ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسپیس اکس ویدیویی از یازدهمین فرود موفقیت آمیز فالکون 9 منتشر کرد [تماشا کنید]

اسپیس اکس در اوایل هفته جاری موفق شد تا برای یازدهمین بار یک موشک فالکون 9 را با موفقیت به زمین بازگرداند. این کمپانی هم اکنون ویدیویی را از فرود راکت خود در یوتوب منتشر ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۱۵

اسپیس اکس در اوایل هفته جاری موفق شد تا برای یازدهمین بار یک موشک فالکون 9 را با موفقیت به زمین بازگرداند. این کمپانی هم اکنون ویدیویی را از فرود راکت خود در یوتوب منتشر کرده که لحظه مذکور را به تصویر کشیده است.

گفتنی است ویدیوی مورد اشاره با رزولوشن بالای 4K و جزئیات بسیار بالایی لحظه نشست فالکون 9 روی زمین را نشان می دهد و احتمالاً توسط یک پهپاد یا یک هلیکوپتر نزدیک به محل ضبط شده است. این پنجمین باری است که یک موشک فالکون 9 روی سطح زمین فرود می آید و پیشتر هم اسپیس اکس موفق شده بود تا آن را روی سکوهایی شناور در دریا بنشاند.

همانطور که مشاهده می کنید در مرکز محل فرود فالکون 9 و روی زمین، یک حرف X توسط رنگی با قابلیت بازتاب امواج رادیویی کشیده شده که به گفته ایلان ماسک به رادار برای تشخیص دقیق تر محل نشست کمک می کند.

لازم به ذکر است فالکون 9 مورد اشاره پیش از فرود خود روی زمین، مأموریت انتقال کپسول محموله Dragon به ایستگاه بین المللی فضایی را هم با موفقیت سپری کرده بود. باید گفت که محموله مذکور برای اسپیس اکس از درجه اهمیت بالایی برخوردار بود چرا که برای نخستین مرتبه یک کمپانی خصوصی توانسته وسیله نقلیه ای را برای دومین بار به مدار زمین بفرستد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی