ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نگاهی به شایعات E3 2017؛ بزرگ ترین گردهمایی صنعت بازی

نمایشگاه E3 2016 و اتفاقات صنعت بازی طی یک سال گذشته، به قدری اعجاب آور بوده اند که صبر برای E3 2017 سخت شده است؛ اما خوشبختانه تنها چند روز تا برگزاری بیست و سومین ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۳:۰۰

نمایشگاه E3 2016 و اتفاقات صنعت بازی طی یک سال گذشته، به قدری اعجاب آور بوده اند که صبر برای E3 2017 سخت شده است؛ اما خوشبختانه تنها چند روز تا برگزاری بیست و سومین دوره از این گردهمایی بزرگ باقی مانده و هیجان برای سورپرایزهایی که سونی، مایکروسافت، یوبیسافت، الکترونیک آرتز و سایر فعالان این صنعت برایمان تدارک دیده اند به اوج خود رسیده است.

طی یک سال گذشته، کمپانی سونی سه سخت افزار پلی استیشن 4 پرو، پلی استیشن 4 اسلیم و هدست پلی استیشن وی آر را روانه بازار کرد، نینتندو با کنسول هیبریدی سوییچ چشم جهانیان را به خود دوخت، مایکروسافت از جزییات سخت افزاری اسکورپیو پرده برداشت و وعده معرفی کامل را در E3 داد؛ و همه این ها تنها در حوزه سخت افزار بودند.

حالا که سخت افزارهای بیشتری در بازار وجود دارد، علی رغم دشواری انتخاب میان آنها برای مشتریان، می توانیم منتظر نرم افزارهای بیشتر و بهتری باشیم؛ نرم افزارهایی با کیفیت 4K روی پلی استیشن 4 پرو و اکس باکس اسکورپیو، نرم افزارهایی که دسترسی همیشگی به آنها با سوییچ تضمین می شود و نرم افزارهایی که به کمک واقعیت مجازی، ما را در جهان هایی حیرت آور غرق خواهند کرد.

تا به این لحظه نمی دانیم کمپانی های مختلف چه برنامه ای برای E3 2017 چیده اند؛ اما طبیعی است که گوشمان با شایعات پر شده باشد. بیایید نگاهی به این شایعات بیندازیم و برای کنفرانس هایی نفس گیر آماده شویم.

اساسینز کرید، اوه اساسینز کرید

بعد از عرضه بازی Assassin's Creed: Syndicate، بالاخره یوبیسافت تصمیم گرفت به این فرنچایز از نفس افتاده استراحت داده و از خیر عرضه نسخه ای دیگر در سال 2016 بگذرد؛ دیگر وقتش بود. حالا اساسینز کرید جدید و متفاوتی در دست توسعه است که به گفته کمپانی ناشر فرانسوی، طی سال مالی جاری روانه بازار می شود؛ یعنی تا پیش از فروردین سال 97.

مهم ترین انتظاری که از یوبیسافت داریم، رونمایی رسمی و کامل از نسخه بعدی اساسینز کرید است که ظاهراً با نام Assassin's Creed: Origins شناخته می شود و نام گذاری آن قطعاً ارتباطی به بازگشت این سری بازی به «ریشه ها» نیز دارد. خوشبختانه چیزی که درباره اساسسینز کرید بعدی به فراوانی در دسترس قرار گرفته، اطلاعات و تصاویر افشا شده است. تا به این لحظه می دانیم شخصیت اصلی Ba Yek نام دارد و اتفاقات داستان در مصر دنبال می شوند، ضمناً جهان بازی هم قرار است از اسکایریم بزرگ تر باشد. دیگر چه می خواهیم؟

بتسدا با دستی پر می آید؟

بتسدا طی دو E3 گذشته، تقریباً هر فرنچایز مهمی که داشت را معرفی و بسیاری از آنها را روانه بازار کرد؛ فال آوت، دووم، کواک و دیسآنرد 2 تنها بخشی از این بازی ها بودند. حالا وقت آن رسیده تا بتسدا به سراغ فرنچایزهای دیگری که چند سالی است خبری از آنها نشنیده ایم برود.

