ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تجربه رانندگی با مینی بوس مکسوس V80؛ محصولی از بهمن دیزل

در حاشیه سفر به منطقه زیبای طالقان در راستای تست و بررسی وانت کاپرا 2، فرصتی دست داد تا محصولی دیگر از گروه بهمن در ژانر ون های بزرگ یا مینی بوس ها نیز توسط ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۶:۳۰

در حاشیه سفر به منطقه زیبای طالقان در راستای تست و بررسی وانت کاپرا 2، فرصتی دست داد تا محصولی دیگر از گروه بهمن در ژانر ون های بزرگ یا مینی بوس ها نیز توسط خبرنگاران مورد بررسی قرار گیرد.

همانطور که می دانید بازار ون و مینی بوس در کشورمان چندان پر رونق نیست و علیرغم کاربردی بودن این کلاس از خودروها، تاکنون تمایل چندانی توسط خودروسازان داخلی برای عرضه خودروهای ون وجود نداشته است.

این درحالیست که در مسیرهای شلوغ و پرترافیک تهران، ون های تاکسی جای خود را در حمل و نقل عمومی باز کرده اند و از سوی دیگر با توجه به قدمت مینی بوس های مورد استفاده در کلان شهر ها و آلایندگی بالای آن ها، لزوم جایگزینی این دست خودروها با نسل تازه ون های بزرگ و مینی بوس ها کاملا احساس می شود.

مینی بوس مکسوس V80 در سال‌های 2004 تا 2009 میلادی برای اولین‌ بار در کشور انگلستان تولید شد، سپس تولید در سال 2011 با مشارکت لیلاند و سایک موتوردر کشور چین ادامه یافت.

بهمن دیزل با توجه به سابقه و تجربه کافی در زمینه تولید و عرضه مینی بوس در کشور، در سال 1393 با مطالعه و بررسی این مدل، اقدام به عرضه آن کرد.

این محصول توسط سایک موتور به استرالیا، نیوزلند، اروپا، آسیا و آفریقا صادر می‌شود و از مشخصات فنی این مینی بوس می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد.

پیشرانه VM ایتالیا 2.5 لیتری مجهز به توربوشارژر آن قادر به تولید 135 اسب بخار نیروست. همچنین مکسوس V80 دارای 15+1 ظرفیت برای سرنشین بوده که با ارتفاع مناسب کابین فضای نسبتا مناسبی را فراهم آورده است.

نکته قابل توجه که در طول سفر متوجه آن شدیم، سیستم تعلیق نسبتا خشک این مینی بوس بود که نشان می داد استفاده از آن برای مسیرهای با کیفیت آسفالت خوب مناسب تر است.

همچنین کمبود فضا میان ردیف صندلی ها یکی دیگر از مشکلاتی است که در سفرهای بلندمدت خستگی را برای سرنشینان به همراه دارد، شاید اگر کمی از ظرفیت کاسته می‌شد و به فضای میان صندلی ها اضافه می شد، راحتی بیشتری برای سرنشینان بوجود می آمد.

اما نکته مثبتی که باید به آن اشاره شود، کولر بسیار قوی این مینی بوس است که باتوجه به مسیر کوهستانی و سربالایی های تندی که از آن عبور کردیم، به خوبی عمل کرد و اختلالی در روند پیشرانه بوجود نمی آورد.

همچینن تسلط خوب راننده بر ابعاد و زوایای این خودرو تنومند، هندلینگ خوب، ضرایب دنده مناسب و ترمز های کار آمد از جمله دیگر مشخصاتی بود که مکسوس را به گزینه ای فراتر از یک خودرو حمل و نقل عمومی کسالت بار تبدیل می کرد.

گفتنی است که خودرو مورد آزمایش با کارکرد بیش از 50 هزار کیلومتر از کیفیت ساخت مناسب برخوردار بود و به نظر می رسید که از نظر فنی نیز مشکلی با کیفیت نه چندان خوب گازوییل توزیعی در کشورمان ندارد.

بهمن دیزل مکسوس V80 را با قیمتی در حدود 127 میلیون تومان عرضه می کند که البته رقم چندان کمی محسوب نمی شود اما با قیمت تمام شده برخی خودروهای کراس اوور چینی نظیر چری تیگو 7 یا سنگ یانگ تیولی کره ای و هندی یکسان به نظر می رسد.

هرچند کلاس و کاربرد چنین خودروهایی با هم قابل مقایسه نیست اما جالب است بدانید که در با شرایطی امکان استفاده مسافرتی و شخصی (به عنوان کمپر و کاروان) از خودرویی مانند مکسوس V80 وجود دارد و از برخی جهات ممکن است خرید مکسوس برای افراد اهل سفر و ماجراجویی هیجان انگیز تر از خرید یک کراس اوور تک دیفرانسیل چینی باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • arminkhaghani
    arminkhaghani | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

    خداییش قیافش و داخلش بیشتر به ون های کلاس بزرگ میخوره تا مینی بوس

مطالب پیشنهادی