ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آمازون از آمدن دستیار گوگل یا سیری اپل به اسپیکرهای اکو استقبال می کند

بنابر سخنان نایب رییس ارشد واحد دستگاه های آمازون، این کمپانی حاضر است از دستیارهای صوتی شخص ثالث مانند سیری اپل یا گوگل اسیستنت روی اسپیکرهای اکو پشتیبانی کند. دیوید لیمپ اخیراً در مصاحبه ای ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۸ خرداد ۱۳۹۶ | ۲۰:۴۵

بنابر سخنان نایب رییس ارشد واحد دستگاه های آمازون، این کمپانی حاضر است از دستیارهای صوتی شخص ثالث مانند سیری اپل یا گوگل اسیستنت روی اسپیکرهای اکو پشتیبانی کند. دیوید لیمپ اخیراً در مصاحبه ای با وب سایت CNBC گفته است:

اگر اپل یا گوگل می خواهند [به پلتفرم اکو] بیایند، تماس بگیرند. شماره تلفن من در دسترس است. امیدوارم یک روز چنین چیزی محقق شود. نمی دانم که می توانم آن را ترسیم کنم یا خیر، اما از جانب مشتریان امیدوارم که این اتفاق بیفتد.

در حال حاضر، اسپیکرهای آمازون تنها با دستیار دیجیتالی الکسا سازگاری دارند. این دستیار صوتی به قدری موفقیت آمیز ظاهر شده که توانسته راه خود را به دستگاه های دیگر مانند موبایل ها یا حتی دستگاه های تنظیم حرارت باز کند. با این همه، الکسا به صورت خاص برای اسپیکرهای هوشمند تدارک دیده شده و گوگل هوم و HomePad تازه معرفی شده اپل، اصلی ترین رقبای آن به حساب می آیند. از طرف دیگر، مایکروسافت هم مشغول همکاری با شرکایش برای ساخت اسپیکری مشابه و مبتنی بر کورتانا است.

اگرچه گوگل تا به این لحظه نسبت به آوردن دستیار خود به سخت افزارهای شخص ثالث تمایل نشان داده، اپل از سیری به عنوان دستیار اختصاصی محصولاتش استفاده می کند. بنابراین بسیار بعید است که سیری به این زودی ها به اکوی آمازون بیاید؛ اصلاً اگر چنین اتفاقی هیچوقت بیفتد. گفتنی است لیمپ در بخشی از سخنان خود اشاره کرد که HomePad به خاطر فلسفه متفاوت و قیمت گذاری پریمیوم خود، رقیبی جدی برای اسپیکر اکو به حساب نمی آید و این کمپانی از رقابت با اپل نگران نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی