ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تمام اپلیکیشن های 32 بیتی مَک در سال 2018 از اپ استور حذف می شوند

با فراگیر شدن معماری 64 بیتی در پلتفرم های موبایل و دسکتاپ، کمپانی های مختلف بیش از پیش توسعه دهندگان و کاربران را به طراحی و استفاده از اپلیکیشن های 64 بیتی تشویق می کنند. ...

محسن خوشنود
نوشته شده توسط محسن خوشنود | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۱۵

با فراگیر شدن معماری 64 بیتی در پلتفرم های موبایل و دسکتاپ، کمپانی های مختلف بیش از پیش توسعه دهندگان و کاربران را به طراحی و استفاده از اپلیکیشن های 64 بیتی تشویق می کنند.

روند مذکور  برای اپل با معرفی iOS 11 شروع شد و حالا به نظر می رسد پس از عدم پشتیبانی سیستم عامل موبایل جدید این شرکت از اپلیکیشن های 32 بیتی، کمپانی مورد بحث برنامه مشابهی نیز برای MacOS در سر دارد.

High Sierra آخرین سیستم عاملی است که از اپلیکیشن های 32 بیتی پشتیبانی خواهد کرد

اپل در کنفرانس WWDC اعلام کرد «High Sierra» آخرین سیستم عاملی است که از اپلیکیشن های 32 بیتی در مک پشتیبانی می کند و از ابتدای سال 2018، فقط نرم افزارهای 64 بیتی مجوز عرضه در اپ استور را خواهند داشت. همچنین تمام اپلیکیشن های موجود نیز باید تا ماه ژوئن همان سال، به نسخه 64 بیتی ارتقا پیدا کنند.

نکته جالب اینکه اگر سیستم عامل آیفون خود را به iOS 11 ارتقا دهید، در صورت تلاش برای باز کردن یک اپلیکیشن 32 بیتی، با خطایی مواجه می شوید که لزوم به روز رسانی نرم افزار مورد نظر از سوی توسعه دهنده را یادآور خواهد شد.

در مجموع به عنوان کاربر نهایی، تغییر چندانی در ظاهر امر مشاهده نخواهید کرد و کل ماجرا بیشتر مربوط به توسعه دهندگان خواهد بود. البته اپل پیش از قطع پشتیبانی از نرم افزارهای 32 بیتی در iOS، هشدارهای زیادی را برای توسعه دهندگان ارسال کرده بود و حالا بنا بر اظهارات اخیر کمپانی، روند مشابهی را در قبال توسعه دهندگان اپلیکیشن های مَک در پیش خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • pop_0098 .
    pop_0098 . | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶

    اپل که ندارم کارش عالیه 64 بیتی میکنه

مطالب پیشنهادی