ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

هوش مصنوعی در آینده مرگ بیماران را پیش بینی می کند

ربات ها در آینده و در صنعت پزشکی کمک های شایانی را به بشریت خواهند کرد و این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست. اخیراً هم تیمی تحقیقاتی از دانشگاه ادلاید موفق به توسعه سیستم ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۱:۰۰

ربات ها در آینده و در صنعت پزشکی کمک های شایانی را به بشریت خواهند کرد و این موضوع بر هیچ کس پوشیده نیست. اخیراً هم تیمی تحقیقاتی از دانشگاه ادلاید موفق به توسعه سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی شده اند که می تواند زنده ماندن و یا مرگ بیماران را پیش بینی کند.

بر همین اساس دکتر «لوک اوکدن-رینر»، نویسنده نخست مقاله استخراج شده از نتایج به دست آمده عنوان کرد که «آینده یک بیمار می تواند به پزشکان کمک کند تا درمان های به خصوص برای آن بیمار را پیش بگیرند. این سیستم با کمک داده های گسترده و الگوهای تشخیصی موشکافانه می تواند پیامدهای پزشکی یک بیماری را به گونه ای تخمین بزند که پزشکان قادر به انجام آن نخواهند بود.»

الگوریتم های توسعه یافته موفق شده اند تاکنون با دقت 69 درصدی، مرگ بیماران را تخمین زنند

گفتنی است برای این منظور سیستم طوری آموزش دیده تا بیش از 16000 تصویر را مورد آنالیز قرار داده و در آنها علائم و نشانه هایی از بیماری را جستجو کند. شاید لازم به اشاره نباشد اما مسلماً ماشین ها قادر خواهند بود تا فرآیند تشخیصی را به سرعت به سرانجام رسانند؛ مسئله ای که ممکن است برای یک پزشک متخصص مدت زمان بیشتری به طول انجامیده و نیاز به انجام آزمایشات گوناگون باشد.

باید گفت که هدف تیم تحقیقاتی مورد اشاره، تنها توسعه یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی برای تشخیص یک بیماری خاص نیست بلکه آنها درصدد هستند تا الگوریتم هایی اساسی و پایه ای را برای تعیین وضعیت کلی سلامتی افراد توسعه دهند و از این رو برای ارتقای سیستم های تشخیصی آینده خود از اسکن های بیشتری بهره خواهند برد.

ناگفته نماند سیستم مذکور در آزمایشات به عمل آمده موفق شده تا با استفاده از الگوریتم های یادگیری عمیق و با آنالیز سی تی اسکن های 48 بیمار، مرگ آنها در پنج سال آینده را با دقتی 69 درصدی تخمین زند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی