ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گزارش اُپن سیگنال از وضعیت 4G در دنیا؛ متوسط سرعت در ایران 10.24 مگابیت بر ثانیه

اوپن سیگنال شرکتی است که در زمینه نقشه نگاری پوشش ارتباط وایرلس فعالیت می کند و در تهیه گزارشات خود پیرامون کیفیت ارتباطات بیسیم در کشورهای مختلف از دیتای ارائه شده توسط کاربران شرکت های ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۲:۰۰

اوپن سیگنال شرکتی است که در زمینه نقشه نگاری پوشش ارتباط وایرلس فعالیت می کند و در تهیه گزارشات خود پیرامون کیفیت ارتباطات بیسیم در کشورهای مختلف از دیتای ارائه شده توسط کاربران شرکت های ارائه دهنده خدمات بهره می گیرد.

این شرکت چندی قبل تازه ترین گزارش خود در رابطه با وضعیت اینترنت موبایل در دنیا را منتشر کرده که در ادامه چکیده ای از این گزارش را با شما در میان می گذاریم.

افزایش دسترسی به LTE

در بررسی هایی که اوپن سیگنال روی میزان تناوب دسترسی مشترکان یک کشور به سیگنال LTE انجام داده، دریافته که دسترسی به 4G در حال بهبود است. گفته شده در برخی کشورهای شرق آسیا سیگنال 4G مانند 2G و 3G قابل دسترس است و در بخش کثیری از کشورهای نیز دسترسی به ارتباط LTE در 60 درصد از موارد میسر بوده است.

حالا در 15 کشور دنیا سرعت دانلود از مرز 30 مگابیت بر ثانیه گذشته است و از آن طرف همزمان با بهره برداری از شبکه های LTE کم ظرفیت در اقصی نفاط دنیا، متوسط سرعت جهانی این نوع ارتباط کاهش داشته است.

5 کشور پرسرعت دنیا

علیرغم کاهشی که در بالا به آن اشاره شد اما، سریع ترین شبکه های 4G LTE دنیا همچنان از نظر سرعت روندی صعودی را پشت سر می گذارند و در این میان، برخی اپراتورها و کشورها پوششی با سرعت 50 مگابیت بر ثانیه دارند.

در اینجا باید اشاره کنیم کشورهایی که زودتر از بقیه به استفاده از این نوع ارتباط روی آورده اند همچنان صدرنشین جدول هستند. در این میان می توان به نام هایی نظیر سنگاپور، کره جنوبی، استرالیا، نروژ و هلند اشاره کرد که همگی بعد از سال ها توسعه و بهینه سازی شبکه های خود به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کرده اند.

از نظر ایجاد سریع ترین شبکه های 4G باید بگوییم که هم اکنون کشورهای سنگاپور، کره جنوبی، مجارستان، نروژ و هلند به ترتیب با سرعت های 45.62، 43.46، 42.61، 41.36 و 38.36 مگابیت بر ثانیه جایگاه های اول تا پنجم جدول را در اختیار دارند.

در میان کشورهای توسعه یافته دنیا، آمریکا شاید بدترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشته

اما در میان کشورهای توسعه یافته دنیا، آمریکا شاید بدترین عملکرد را از خود به نمایش گذاشته و سرعتی برابر با تنها 15 مگابیت بر ثانیه را در داخل قلمرو خود برای کاربرانش فراهم نموده.

در مورد اروپا باید بگوییم که کمینه و بیشینه سرعت ارتباط 4G در قلمرو آن به ترتیب 25 و 40 مگابیت بر ثانیه است.

کشورهای دارای بهترین پوشش

یک شبکه سریع در صورتی که مشتریان نتوانند به ارتباطی پایدار در آن دست پیدا کنند، ابدا کارایی نخواهد داشت. لذا پوشش دهی شبکه های 4G نیز درست به اندازه سرعت آنها اهمیت دارد.

پنج کشور برتر دنیا از نظر میزان پوشش دهی شبکه با استناد به گزارش اوپن سیگنال عبارتند از، کره جنوبی (96.4 درصد)، ژاپن (93.5 درصد)، آمریکا (86.5 درصد)، هنگ کنگ (86.4 درصد) و هلند (86.1 درصد).

گفتنی است شمار دیگری از کشورها شامل تایوان، فنلاند، سنگاپور، استونی و کانادا نیز سطح پوشش دهی شبکه های 4G خود را به بیش از 80 درصد رسانده اند که خبر بسیار خوبی است.

هند توانسته در دو سال اخیر سطح پوشش دهی شبکه خود را به 81.6 درصد برساند

هند نیز از جمله کشورهایی است که گرچه از نظر سرعت جایگاه بالایی در این جداول ندارد اما توانسته در دو سال اخیر سطح پوشش دهی شبکه خود را به 81.6 درصد برساند.

