ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کیفیت صدای اسپیکر هوشمند هوم پاد تحسین بر انگیز است [تماشا کنید]

همانطور که در دیجیاتو خواندید، روز گذشته اپل در کنفرانس توسعه دهندگان خود از اسپیکر هوشمند «HomePod» رونمایی کرد. همچنین کمپانی مذکور در حاشیه کنفرانس، پیش نمایش کنترل شده ای از قابلیت های محصول جدید ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

همانطور که در دیجیاتو خواندید، روز گذشته اپل در کنفرانس توسعه دهندگان خود از اسپیکر هوشمند «HomePod» رونمایی کرد. همچنین کمپانی مذکور در حاشیه کنفرانس، پیش نمایش کنترل شده ای از قابلیت های محصول جدید خود را نیز به حاضران ارائه داد.

البته نمونه موجود هنوز توانایی پشتیبانی از سیری را نداشت و فقط قطعه های موسیقی پیش فرضی که اپل انتخاب کرده بود را پخش می کرد؛ اما با این حال، کیفیت صدای فوق العاده هوم پاد هم به تنهایی و هم به صورت استریو (دو تایی) بسیار تحسین بر انگیز بود.

توانایی اسپیکر اپل در پر کردن فضا با صدای موسیقی یکی از اصلی ترین ویژگی های آن است که به دلیل خروجی بِیس قدرتمند هوم پاد امکان پذیر می شود. هرچند این محصول نمی تواند به عنوان یک ساب ووفر مستقل عمل کند، اما در مقایسه با سایر اسپیکرهای هوشمند بازار مانند اکو و گوگل هوم، عملکرد بهتری را در زمینه «Bass» از خود نشان می دهد.

هوم پاد با استفاده از 7 توویتر مجزا، موسیقی را با کیفیت بالا پخش می کند

در حین پخش موسیقی از اسپیکرهای هوشمند، اپل تصریح کرد قرار نیست هوم پاد با استفاده از حقه هایی مانند تولید صدای استریوی مصنوعی کیفیت شنیداری کاربران را ارتقا دهد بلکه، هفت «توویتر» موجود در محصول مورد بحث عمل جداسازی بخش های مختلف موسیقی را برای رسیدن به این هدف انجام خواهند داد. در واقع شرکت مورد بحث صداهایی مانند نواخت پیانو در پس زمینه را از صدای خواننده متمایز دانسته و به صورت جداگانه از هم پخش خواهد کرد.

اپل مدعی است هوم پاد می تواند با استفاده از میکروفون های خود، ابعاد محیط را تشخیص داده و صدای اصلی موسیقی (خواننده) را در مرکز اتاق پخش کرده و صداهای فرعی و پس زمینه را به سمت دیوارها ارسال کند.

البته چنین ویژگی منحصر به فردی چندان هم دور از انتظار نبود چرا که خود شرکت سازنده نیز، اسپیکر مذکور را در وهله اول یک ابزار پخش موسیقی دانسته و قابلیت پشتیبانی از دستیار هوشمند را در مراتب بعدی قرار داده است.

در ادامه پیش نمایش، اپل دو عدد هوم پاد را به صورت یکپارچه و استریو به کار گرفت که کیفیت خروجی را در یک کلام، دو برابر کرد. هرچند شاید خرید دو دستگاه اسپیکر هوشمند و استفاده از آنها در سینمای خانگی، چندان منطقی به نظر نرسد اما مطمئناً برخی از علاقه مندان و طرفداران اپل و «Air Play»، از همین حالا برای خرید یک جفت هوم پاد برنامه ریزی کرده اند.

کیفیت صدای هوم پاد نسبت به سونوس 3 و آمازون اکو، یک سر و گردن بالاتر است

مرحله بعد، مقایسه اسپیکر هوشمند اپل با رقبا بود که در این تست، «Amazon Echo» و «Sonos 3» حضور داشتند. هوم پاد اپل با اختلاف خروجی بهتری نسبت به رقیبان خود داشت اما اگر بخواهیم عادلانه قضاوت کنیم، اسپیکر اِکو موسیقی خود را از طریق بلوتوث (در مقایسه با کابل مستقیم برای هوم پاد) دریافت می کرد و سونوس 3 نیز به احتمال زیاد از تنظیمات بهینه «Sonos’ TruePlay» برای پخش موسیقی در فضای بسته بی بهره بود.

در نهایت یکی از جالبترین ویژگی های اسپیکر مورد بحث، نمایش دکمه های - و + در بالا و قسمت مربوط به سیری بود که به کاربر اجازه می دهد بدون نیاز به سیری یا دکمه های تنظیم ولوم روی بدنه آیفون، حجم صدای خروجی هوم پاد را تنظیم کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • amir
    amir | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    عالیه این ویدیو جواب اونایی بود ک قبل مقایسه میگفتن فلان چیز بهتره

  • jamalifar
    jamalifar | ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

    اپل همیشه تکه...
    مشخصه که یک سر و گردن بالاتر باشه....
    چیز جدیدی نبود

مطالب پیشنهادی