یکی از بازی هایی که شایعات آن طی یک سال اخیر بارها به گوش رسیده، نسخه بعدی Wolfenstein است که ظاهراً با پسوند The New Colossus شناخته می شود. از یک سو برایان بلوم، صداگذار شخصیت B.J Blazkowicz مدت ها پیش تایید کرد که نسخه بعدی ولفنشتاین در دست توسعه است و از طرف دیگر بتسدا طی کنفرانس E3 2016، تصویری را برای یک لحظه به نمایش درآورد که لاین آپ عناوینش در آن درج شده بود. و حدس بزنید جریان چه بود؟ نام The New Colossus هم در بین سایر عناوین به چشم می خورد.

یکی دیگر از شایعات داغ چند وقت اخیر هم مربوط به دنباله بازی Evil Within است که توسط شینجی میکامی، سازنده اصلی سری رزیدنت اویل ساخته شد. گفتنی است خبرهای مربوط به این بازی از جایی آغاز شد که بتسدا در دعوت نامه E3 خود، بخشی از تصویر را به The Evil Within اختصاص داد.

نینتندو Smash Bros را به سوییچ می آورد

نینتندو تا به این لحظه به موفقیت های مهمی با کنسول سوییچ دست پیدا کرده، اما سبد بازی های سوییچ هنوز بسیار خالی به نظر می رسد. با نزدیک شدن به E3، هنوز مطمئن نیستیم پشتیبانی شخص ثالث از سوییچ چگونه خواهد بود؛ هرچند که الکترونیک آرتز، یوبیسافت و اکتیویژن برنامه های کاملی برای پشتیبانی از کنسول جدید نینتندو ارائه کرده اند. کمپانی نینتندو شاید با Wii U ناکامی بزرگی را تجربه کرد، اما این کنسول به لیست بلندبالایی از عناوین انحصاری دسترسی داشت که همگی از پتانسیل پورت شدن روی سوییچ برخوردار هستند.

یکی از بازی هایی که احتمالاً در جریان کنفرانس E3 2017 معرفی خواهد شد، نسخه جدید Super Smash Bros است که در صورت تمرکز روی قابلیت های آنلاین و رقابتی، قطعاً به موفقیت خوبی روی سوییچ دست می یابد؛ درست مانند زلدا و ماریو کارت 8. ضمناً نینتندو می خواهد هرطور که شده وارد حوزه مسابقات الکترونیکی شود و Smash Bros برای سوییچ می تواند به این هدف کمک کند.

گفتنی است که قبل از این هم از احتمال عرضه «ماریو سان شاین» و «ماریو گلکسی» صحبت هایی به گوش رسیده بود. این بازی ها چه ریمستر نسخه های پیشین باشند و چه نسخه هایی کاملاً جدید، مطمئناً مورد استقبال مان قرار می گیرند؛ هرچه نباشد سان شاین و گلکسی از بهترین ماریوهایی هستند که تا امروز جهان به خود دیده است.

هدست واقعیت ترکیبی برای اکس باکس اسکورپیو

از زمان عرضه هدست واقعیت مجازی پلی استیشن طی پاییز گذشته، سونی موفق به فروش بیش از 1 میلیون واحد از آن شده است. در همین حال، سونی از هدست خود برای افزایش فروش پلی استیشن 4 پرو هم استفاده کرده که کیفیت تصویر به مراتب بالاتری نسبت به پلی استیشن 4 استاندارد در بازی های واقعیت مجازی به ارمغان می آورد.

مایکروسافت که همین حالا از چند هدست واقعیت ترکیبی برای پلتفرم ویندوز 10 رونمایی کرده، این فرصت را دارد تا با اسکورپیو چشم اکس باکس گیمرها را هم به واقعیت ترکیبی روشن کند. شاید واقعیت مجازی هنوز در ابتدای راه باشد، اما اگر مایکروسافت از این فرصت برای افزایش فروش اسکورپیو استفاده نکند، نمی توانیم قول بدهیم که به سرنوشتی مشابه اکس باکس وان دچار نشود.

