی آمریکا چشمگیر خواهد بود چراکه اگر این مداخله یا دخالت ناکام در دستگاه های حزب دمکرات آمریکا را تقبیح نکند، آنگاه انگشت اتهام به سمت خود او باز می گردد.

ترامپ در دوران انتقال قدرت و تصدی کرسی ریاست جمهوری آمریکا به خاطر آنچه نتیجه گیری با انگیزه سیاسی دال بر دخالت روسیه در انتخابات و ضربه زدن به کلینتون خواند، جامعه جاسوسی این کشور را به باد انتقاد گرفت.

او همچنین به اشتباه اظهار داشت که جیمز کلپر مدیر سابق سازمان جاسوسی آمریکا گفته است هیچ نشانه ای دال بر تبانی میان کمپین انتخاباتی اش و روسیه در دوران انتخابات وجود نداشته است.

دونالد ترامپ در سمت چپ و James Comey رئیس سابق اف بی آی در سمت راست تصویر که قرار است به زودی مقابل کمیته قضاوت سنا قسم یاد کند.

اما زمان انتشار این سند تازه نیز به نوبه خود پرسش هایی را به وجود آورده. همانطور که احتمالا می دانید سه روز دیگر قرار است James Comey رئیس سابق اف بی آی در سنای آمریکا حاضر شود و در مورد صحبت هایی که با ترامپ داشته و نظراتش پیرامون ارتباط ترامپ با روسیه به نمایندگان آن پاسخ بدهد.

همانطور که قبلا در خبرها خواندید Comey در تاریخ 9 می و درست چهار روز بعد از افشای سند مذکور اخراج شد.

به گفته بسیاری از تحلیلگران، این سند احتمالا در تصمیم ترامپ برای اخراج Comey نقش داشته است. در واقع تا پیش از این اتفاق، وی تحقیقاتی را پیرامون ارتباط ترامپ با روسیه آغاز کرده بود و بسیاری باور دارند که ترامپ با این تصمیم، مانع از ادامه تحقیقات او شده است.

افرادی نظیر Finkelstein باور دارند اینکه سندها چهار روز قبل از اخراج Comey منتشر شده اند به شدت عجیب و مشکوک است و هرکسی که آن سندها را فاش کرده حالا تلاش دارد تا با ارائه شواهد بیشتر دال بر ارتباط روسیه و ترامپ، اوضاع را به نفع Comey تغییر دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (10 مورد)
  • Mr.OMID
    Mr.OMID | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

    دیجیاتو هم از این به بعد تبلیغ داره انگار???

  • high end
    high end | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

    داداش اگه تفکر غربی بد بود چرا با دستکاری تو انتخاباتش میخواستن جلوشو بگیرن!!!
    داداش بد ترین تفکر اینه که از کسی که در انتخابات کشور دیگه ای دخالت کرده حمایت کنی !!!!!!
    بعد همون کشور رو که تو انتخاباتش دخالت کردی به خاطر دخالت تو حکومت کشور های دیگه سرزنش کنی !!!!!!
    اگه به بد بودن راهی اعتقاد داری حتی در مقابل کسی که اونو انجام میده هم نباید اون کارو انجام بدی .انجام دادن کسی دیگه اونو قانونی نمیکنه.
    من نمیدونم دخالت تو انتخابات آمریکا چه ربطی به شکست خوردن تفکر غربی داره !!!!!
    حقیقت اینه ،سعی نکن صرفا طرف یکی رو بگیری ، اگر میخوای خوب باشی وطرف حق، نمیتونی از کسی دفاع کنی چون، حق صرفا یک طرف نیست تو تو موضوعات گوناگون میتونی یکی رو حق بدونی یکیو نا حق ولی نمیتونی یکی رو سرتا پا فرشته بدونی یکی رو سرتا پا شیطان ،این تفکر هلاکت باره ،احمقانس اصلا تفکر نیست ،صرفا تقلید کورکورانس ،تفکر یعنی تو هر موضوع نظر درست رو بگی نه همیشه از یکی حمایت کنی حتی اگه دیکتاتور باشه اما زت حمایت کنه !!!!!!!نباید ازش حمایت کنی

    • high end
      high end | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

      اینایی که منفی دادن لطفا زحمت بکشن بگن کجای حرفم اشتباه بود لا اقل یادبگیرم.این که اشتباهاتمو بفهمم خیلی خوبه،این خیلی بهتره تا منفی دادن منم میتونستم منفی بدم ولی نشستم نوشتم اشکالاتشو از نظرم خودم. دوست دارم شما هم این گونه بحث کنید ،اصلا میدونید چرا فیسبوک دیسلایک نداره. مرسی

    • محمد جواد شرفی
      محمد جواد شرفی | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

      دوست عزیز من مثال زدم از جایگاه اقتصادی آمریکا که چین جاشو گرفته همون جوری که داره تو ارتش جای آمریکا رو میگیره. اتفاقا بحثم روی شخص نبود بیشتر رو نحوه حکومت جالبه که بدونید آمریکا بدهکارترین کشور دنیا هم هست همه اینا به کنار هر تمدن و حکومتی مدتی بعد از اوج رو به افول میره بدون استثنا از اول تاریخ اینجوری بوده شک نداشته باشید برای آمریکا هم این موضوع صادق هستش این نشون میده شیوه حکومت داری امپریالیسم هم چندان درست نیست آنقدری نقطه ضعف دارن که یک کشور ضعیف تر مثل روسیه بتونه اونجا دخالت بکنه

  • محمد جواد شرفی
    محمد جواد شرفی | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    ایول روسیه آخرش یکی پیدا شد در مقابل آمریکا وایساد که هیچ بلکه بهش لطمه زد
    اتفاقا چند روز پیش داشتم مطلبی رو میخوندم که تفکر غربی یه نوع تفکر محکوم به شکست و اولین کسی که به این مطلب پی برده جلال آل احمد بوده تا جایی که دکتر شریعتی گفته جلال خیلی از ماها جلوتر بوده نمونه های شکست تفکر و شیوه زندگی و حکومت غربی اینه الان جاشون رو تو اقتصاد دنیا از دست دادن و دیگه مثل قدیم اون ابهت رو ندارن. خیلی مطلب جالبی بود برا اونایی که شیفته آمریکا هستن

    • Ali kjh
      Ali kjh | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

      بله کاملا محکوم به شکست هستن و مردمشون هم سطح زندگی پایینی دارن و خیلی بدبختن غربیا!
      ما خوبیم‌! روسیه هم که دیگه عالی همه شاد و خوشحال!!
      منم خودم مرض دارم که خونه و زن نمی‌گیرم.نه که پول نداشته باشم ها!! خودم نمی‌خوام!!

  • محمدی
    محمدی | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    برام سواله روسیه برای چی تو انتخابات روسیه دخالت کرده

    • Mj Kianiapp
      Mj Kianiapp | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

      تو انتخابات آمریکا دخالت کرده، نه روسیه

    • farvardin
      farvardin | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

      خب سوال کرده .چرا اینقد دیسلایک زدین؟
      پرسیدن عیب نیست نپرسیدن عیب است?

    • H@med
      H@med | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

      چون پوتین و ترامپ از قبل دوستی نزدیکی با هم دارند و میخواست از طریق همین دوستی تحریم های اتحادیه اروپا و امریکا رو کاهش بده و در کل دموکراتها دشمنی بیشتری با روسیه دارند

مطالب پیشنهادی