ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کمک نقشه های فیسبوک به نجات جان انسان ها
تکنولوژی

نقشه های آماری فیسبوک در بلایای طبیعی به کمک سازمان های بین المللی خواهند آمد

در زمان وقوع بلایای طبیعی شبکه های اجتماعی می توانند به جای سرگرمی، ابزاری برای نجات جان انسان ها شوند. با آگاهی از این نقش کمپانی فیسیوک اعلام کرده که قصد دارد با استفاده از نرم ...

محمد مافی‌ها
نوشته شده توسط محمد مافی‌ها | ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۱۵

در زمان وقوع بلایای طبیعی شبکه های اجتماعی می توانند به جای سرگرمی، ابزاری برای نجات جان انسان ها شوند. با آگاهی از این نقش کمپانی فیسیوک اعلام کرده که قصد دارد با استفاده از نرم افزارهای خود در چنین حوادثی به کمک سازمان های بین المللی بشتابد.

در این راستا بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا سه نوع نقشه مختلف بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از کاربران توسعه داده که به مقامات امدادی این امکان را می دهد پس از بروز یک فاجعه طبیعی به بهترین شکل ممکن اقدامات امدادی را سازمان دهی کنند

این نقشه ها بر اساس اطلاعات جمع آوری شده از کاربران فیسبوک تهیه می شوند

نقشه اول بر پایه تکنولوژی تعیین تراکم جمعیت نواحی مختلف این شرکت توسعه یافته و می تواند به سازمان های امدادی نشان دهد که پیش و پس از بروز حادثه نحوه توزیع جمعیت در نواحی مختلف چگونه است. بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا امیدوار است مقامات مسئول بتوانند با استفاده از این اطلاعات مناطق را بر اساس میزان خسارات وارده و بحرانی بودن شرایط رده بندی کنند.

اهمیت نقشه ها و اطلاعات استخراج شده از آنها از این جهت بسیار بالاست که به طور معمول شبکه های ارتباطی سنتی در زمان وقوع بلایای طبیعی یا فجایع بزرگ از کار می افتند.

نقشه بعدی نحوه حرکت مردم در یک ناحیه یا میان شهرها را پس از وقوع حوادث نشان می دهد. با استفاده از این اطلاعات امکان کنترل بهتر ترافیک راه ها و شناسایی مناطق ازدحام کمک جویان به سرعت فراهم می شود.

نقشه سوم فیسبوک بر اساس ابزار «کنترل امنیت» این شبکه اجتماعی توسعه یافته. ایده اصلی آن است که بتوان با سنجش «احساس امنیت مردم» در مناطق مختلف نقاط بحرانی و نیازمند کمک را به سرعت شناسایی و کمک های لازم را ارسال نمود.

در حال حاضر یونیسف، صلیب سرخ جهانی و سازمان جهانی غذا تنها ارگان های بین المللی هستند که امکان دسترسی به اطلاعات و نقشه های مورد بحث را دارند. دیدگاه فیسبوک آن است که این اطلاعات تنها در زمان بحران و با مدیریت این سازمان ها در اختیار دیگر نهادها و حتی دولت ها قرار بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی