ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

رنو باتری خودروهای الکتریکی از کار افتاده را به منابع ذخیره انرژی خانگی تبدیل می کند

رنو اعتقاد دارد که در سال های آینده به دلیل گسترش خودروهای الکتریکی، باتری های زیادی تولید شده و در نهایت به مرور زمان بر روی هم انباشته خواهند شد. مهندسین این کمپانی فرانسوی برای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ | ۱۸:۰۰

رنو اعتقاد دارد که در سال های آینده به دلیل گسترش خودروهای الکتریکی، باتری های زیادی تولید شده و در نهایت به مرور زمان بر روی هم انباشته خواهند شد. مهندسین این کمپانی فرانسوی برای جلوگیری از انباشت بیهوده این باتری ها، کاربردهای دیگری را برای آنها ترسیم نموده اند.

از آنجایی که نصب باتری های قدیمی بر روی خودروهای جدید ممکن نبوده و بازیافت آنها نیز فرایندهای پیچیده ای را به دنبال دارد، رنو با یک شرکت انگلیسی به نام پاوروالت (Powervault) وارد همکاری شده تا یک سیستم خانگی ذخیره انرژی را با استفاده از باتری های دست دوم خودروها توسعه دهند.

به جای بازیافت سلول باتری ها و امید به بازگشت مواد بازیافتی به چرخه تولید، این دو کمپانی به راهکاری دست یافته اند که هزینه ساخت یک باتری هوشمند را تا 30 درصد کاهش می دهد. آن طور که اعلام شده، ظاهرا انگلستان اولین کشوری خواهد بود که از نتایج این همکاری بهره مند می شود.

طبق برنامه ریزی های انجام شده، پنجاه نسخه اولیه از این سیستم ابداعی به طور آزمایشی به مشتریانی که در خانه های خود پنل های خورشیدی دارند اعطا خواهد شد تا کارایی آنها قبل از تولید انبوه مورد ارزیابی قرار گیرد.

این سیستم را می توان در خانه هایی که فاقد ابزارهای لازم برای مهار انرژی های تجدید پذیر (مثل پنل خورشیدی) هستند نیز استفاده کرد؛ چرا که با استفاده از شبکه برق شهری قابل شارژ بوده و می توان شب ها که معمولا قیمت انرژی الکتریسیته کمتر حساب می شود، آن را تغذیه کرده و در ساعاتی که قیمت ها با ضریب بالاتری محاسبه می شوند از انرژی ذخیره شده استفاده نمود.

بدیهی است خانه های مجهز به پنل های خورشیدی یا توربین های بادی می توانند بیشترین بهره را از این سیستم برده و بخشی از انرژی هایی را که روزانه به هدر می روند، ذخیره سازی کنند. ناگفته نماند کمپانی تسلا نیز ایده مشابهی را در قالب کیت هایی به نام پاوروال و پاورپک پیاده نموده اما باتری های مورد استفاده در آنها کاملا جدید هستند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۸ خرداد ۱۳۹۶

    این کار خوبیه از منابع باید به بهترین وجه استفاده کرد

مطالب پیشنهادی