هیلو 6 در دست توسعه است و روی ویندوز 10 عرضه می شود

اگر از منظر ریاضی به ماجرا نگاه کنیم، تمام نسخه های جدید هیلو به صورت میانگین هر سه سال یکبار روانه بازار و معمولاً یک سال قبل از عرضه هم معرفی شده اند. هیلو 5 طی سال 2015 به بازار آمد و حالا سال 2017 است. در ساده ترین حالت، مایکروسافت باید امسال از هیلو 6 رونمایی کند و وعده دسترسی به جدیدترین ماجراجویی مستر چیف روی سه پلتفرم اکس باکس وان، اسکورپیو و ویندوز 10 را بدهد.

Beyond Good and Evil هنوز زنده است!

حالا که سونی بازی The Last Guardian را عرضه کرده، احتمالاً نوبت به Beyond Good and Evil 2 رسیده تا هر سال در نمایشگاه E3 «زنده بودنش» تایید شود. بنابراین بیایید پیش بینی نمایش یک تریلر یا مشخص شدن تاریخ عرضه را فراموش کنیم؛ ضمناً میشل آنسل، کارگردان بازی هم گفته که این بازی حضوری رسمی در نمایشگاه امسال نخواهد داشت.

صرفاً می توان حدس زد که ایو گیمو، مدیرعامل یوبیسافت در جریان یک مصاحبه، زنده بودن Beyonnd Good and Evil 2 را تایید می کند، می گوید که از دیدن بازی بسیار هیجان زده شده و در زمان مناسب، بازی را به ما هم نشان خواهد داد.

باز هم یک کنسول دیگر از سونی؟

این شایعه، یکی از آن شایعاتی است که واقعاً باورش برایمان سخت است. دو ماه پیش وب سایت وال استریت ژورنال به نقل از تحلیلگری به نام دامیان تانگ نوشت که احتمالاً لازم نیست زمان زیادی برای سخت افزار نسل بعدی پلی استیشن منتظر بمانیم و کنسول جدید ژاپنی ها طی نیمه دوم 2018 عرضه می شود. بدیهی است که پیش بینی های تحلیلگران همیشه درست از آب در نمی آید، اما ناگفته نماند که دامیان تانگ همان تحلیلگری است که عرضه پلی استیشن 4 پرو و اسلیم را پیش بینی کرده بود.

بخواهیم روراست باشیم، اگر چنین خبری در جریان کنفرانس E3 2017 سونی تایید شود دیگر نمی دانیم باید چه واکنشی نشان بدهیم. صنعت بازی دارد به کجا می رود؟ یعنی تا یک سال دیگر باید منتظر باشیم که خانواده کنسول های اکس باکس و پلی استیشن به ترتیب سه و چهار عضو داشته باشند؟ دوران سخت و پر هزینه ای برای گیمر بودن است.

SNES Classic Edition

سال 2016، نینتندو کنسول NES Classic را به بازار عرضه کرد و حالا بنابر گزارش های مختلف، برای عرضه عرضه مدلی مشابه از کنسول کلاسیک SNES آماده می شود. اگر این مدل هم مسیر NES Classic را دنبال کند، احتمالاً از نظر طراحی کاملاً به SNES شباهت دارد اما به مراتب کوچک تر خواهد بود و همراه با چند ده بازی به دست مشتریان می رسد.

فقط باید امیدوار باشیم که نینتندو به بازخورد طرفدارانش گوش داده باشد و ضمن تهیه سیمی بلندتر برای کنترلرها، واحدهای بیشتری از این سخت افزار را تولید کند تا بعد از دو روز، قحطی SNES Classic در جهان نیفتد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • یوحنا
    یوحنا | ۱۸ خرداد ۱۳۹۶

    حیف راک استار گند زد به هیجان مون من بیشترین امید و هیجانم رد دد ۲ بود که رفت تا سال بعد حالا خدا کنه تریلر محشری ازش بده بیرون

  • 2000
    2000 | ۱۸ خرداد ۱۳۹۶

    یکی از دوستام mini nes داره

  • high end
    high end | ۱۸ خرداد ۱۳۹۶

    اون عکسی که ماریو و مگامن کنارهم بودن یکی بیشتر ازش بگه ،من مگامن میخواااااام.

  • roman
    roman | ۱۸ خرداد ۱۳۹۶

    مگامن???????

مطالب پیشنهادی