ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این دو آیفون از iOS 11 پشتیبانی نمی کنند

نسخه یازدهم از iOS، سیستم عاملی است که اپل آن را فقط برای دستگاه های ۶۴ بیتی خود توسعه داده و اگر آیفون 5 یا 5C دارید، باید قید استفاده از سیستم عامل جدید و ...

امیر مستکین
نوشته شده توسط امیر مستکین | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۰:۰۰

نسخه یازدهم از iOS، سیستم عاملی است که اپل آن را فقط برای دستگاه های ۶۴ بیتی خود توسعه داده و اگر آیفون 5 یا 5C دارید، باید قید استفاده از سیستم عامل جدید و تمام قابلیت های تازه اش را بزنید. در واقع برای این دو موبایل، نسخه دهم از سیستم عامل iOS آخرین نسخه خواهد بود.

iOS 11 اگرچه ظاهری تازه و یک اپ استور باز طراحی شده دارد ولی میانه اش با دستگاه ها و اپ های ۳۲ بیتی جالب نیست. در سال های اخیر آیفون و آیپدهای اپل از پردازنده های ۶۴ بیتی استفاده کرده اند که اجازه اجرا شدن اپ ها با سرعت بیشتر را به کاربر داده است. حالا، قدیمی ترین موبایل و تبلت اپل که از iOS 11 پشتیبانی می کنند، نسل اول از آیپد ایر (۲۰۱۳) و آیفون 5s هستند؛ آیفون 5s از چیپست A7 بهره می برد که مجهز به اولین پردازنده ۶۴ بیتی در دنیای موبایل بود.

پایانی برای آیفون پلاستیکی!

همانگونه که ذکر شد، آپدیت iOS 11 به آیفون 5 و 5C و همچنین آیپد ۴ نمی رسد ولی جدا از قابلیت های جدید، نکته ای مهم تر هم وجود دارد و آن دریافت نکردن به روز رسانی های امنیتی است و در صورتی که شخص یا گروهی بتواند راهی برای هک کردن این دو موبایل قدیمی پیدا کند، این دستگاه ها برای همیشه نا امن باقی می مانند و اپل دست به آپدیت آنها و رفع باگ نمی زند.

از سوی دیگر هنوز هم تعدادی از اپ ها و بازی های موجود در اپ استور، ۳۲ بیتی هستند که تمام آنها هم در iOS 11 قابل استفاده نخواهند بود و توسعه دهنده اپلیکیشن ها باید اپ خود را به روز رسانی و از دستورالعمل های جدید اپل استفاده کند تا در نهایت شما بتوانید آن را روی آیفون یا آیپدی که مجهز به iOS 11 کرده اید، نصب نمایید.

iOS 11 احتمالاً در ماه پایانی تابستان امسال در قالب یک به روز رسانی رایگان به دست تمام کاربرانی آیفون 5s (و مدل های جدیدتر) و آیپد ایر (و مدل های جدیدتر) خواهد رسید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Xaniar Asadi
    Xaniar Asadi | ۶ مهر ۱۳۹۶

    سلام من الان روي گوشيم كه 5sنسخه ١١نصب كردم كه از خوده آپديت سافت وارد گرفتم!
    خواستم ببينم مشكلي هست؟

  • Masoud Ghanbari
    Masoud Ghanbari | ۱۸ خرداد ۱۳۹۶

    هه اين سمت راستى كه عكس آيفون 5s نه آيفون 5

  • حمید
    حمید | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

    اقای نویسنده ایپد های مینی رو جا انداختی

مطالب پیشنهادی