در اروپا اما، کشورهایی که در بخش های مرکزی قاره سبز قرار دارند شامل فرانسه و آلمان در زمره بدترین ها هستند و میزان پوشش دهی شبکه 4G در آنها کمتر از 59 درصد گزارش شده.

بعد از این دو لهستان قرار دارد که توانسته رقم 63 درصدی را برای خود ثبت کند و انگلستان و یونان نیز هر دو 66 درصد از خاک خود را تحت پوشش این شبکه قرا داده اند. کرواسی و اسپانیا نیز دو کشور در بخش شمال اروپا هستند که توانسته اند اندکی بهتر عمل کنند و سطح پوشش دهی خود را به 72 درصد برسانند.

دسترسی جهانی به ارتباط 4G

چارتی که در ادامه مشاهده خواهید کرد نشان می دهد که شبکه های 4G تا چه اندازه به صورت مستمر در اختیار کاربران هر کشور قرار داشته اند. لازم است توضیح دهیم که در این نمودار، به جای اندازه گیری میزان پوشش جغرافیایی 4G، اپن سیگنال زمانی را اندازه گرفته که در آن کاربران کشورهای مختلف به یک شبکه خاص دسترسی دارند.

همانطور که در جدول مشاهده می کنید میزان دسترسی شهروندان ایرانی به این نوع ارتباط برابر با 56.82 درصد گزارش شده است.

سرعت جهانی شبکه 4G

در این جدول متوسط سرعت دانلودی را مشاهده می کنید که هر کاربر در کشورهای مختلف دنیا با استفاده از ارتباط 4G تجربه کرده است.

متوسط سرعت ارتباط 4G در کشورمان نیز طبق گزارش اپن سیگنال برابر با 10.24 مگابیت بر ثانیه اعلام شده.

تصویر جهانی

تمامی کشورهایی که در این گزارش به آنها پرداخته شده است را می توانید در این نقشه مشاهده نمایید. لازم است توضیح دهیم که هرچه ارتباط 4G دراین کشورها بهتر بوده، رنگ اختصاص یافته به آنها نیز تیره تر به تصویر کشیده شده است.

4G در مقایسه با وای فای

طبق گزارش اپن سیگنال در سال جاری هم ارتباط LTE و هم وای فای به خاطر بیشتر شدن جمعیت استفاده کنندگان از آنها با کاهش نسبی سرعت روبرو بوده اند.

از سوی دیگر باید اشاره کنیم وقتی حرف از دسترسی به  4G LTE به میان می آید، صنعت جهانی کمترین یکپارچگی را دارد. برای نمونه شرق آسیا هم از نظر سرعت و هم دسترسی پیشتاز است در حالی که در سایر نواحی دنیا اینگونه نیست و مناطقی که جمعیت کمتری دارند معمولا با سرعت پایین ارتباط روبرو هستند و با تناوب کمتری می توانند از این شبکه استفاده نمایند.

روی هم رفته اما، گزارش اپن سیگنال حاکی از افزایش کلی و مستمر در دسترسی به سیگنال های LTE طی شش ماه اخیر است و حالا بالغ بر 16 کشور آستانه 80 درصدی را از این لحاظ پشت سر گذاشته اند. علاوه بر این، اکنون سرعت LTE در 15 کشور دنیا مرز 30 مگابیت بر ثانیه را پشت سر گذاشته و به طور کلی، شرق آسیا و اروپا با ارائه سرعت های بالاتر صدرنشین جدول جهانی هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (28 مورد)
  • far had barahuee
    far had barahuee | ۲۰ خرداد ۱۳۹۶

    ما روستامون از شهرمون 5کیلومتر فاصله داره مرکز استان هم هستیم ولی همون جی پی ارس هم نمیاد اونجا ?

  • aliazizi1367
    aliazizi1367 | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

    همراه اول تو شهر یاسوج سرعت دانلود ۹۰ مِگ میزنه آپلود ۳۶ مِگ
    اینترنت خونه هم مخابرات گرفتم + شبانه رایگان (بدون کاهش سرعت در ساعات رایگان) تقریباً ۳۰ ماه میشه استفاده میکنم سرعت من هر چی خط راه بده میره
    نویز و سرعت و ... در عکس

  • علی گلکسی
    علی گلکسی | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

    یه سوال این سرعت نتو چه طوری حساب میکنید من که رو ۴جی با همراه اول حد اکثر ۲ مگ ثبت کردم

  • Amirfani0
    Amirfani0 | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

    سرعت خوبه ولی چه فایده وقتی گرون با حجم کمه ؟ تازگی ها هم همراه اول که بسته ی نامحدود شبانه داشت از هزار رسوندش به 2500.

  • Ali
    Ali | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

    اقا میگن انفجار های امروزو سامی به عهده گرفته....

    راسته??

    • 7.62mm
      7.62mm | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

      آقا علی گل
      شوخی با همچین واقعه دردناکی اصلا جالب نیست

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی